Kalendár F1 pre rok 2009

Svetová rada motoristického športu FIA schválila na svojom ostatnom zasadnutí 25.6.2008 predbežný kalendár pre budúcoročné MS F1 a niektoré ďalšie novinky.
Vydané  Text: 
Fanúšikovia Formuly 1 si môžu pre rok 2009 rezervovať 19 víkendov. V kalendári zotrvala aj Veľká cena Francúzska, ktorá pôvodne mala sezónu 2009 vynechať. Nie je však oficiálne známe, kde sa pôjde. Naopak opäť sa nepôjde v USA. Kalendár je ešte stále len provizórny. 29.3.2009 – Austrália (Melbourne) 5.4.2009 – Malajzia (Sepang 19.9.2009 – Bahrajn (Sakhir) 10.5.2009 – Španielsko (Barcelona) 24.5.2009 – Monako (Monte Carlo) 7.6.2009 – Kanada (Montreal) 21.6.2009 – Veľká Británia (Silverstone/Donington?) 28.6.2009 – Francúzsko (Magny-Cours) 12.7.2009 – Nemecko (Hockenheim/Nürburgring?) 26.7.2009 – Maďarsko (Hungaroring) 9.8.2009 – Turecko (Istanbul) 23.8.2009 – Európa (Valencia) 6.9.2009 – Taliansko (Monza) 13.9.2009 – Belgicko (Spa-Francorchamps) 27.9.2009 – Singapúr (Singapúr) 11.10.2009 – Japonsko (Fuji/Suzuka?) 18.10.2009 – Čína (Šanghaj) 1.11.2009 – Brazília (Interlagos) 15.11.2009 – Abu-Dhabí (Abu-Dhabí) Rada tiež rozhodla o dôkladnej analyze a modifikovaní modelu riadenia a prerozdeľovania prijímov v rámci F1. Tímy v súčasnosti dostávajú 50 % prijímov, podľa nedávneho návrhu Maxa Mosleyho by sa však toto číslo mohlo zvýšiť na 75 %. To však určite neteší spoločnosť CVC Capital Partners, ktorá vlastní väčšinu usporiadateľskej spoločnosti Formula One Management a musí splácať viacero tučných pôžičiek. FIA tiež plánuje diskutovať s tímami o nových technických pravidlách a úspore nákladov. Úspory nákladov sa týka aj ďalšie prekvapujúce rozhodnutie, pretože FIA sa rozhodla oživiť formulu 2. Má ísť o nový seriál, ktorý sa bude už v budúcom roku jazdiť v rámci víkendov F1 a mal by dať príležitosť novým talentom. Očakávaný rozpočet na sezónu by nemal prekročiť 200 000 eúr. Otázne je, čo sa teraz stane so seriálom GP2, ktorý v tejto sezóne vstúpil do druhého trojročného cyklu. GP2 však pracuje s rozpočtami, ktoré sú minimálne päťnásobkom stanoveného limitu. Dokonca aj tímy v šampionátoch formuly 3 pracujú s väčšími rozpočtami, preto nie je isté, či sú plány FIA reálne. Je však viac ako jasné, že Max Mosley si chce napraviť reputáciu a posilniť vplyv FIA v športe a tým zabšzpečiť aj vyššie príjmy. To vysvetľuje a plán na obnovenie F2, pretože seriál GP2 je taktiež vlastnený spoločnosťou CVC Capital Partners. Rada sa zaoberala aj rely, kde od roku 2010 dôjde k zlúčeniu skupín N a S2000 pod názov Superproduction cars a pre skupinu R ostane názov Production cars. Do budúcoročného kalendára definitívne pribudli Cyprus a Poľsko. Text: Martin Ruisl








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.