Silné argumenty, prečo si kúpiť Lamborghini Huracán

Oplatí sa kúpiť si nový Huracán LP610-4, alebo nie? Nerozhodným by mohla pomôcť názorná ukážka, v skratke upozorňujúca na jeho najzásadnejšie prednosti.
Vydané  Text: 

Nové malé kupé z Bologne, nástupca typu Gallardo, prichádza nabité najmodernejšou technikou zlepšujúcou ovládateľnosť, ale aj komfort a zážitok z jazdy. I napriek výkonom ktoré poskytuje sa preto nezľakne ani prostredia, v ktorom sa necíti práve ako ryba vo vode, napríklad mestských ciest. Základom kupé je hybridná nosná štruktúra, kombinujúca hliníkové zliatiny s uhlíkovými kompozitmi. Výsledkom je mimoriadne vysoká tuhosť, zaručujúca skvelé správanie sa na ceste. Na ňom majú nezanedbateľný podiel tiež nízke hmotnosti neodpružených častí, napríklad mechanizmy zavesenia kolies vyrobené z hliníkových zliatin, alebo štandartne používané uhlíkovo keramické brzdové kotúče skryté za rozmernými, no ľahkými kolesami veľkosti 20 palcov. Vďaka prepracovanému elektromechanickému posilňovaču riadenia sa vodič môže spoľahnúť na dobrú spätnú väzbu od kolies aj pri zníženej ovládacej sile. Lamborghini Huracán LP610-4 má pred zadnou nápravou uložený motor V10 objemu 5,2 litra, dosahujúci maximum výkonu 610 k (448 kW) a krútiaceho momentu 560 Nm. Pri jeho využití dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,2 s, na 200 km/h za 9,9 s a ďalej pokračovať až po dosiahnutie 325 km/h. Pri predpisovej jazde by pritom priemerne malo po 100 km odbudnúť z nádrže iba celkom priaznivých 12,5 l benzínu. ![aJN5BxmclEo](http://img.youtube.com/vi/aJN5BxmclEo/0.jpg) Vodič má možnosť voľby z troch jazdných režimov, STRADA, SPORT a CORSA. Za každými z nich sa skrýva osobité nastavenie odozvy motora na pohyb plynového pedálu, reakcie prevodovky, tuhosti tlmenia, systému jazdnej stability aj prerozdelenia krútiaceho momentu v pohone všetkých štyroch kolies a v neposlednom rade i kvality zvukového prejavu.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Autopriemysel

Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.
  • Autosalón v Ženeve 2024 naživo

    Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov. Zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu.

     Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče. Autorom našich fotografií je Rudolf Banecký.