Novinka

Toyota posúva svoj bestseller na novú úroveň. Prechádza radikálnou zmenou

Toyota mala premiéru konceptu na výstave mobility v Tokiu a mnohým prítomným vyrazil dych. Čerešničkou je informácia, že tento futuristický sedan nie je od sériovej verzie výrazne odlišný.

Reč je modeli Toyota Corolla. Toto vozidlo je skutočnou legendou automobilového sveta. Jej zrod sa datuje od roku 1966 a v súčasnosti je na trhu už 12. generácia. Dodnes sa celosvetovo predalo 51 miliónov kusov. Zopakuje tento úspech ohlásená 13. generácia, ktorá prejde výraznými zmenami ako interiéru, tak exteriéru? Číslo 13 je pre niekoho magické, pre iného zase prináša smolu. Aký „dopad“ toto číslo bude mať na Corollu sa dozvieme až v priebehu roku 2027. Hoci každá generácia modelu Corolla mala svoju charizmu a svoj nezameniteľný dizajn, najväčšiu zásluhu na populárnosti je jej povestná spoľahlivosť.

Toyota mala premiéru konceptu na výstave mobility v Tokiu a mnohým prítomným vyrazil dych. Čerešničkou je informácia, že tento futuristický sedan nie je od sériovej verzie výrazne odlišný.

Misia splnená

Dizajn konceptu je určite pozoruhodný. Napriek označeniu sedan vidno, že línie skôr pripomínajú kupé. Divoký tvar karosérie sa vyznačuje bezrámovymi oknami, krátkymi prevismi, širokým postojom a obutím do 21″ diskov kolies. Samotná automobilka označila tento dizajn za výnimočný a štýlový. Hlavne preto, že verí, že každý chce šoférovať niečo, čo vyzerá štýlovo. Tým pádom je prvá misia splnená.

Toyota mala premiéru konceptu na výstave mobility v Tokiu a mnohým prítomným vyrazil dych. Čerešničkou je informácia, že tento futuristický sedan nie je od sériovej verzie výrazne odlišný.

Toyota prezradila veľmi málo podrobností o koncepte Corolla, z technického hľadiska boli prezentované informácie len ohľadom platformy. Napriek tomu, že predstavený koncept je elektromobil, automobilka potvrdila , že multienergetická platforma konceptu Corolla je navrhnutá tak, aby vyhovovala spaľovacím, hybridným a plug-in hybridným pohonným jednotkám.

Hoci na fotkách vidno krátku prednú kapotu, môže sa stať, že sa poď ňu zmestia spaľovacie motory. Odpoveďou sú nové generácie spaľovacích motorov, ktoré Toyota vyvíja a budú pomerne kompaktné. Podľa dostupných informácií „prvou lastovičkou“ bude atmosféricky štvorvalec o objeme 1,5 l. Ten je navrhnutý aj pre spaľovanie syntetických palív.

Toyota mala premiéru konceptu na výstave mobility v Tokiu a mnohým prítomným vyrazil dych. Čerešničkou je informácia, že tento futuristický sedan nie je od sériovej verzie výrazne odlišný.

Koncept Toyota má taktiež plnohodnotný interiér, ktorý prešiel výraznou zmenou a jeho divoký tvar sa vyznačuje charakteristickými svetelnými prvkami. Tým najvýraznejším je dvojica displejov integrovaných do veľkého celku. Svoju pozornosť si zaslúži aj stredová konzola. Teda, ak to môžeme nazvať stredovo konzolou. V podstate je to akýsi druh pylónu vystupujúceho z podlahy. Zaujímavým detailom je na ňom volič prevodovky, ktorý má tvar modelu automobilu.

Toyota mala premiéru konceptu na výstave mobility v Tokiu a mnohým prítomným vyrazil dych. Čerešničkou je informácia, že tento futuristický sedan nie je od sériovej verzie výrazne odlišný.

Vďaka obrovskému rázvoru a štíhlej konštrukcii predných sedadiel budú mať dostatok miesta aj cestujúci vzdau. Japonská automobilka tvrdí, že hlavným cieľom tohto konceptu vytvoriť veľký vnútorný priestor a táto ideológia by sa mala objaviť aj v sériovom modeli. 13. generácia modelu sa predstaví verejnosti na prelome rokov 2026/2027. Sme zvedaví, čo všetko sa prenesie do reálnej podoby, keďže sa automobilka nechala počuť, že koncept a reálna podoba sa nebudú od seba veľmi líšiť.

Zdroje:  Car and Drive





Od útleho detstva ma fascinovali automobily tak osobné ako nákladné. Všetko to začalo, keď som sa ako 5-ročný motal popri starom otcovi v garáži, kde opravoval svoju krásnu oranžovú Škodu 105 L. Odvtedy môj záujem len a len rástol. Od kupovania motoristických časopisov, trávenie nespočetných hodín za klávesnicou hraní série Need For Speed, EuroTruckSimulátor 2 cez zberateľstvo modelov osobných a nákladných automobil až po prvé šoférske skúsenosti. Tie som získal za volantom legendy našich ciest Škoda Felícia. Neskôr to bola Škoda Fábia I a nakoniec Opel Astra H. Aj keď som mal nedávno príležitosť jazdiť s automatickými prevodovkami, manuálna prevodovka je u mňa jednoducho na prvom mieste.

Ako správny nadšenec s benzínom v krvi mám „slabosť“ pre motory V6 a V8. No nadchnúť sa viem aj pre full hybrid. Záľuba v automobiloch podmienila v roku 2004 výber strednej školy – maturoval som na SPŠ Dopravná z odboru Prevádzka a ekonomika dopravy. V apríli 2024 sa mi naskytla skvelá príležitosť, ktorú som nemohol odmietnuť – stal som sa externou súčasťou tímu Autoviny.sk