Vedeli ste, že autorádio bolo dlho zakázané? Toto sú kuriozity a fakty o autorádiách, ktoré ste určte netušili
Prvé autorádio s dotykovou obrazovkou
Prvým autom s dotykovou obrazovkou bol Buick Riviera z roku 1986, ktorý bol štandardne vybavený 9-palcovým farebným CRT displejom s názvom Graphic Control Center (GCC). Bol to priekopnícky systém, ktorý umožňoval vodičom ovládať funkcie ako klimatizáciu, rádio a palubný počítač jediným klepnutím prsta, ale táto technológia sa prestala používať, pretože bola drahá a vodiči ju považovali za rušivú.
Prvé autorádio s Bluetooth
Chrysler 300M bol prvým autom s rozhraním Bluetooth, uvedeným na trh v roku 1999 pre modelový rok 2000, ale spočiatku bol obmedzený na handsfree telefonovanie, nie na streamovanie zvuku. Audi A8 z roku 2002 sa považuje za prvé vozidlo, ktoré ponúkalo streamovanie zvuku cez Bluetooth, a Toyota Prius z roku 2004 bola ďalším skorým modelom s touto funkciou.
Prvé autorádio s Apple car play
Prvým sériovo vyrábaným autom s Apple CarPlay bolo Ferrari FF, ktoré bolo predstavené v marci 2014 a jeho predávanie sa začalo v septembri 2014. Zatiaľ čo Ferrari ho ponúklo ako prvé, na počiatočnom vývoji sa podieľali aj ďalší partneri ako Volvo a Mercedes-Benz. Kia Soul z roku 2014 bola druhým vozidlom vybaveným touto funkciou.
Prvé autorádio s Android auto

TOP producenti sériového audia do áut
Najdôležitejším aspektom každého audio systému je kvalita zvuku. Hľadajte systémy, ktoré ponúkajú čistý a vyvážený zvuk s hlbokými basmi a ostrými výškami. Je nevyhnutné otestovať systém s rôznymi druhmi hudby, aby ste sa uistili, že spĺňa vaše očakávania, pretože niektoré systémy môžu v určitých žánroch vynikať oproti iným. Kvalitný audio systém by mal poskytovať pohlcujúci zážitok, ktorý vám umožní počuť každý detail vašich obľúbených skladieb.
- Bose
- Bang & Olufsen
- Harman Kardon
- JBL
- Alpine
Čítajte ďalej
Autá a motorky ma polarizujú prakticky od ranného detstva. Sú pre mňa koníčkom a zároveň aj vášňou. A tomu som prispôsobil celý svoj život. V publicistickom svete pôsobím prakticky 10 rokov, a za ten čas som mal možnosť vyskúšať stovky nových alebo jazdených áut a motoriek. Vo svojich článkoch sa snažím priniesť aktuálne informácie, triezvy pohľad na svet, motoristom poradiť a zároveň prinášam aj kvalitnú výpovednú hodnotu.













