Mercedes-Benz láka Slovákov na elektrickú GLC – a pridáva darček za tisíc eur

Mercedes-Benz spúšťa predrezervácie novej elektrickej GLC na Slovensku. Zákazníci získajú bonus 1 000 € na nabíjanie.

Mercedes-Benz opäť raz ukazuje, že vie spojiť eleganciu, technológie a budúcnosť do jedného celku. Elektrická GLC sa stáva symbolom novej éry značky – éry, v ktorej výkon už nemusí znamenať emisie. Nemecký výrobca spúšťa na Slovensku predrezervácie svojho očakávaného elektrického SUV a zároveň pridáva ponuku, ktorú by bolo hriech odmietnuť – nabíjaciu kartu s kreditom v hodnote 1 000 eur s DPH pre prvých zákazníkov.

Predpredaj elektrickej GLC, predstavený na tohtoročnom autosalóne IAA v Mníchove, je spustený ešte pred jej oficiálnym uvedením na trh. Slovensko patrí medzi prvé európske krajiny, kde si budú môcť zákazníci túto novinku rezervovať. A záujem už teraz prekvapuje samotného výrobcu. Model GLC je totiž dlhé roky najobľúbenejším autom značky Mercedes-Benz, a teraz sa v plne elektrickej podobe vracia silnejší než kedykoľvek predtým.

Elektrická GLC nie je len evolúciou, je to skok vpred. Mercedes stavil na úplne novú architektúru s 800-voltovým systémom, ktorý prináša efektívnejšie nabíjanie a nižšie energetické straty. S kombinovanou spotrebou medzi 14,9 a 18,8 kWh na 100 kilometrov a nulovými emisiami CO₂ sa radí medzi technologickú špičku v kategórii prémiových SUV. K tomu pridáva dojazd až 713 kilometrov, čím bez problémov konkuruje Tesle Model Y či BMW iX.

To však nie je všetko. Elektrická GLC dostane do vienka aj inteligentný operačný systém MB.OS, ktorý riadi umelá inteligencia. Tento „supermozog“ je schopný učiť sa zo správania vodiča, predvídať jeho potreby a prispôsobovať jazdné nastavenia v reálnom čase. Výsledkom je jazda, ktorá je nielen plynulá a efektívna, ale aj mimoriadne intuitívna.

Mercedes-Benz spúšťa predrezervácie novej elektrickej GLC na Slovensku. Zákazníci získajú bonus 1 000 € na nabíjanie.

Interiér vozidla je navrhnutý tak, aby spájal komfort, moderný dizajn a pokročilú technológiu. Dominantou kabíny je 99,3-centimetrová hyperobrazovka MBUX, ktorá spája prístrojový panel, infotainment a ovládanie klimatizácie do jednej digitálnej plochy. Pôsobí ako niečo, čo by ste skôr očakávali v luxusnom koncepte než v sériovom aute – no Mercedes ju preniesol do reality.

Elektrická GLC navyše ponúka aj praktickú stránku. Batožinový priestor s objemom 570 až 1 740 litrov, 128-litrový frunk a schopnosť ťahať brzdený príves s hmotnosťou až 2,4 tony dokazujú, že ide o SUV pripravené na každodenný život aj rodinné výlety.

Zákazníci, ktorí si elektrickú GLC predrezervujú prostredníctvom webovej stránky Mercedes-Benz Slovensko, získajú nielen možnosť byť medzi prvými majiteľmi tohto modelu, ale aj spomínanú nabíjaciu kartu s kreditom 1 000 eur. Kredit bude platný počas 24 mesiacov od prevzatia vozidla, čo v praxi znamená stovky bezplatných kilometrov.

„Model GLC patrí na Slovensku k našim najúspešnejším vozidlám, a preto sme chceli ponúknuť našim zákazníkom niečo výnimočné. Elektrická GLC posúva značku do novej éry – do éry elektrickej mobility, ktorá prináša nielen nulové emisie, ale aj nový rozmer luxusu a komfortu,“ uviedol Róbert Hatala, vedúci predaja osobných vozidiel Mercedes-Benz Slovensko.

Zároveň doplnil, že spoločnosť sa snaží uľahčiť prechod k elektromobilite aj vďaka spolupráci so sieťami nabíjacích staníc a aplikáciami, ktoré umožňujú jednoduché plánovanie ciest podľa dostupnosti nabíjačiek.

Elektrická GLC je tak viac než len auto – je to symbol transformácie značky Mercedes-Benz. Kým doteraz značka definovala pojem „luxus na kolesách“, teraz pridáva ďalší rozmer: tichý, ekologický a inteligentný luxus budúcnosti.

S uvedením na slovenský trh sa počíta v prvej polovici budúceho roka, pričom prvé dodávky zákazníkom by mali prebehnúť krátko po oficiálnom spustení predaja. Cena zatiaľ nebola oznámená, no vzhľadom na technológie, ktoré elektrická GLC prináša, sa očakáva, že sa zaradí medzi prémiové modely s konkurenciou typu Audi Q8 e-tron či BMW iX3.





Autá ma sprevádzajú už od detstva – začalo to otcovou garážou a pokračovalo cez testy, rozhovory a nekonečné hodiny strávené za volantom (aj klávesnicou). Dnes som šéfredaktorkou portálu Autoviny.sk a stále si myslím, že najlepší zvuk je ten, ktorý ide spod kapoty. Aj články by mali byť dobré ako niektoré autá – musia mať tempo, rytmus, pointu… a ak zanechajú stopu, o to lepšie. A hoci mám slabosť pre poriadny osemvalec, viem sa nadchnúť aj pre elektromobil. Ale musí byť naozaj dobrý!