Nový radar udelil 4400 pokút za 20 dní. Nastáva totalitný bič na vodičov?

Prišiel nový radar, ktorý nepočíta rýchlosť. Je neviditeľný, využíva AI a udelí vám pokutu 135 eur. Za čo?

A výsledky sú desivé. Len za prvých 20 dní po inštalácii prvých 10 čiernych radarov na parížskom okruhu bolo v špeciálnom pruhu pokutovaných 4 400 porušovateľov. Pri pokute 135 eur to znamená, že len týchto 10 zariadení vygenerovalo za necelý mesiac príjem 594 000 eur do mestskej kasy. Nový radar sa tak stáva nielen strážcom poriadku, ale aj extrémne výkonným generátorom príjmov.

Ces nouveaux radars indétectables traquent les excès de vitesse sur le périph à 50 km/h

Čierne radary signalizujú zásadný posun v riadení dopravy – prechod od kontroly rýchlosti k riadeniu kapacity a efektívnosti využitia vozidiel. Kým rýchlostný radar chráni pred nehodou, nový radar na kontrolu pasažierov je bičom, ktorý má chrániť životné prostredie a plynulosť premávky. Pre štát je to efektívny nástroj na zníženie znečistenia a hustoty premávky.

S pokračujúcim rastom dopravných zápch vo veľkých mestách, akými je aj Bratislava, je len otázkou času, kedy sa aj iné európske úrady inšpirujú a zavedú rýchly pruh len pre autá s viac ako jedným cestujúcim. A hneď na to príde potreba kontrolného nástroja. Môžeme namietať, že termálne snímanie je závažný zásah do súkromia, ale faktom je, že nový radar už nie je o bezpečnosti – je o kontrole spoločenského správania a environmentálnej zodpovednosti. Pre vodičov to znamená, že s novými technológiami sa radikálne zmenili pravidlá. A bábiku na sedadle spolujazdca nechajte radšej doma, pretože AI a termálne senzory ju už naozaj neoklamú.

Toto je posledná strana článku
Strana 2 / 2

Čítajte ďalej





Autá ma sprevádzajú už od detstva – začalo to otcovou garážou a pokračovalo cez testy, rozhovory a nekonečné hodiny strávené za volantom (aj klávesnicou). Dnes som šéfredaktorkou portálu Autoviny.sk a stále si myslím, že najlepší zvuk je ten, ktorý ide spod kapoty. Aj články by mali byť dobré ako niektoré autá – musia mať tempo, rytmus, pointu… a ak zanechajú stopu, o to lepšie. A hoci mám slabosť pre poriadny osemvalec, viem sa nadchnúť aj pre elektromobil. Ale musí byť naozaj dobrý!