Poradca pri kúpe

Mercedes-Benz GLC – Nová žiara hviezdy

Mercedes-Benz GLC ťahá predaje automobilky po celej Európe. Preto bolo veľmi dôležité, aby bola novinka čo najlepšia. Prvé kontakty s jej technikou hovoria, že sa to podarilo. A tak vám dnes poradíme, ako si auto čo najlepšie nakonfigurovať.

Foto: Mercedes-Benz

Doba digitálna

Digitalizácia postupuje intenzívne vpred a ak sa pred časom hovorilo, že autá budú mať na palube všetky potrebné snímače a mnoho funkcií si dokúpite online priamo z auta, tak GLC vám to ukáže naplno. Preto odporúčame, aby ste si aktivovali digitálny doplnok Zábava MBUX na 3 roky (233,70 €) a získali prístup k mnohým Digitálnym doplnkom, ako aj k obchodu s aplikáciami v aute, vrátane služieb streamovania hudby a videa. A vďaka službe Mercedes pay+ máte možnosť komfortne zaplatiť za digitálne doplnky priamo z auta. Okrem iného aj za elektronické ďialničné známky pre vybrané krajiny priamo z infotainmentu vozidla. Keď sme už pri digitalizácii a inováciách, bolo by škodou, ak by ste si to všetko neužili na novej jednoliatej Hyperobrazovke MBUX (1 537,50 €) s 99,3 cm uhlopriečkou a jedným spoločným displejom tiahnucim sa po celej šírke palubnej dosky. Je už len na vás či chcete, aby vám podstatné údaje o rýchlosti, asistenčných systémoch a navigačných pokynoch premietal priamo na čelné sklo Projekčný displej s navigáciou s rozšírenou realitou MBUX (1 291,50 €). Okrem veľmi bohatej štandardnej bezpečnostnej výbavy si môžete do auta nasťahovať aj elektronických anjelov strážnych. Z celej plejády vyberáme digitálny doplnok MB.Drive Assist (1 845,00 €) s Asistentmi riadenia a zmeny jazdného pruhu, ktoré vám pomôžu najmä počas dlhých nudných diaľničných presunov. Stres z parkovania odstráni MB.Drive Parking Assist

360 s dôsledným monitorovaním celého okolia vozidla vrátane transparentnej kapoty, aby ste presne a vo vysokom rozlíšení videli, kam práve smerujete a čo sa nachádza okolo vás.

Pokoj pri nabíjaní

Odporúčame lepšie možnosti nabíjania v podobe prvku Palubná nabíjačka AC s výkonom do 22 kW (676,50 €), ktorá skráti nabíjanie na nabíjačkách so striedavým prúdom z 10 h na približne polovicu. A ak by vám nestačili 800 V vysokovýkonné nabíjačky, odporúčame vybaviť vozidlo aj 400 V systémom nabíjania jednosmerným prúdom (676,50 €).

Technické údaje

Mercedes-Benz GLC 400 4Matic s technol. EQ
Elektromotor 2 × synchrónny
Výkon 360 kW (489 k)
Krútiaci moment 800 Nm
Pohon a podvozok: 2-st. automatická prevodovka, pohon všetkých kolies, vpredu dvojité lichobežníky, vzadu multilink. Brzdy kotúčové s vnútor. chladením. Pneu. vpredu 235/50 R20, vzadu 265/45 R20.
Batožinový priestor 570/1 740 dm3
Rozmery: 4 845 × 1 913 × 1 644 mm, rázvor 2 972 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 2 535/3 040 kg, využ kap. akumul. 94 kWh.
Najvyššia rýchlosť 210 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 4,3 s
Spotreba (WLTP) 15,8 kWh/100 km
Dojazd (WLTP) do 715 km
Nabíjanie (10 — 80 %) 22 min. (DC 330 kW)
Cena od 70 725 €

Galéria fotiek na ďalšej strane

Článok končí na nasledujúcej strane
Strana 3 / 4





Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.