Manuál, retro dizajn a žiadne dvere: Toto je Bronco, po ktorom túži každý purista. Má to len jeden háčik
V automobilovom svete, kde sa nové modely často predbiehajú v technologickej zložitosti a množstve funkcií, pôsobí návrat k jednoduchosti ako závan čerstvého vzduchu. Presne tento pocit vyvolal Ford, keď na oslavu 60. výročia legendárneho modelu Bronco odhalil jedinečný koncept – Ford Bronco Roadster. Je to majstrovská pocta originálu z roku 1966, ktorá ukazuje, ako môže vyzerať dokonalá fúzia retro šarmu a modernej techniky. Má to však jeden háčik.
Návrat ku koreňom
Filozofia tohto konceptu je založená na princípe „menej je viac“. Robert Gelardi, hlavný dizajnér projektu, to zhrnul slovami: „Pristúpili sme k tomu ako k premene šiestej generácie na ‚OG‘ (Original Gangster) – zobrali sme súčasné Bronco a vyzliekli sme ho, aby sme zachytili tú istú esenciu, akú mal pôvodný roadster.“ Výsledkom je vozidlo, ktoré pôsobí neuveriteľne čisto a cielene.
Exteriér je odetý do ikonickej bielej farby Wimbledon White, ktorá zdôrazňuje jeho klasické línie. Dizajnéri odstránili nielen strechu, ale aj dvere, čím vytvorili autentický pocit otvorenosti a slobody, ktorý bol pre pôvodné Bronco taký typický.
Predný a zadný nárazník boli upravené, aby sa vizuálne priblížili originálu zo 60. rokov, a retro nápis „FORD“ na zadnej časti je čerešničkou na torte. Vzhľad dotvárajú kolesá od firmy Fifteen52, ktorých dizajn pripomína klasické oceľové disky, avšak v modernom prevedení.
Interiér plný charakteru
Kabína je rovnako minimalistická a účelná. Nenájdete tu žiadne koberčeky ani zadné sedadlá. Namiesto toho je tu len praktický nákladný priestor a dve jednoduché sedadlá potiahnuté striebornou kožou, bez hlavových opierok, čo ešte viac umocňuje retro atmosféru. Palubná doska je lakovaná vo farbe karosérie a hoci obsahuje moderný dotykový displej, najväčšiu pozornosť púta niečo iné – elegantná páka manuálnej prevodovky s guľatou hlavicou pripomínajúcou biliardovú guľu.
Hoci Ford nešpecifikoval pohonnú jednotku, prítomnosť sedemstupňovej manuálnej prevodovky silne naznačuje, že pod kapotou pracuje 2,3-litrový preplňovaný štvorvalec EcoBoost s výkonom 300 koní. Ide o jedinú motorizáciu, ktorá sa v súčasnom Broncu s manuálom kombinuje, a pre takto odľahčený koncept by poskytovala viac než dostatočnú dynamiku.
Nedosiahnuteľná dokonalosť
Napriek nadšeným reakciám fanúšikov a novinárov z celého sveta Ford potvrdil, že Bronco Roadster je len jednorazový projekt a jeho sériová výroba sa neplánuje. Tento koncept tak zostáva predovšetkým symbolickým gestom – pripomienkou bohatej histórie a off-roadového poslania značky.
Je to ukážka toho, že aj v 21. storočí sa dá vytvoriť auto, ktoré je krásne vo svojej jednoduchosti a ktorého hlavným cieľom je prinášať radosť z jazdy v jej najčistejšej podobe.
Páčil sa vám článok? Prečítajte si tiež:
Rebríček hanby: Toto je 10 najškaredších vozidiel podľa umelej inteligencie
Koniec áut, ako ich poznáme: Umelá inteligencia preberá kormidlo a mení všetko

Mário
Automobilovej žurnalistike sa venujem už od roku 2017. Som fanúšikom technológií a elektromobilov, no napriek tomu si myslím, že k niektorým autám poctivá strojovňa jednoducho patrí.