WRC: Repco Rally New Zealand

Majstrovstvá sveta v rely absolvovali svoj druhý výlet na južnú pologuľu. Na programe boli šotolinové cesty severného ostrova Nového Zélandu.
Vydané  Text: 

Rely Nový Zéland sa svojim charakterom prirovnáva k fínskemu podujatiu. Rýchla šotolina, slepé horizonty a skoky sú rajom pre pilotov aj divákov. Veľa závisí aj od počasia, pretože dážď je v týchto končinách bežným javom a z rýchlych ciest robí festival lietajúceho blata. Júlové búrky si však dokonca vynútili úpravu trasy niektorých rýchlostných skúšok. Pri súčasnom rozložení síl sa Nový Zéland považoval teritórium Fordu. Pod modrým oválom si plne uvedomovali vážnosť situácie v šampionáte a potrebu dobrého výsledku pre zachovanie šancí. Nahrávalo im aj to, že na trať vyrážal ako prvý vedúci muž šampionátu Loeb. Zametanie trate nepatrí k obľúbeným disciplínam, pretože sa negatívne prejavuje na časoch. Francúz však takmer vyletel z trate, takže bol rád, že piatok dokončil. Poobedie sa však nezaobišlo bez taktických šaškovaní. Tým sa vyhol akurát Atkinson, ktorý svoje Subaru poslal mimo trať. Do šiestej rýchlostky takmer neodštartoval Loeb, ktorý za to dostal 30 trestných sekúnd. Hirvonen tak nemohol vôbec taktizovať a ostal vo vedení. Ford aspoň pribrzdil dovtedy druhého Latvalu, ktorý prepustil miesto nešťastnému Loebovi. Hirvonenovi sa podľa očakávania v sobotu zvlášť nedarilo, Loeb jeho náskok pomerne ľahko zlikvidoval a začal si budovať vlastný. Na záver dňa sa však situácia zaujímavo otočila. Loeb aj Hirvonen totiž spomalili, aby získali lepšiu pozíciu pred posledným dňom podujatia a tak sa v čele ocitol Latavala. Vedenie Citroënu pritom opätovne vyjadrovalo nesúhlas nad taktizovaním. Pravidlá to však nezakazujú a ráta sa každý spôsob, ktorý umožňuje dosiahnuť výhodu. Nedeľa priniesla ukážku nevyspytateľnosti motoristického športu. V prvej skúške dňa chyboval Loeb, ktorý sa prepadol až na štvrté miesto. Piloti Fordu si podľa očakávania v nasledujúcej rýchlostnej skúške prehodili poradie, zametač Latvala pustil pred seba Hirvonena. Predposledná rýchlostka však bola pohromou pre modrý ovál. Latvala trafil kameň a s poškodeným motorom musel zastaviť. Hirvonen dostal defekt, potom vyletel z trate a do cieľa dorazil so stratou 50 sekúnd na treťom mieste za Loebom a Sordom. Katastrofu dokonal Duval, ktorý sa z piateho fleku odporúčal mimo trať. So štvrtého miesta sa tak radoval inak nie veľmi spokojný Solberg a cenné body pobrali aj piloti tímu Suzuki Gardemeister a Andersson, ktorí sa opäť nevyhli viacerým problémom. Repco Rally New Zealand 28.8. – 31.8.2008 – výsledky1.**Sebastien Loeb**Citroen Total WRT C4 WRC**3 hodiny 59 min. 18,9 s**2.**Dani Sordo**Citroen Total WRT C4 WRC**+ 00 min. 17,5 s**3.**Mikko Hirvonen**BP Ford Focus RS WRC 08**+ 00 min. 41,5 s**4.**Petter Solberg**Subaru WRT Impreza WRC 2008**+ 02 min. 48,9 s**5.**Urmo Aava**PH Sport-Citroen C4 WRC**+ 03 min. 30,7 s**6.**P-G Andersson**Suzuki WRT SX4 WRC**+ 07 min. 37,4 s**7.**Toni Gardemeister**Suzuki WRT SX4 WRC**+ 07 min. 54,9 s**8.**Federico Villagra**Munchi’s Ford Focus WRC 07**+ 08 min. 35,0 s**9.**Henning Solberg**Munchi’s Ford Focus WRC 07**+ 09 min. 15,2 s**10.**Martin Prokop**Mitsubishi Lancer Evo IX**+ 13 min. 49,0 s** Priebežné poradie WRC 2008**MS jazdcov**1.**Sebastien Loeb**862.**Mikko Hirvonen**783.**Dani Sordo**514.**Chris Atkinson**405.**Jari-Matti Latvala**346.**Petter Solberg**327.**Henning Solberg**228.**Gigi Galli**179.**Matthew Wilson**1210.**Francois Duval**1111.**Urmo Aava**1112.**Federico Villagra**913.**Conrad Rautenbach**614.**Toni Gardemeister**515.**Andreas Mikkelsen**416.**P-G Andersson**317.**Jean-Marie Cuoq**218.Matt Rantanen219.**Juho Hanninen**120.**Sebastien Ogier**121.**Andreas Aigner**1**MS tímov** 1.**Citroen Total**1412.**BP Ford Abu Dhabi**1213.**Subaru**744.**Stobart VK M-Sport**515.**Munchi’s**226.**Suzuki**20 Text: Martin Ruisl








Pokračujte na ďalší príspevok »



Redakčný špeciál

Finále testu AUDI Q8 SUV: Skvelé auto, čo dodať. Sumarizujeme dôvody, prečo by ste si ho mali kúpiť aj vy

  • Audi Q8 SUV je síce športové auto, ale aj rodinné. Je to SUV, ale s estetikou kupé a bezrámovými oknami ulahodí aj oku estéta. No a technologická vyspelosť, to je triumf, ktorý má Audi pripravený pre každého zákazníka bez ohľadu na stupeň výbavy.

     Pozrite sa s nami na tri časti seriálu o Audi Q8 SUV.  
  • Autopriemysel

    Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.