Koniec legendy: Bugatti Veyron Ettore Bugatti

To najlepšie na koniec, posledné tri vyrobené kusy Bugatti Veyron vzdávajú hold zakladateľovi značky.
Vydané  Text: 

Príbeh Bugatti Veyron sa končí. Uzatvára sa finálnou sériou „Les Légendes de Bugatti“, tvorenou šiestimi trojkusovými edíciami. Meno im dali postavy, zapísané v histórii značky zlatým písmom, Rembrandt Bugatti, Jean-Pierre Wimille, Meo Constantini a Jean Bugatti, ako aj Bugatti Type 18 z roku 1912, zvané Black Bess, svojho času najrýchlejšie auto sveta. Tej úplne poslednej edícii dal meno samotný zakladateľ značky, rodák z Milána, Ettore Arco Isidoro Bugatti. Technickým základom auta, rovnako ako celej série, je model Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse. Tak ako zvyšná pätica sa však líši stvárnením detailov, odkazujúcim na konkrétny typ z histórie značky. A hoci sa meno Bugatti spája predovšetkým so závodnými a športovými automobilmi, pre tento exemplár bol inšpiráciou jedinečný Type 41 Royale, najsilnejšie a najluxusnejšie auto svojej doby, konkrétne exemplár známy ako Coupé de ville Binder. V duchu odkazu zakladateľa značky, vyžadujúceho harmóniu techniky a estetiky, sú použité len tie najkvalitnejšie materiály, ako ručne leštený hliník, najjemnejšia koža, či uhlíkový kompozit. Lakované diely majú modrú farbu, typickú pre automobily z Molsheimu, interiér je prvýkrát čalúnený dvomi typmi kože. Jedinečným doplnkom je platinou povlakovaná plastika tancujúceho slona, jeden zo symbolov typu Royale, ktorého autorom je Ettoreho brat Rembrandt. Bugatti Veyron Ettore Bugatti vnikne v počte troch kusov, cena za jeden je stanovená na 2,35 milióna Eur. Premiérovo sa predstaví 15. augusta na prehliadke automobilovej krásy Pebble Beach Concours d’Elegance. Len pri tejto príležitosti ho bude možno vidieť v spoločnosti ostatných piatich edícií jedinečnej série.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Autopriemysel

Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.
  • Autosalón v Ženeve 2024 naživo

    Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov. Zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu.

     Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče. Autorom našich fotografií je Rudolf Banecký.