Informačno-predajné miesto vybudovala Národná diaľničná spoločnosť pred 9 rokmi a za tento čas bol celkový predaj diaľničných známok na úrovni približne jedného milióna kusov. „Aj vďaka silnému klientskemu prístupu k zákazníkom sú informačno-predajné miesta na popredných miestach v predajnosti elektronickej diaľničnej známky v rámci celého Slovenska,“ vysvetľuje Peter Braška, riaditeľ úseku spoplatnenia a IT a člen predstavenstva Národnej diaľničnej spoločnosti. Motoristi okrem kúpy elektronickej diaľničnej známky dostanú v prevádzkach Národnej diaľničnej spoločnosti informačný servis – o diaľničnej infraštruktúre, aktuálnych prácach na sieti, zaujímavých turistických lokalitách, ale aj o možnostiach pomoci prostredníctvom Diaľničnej patroly.
Diaľničná známka: Pozor na predražený predaj
Možno ste pri pokuse o nákup elektronickej diaľničnej známky prostredníctvom internetu narazili na rôznych predajcov. Ak zadáte do internetového vyhľadávača „elektronická známka“, ponúknu sa vám sponzorované webové portály, ktoré predávajú drahšie diaľničné známky, ako v skutočnosti sú.
Títo predajcovia si k cene diaľničnej známky účtujú aj sprostredkovateľské alebo environmentálne poplatky. Diaľničná známka sa tak môže výrazným spôsobom predražiť. Ak za diaľničnú známku nechcete platiť zbytočne viac, použite na jej nákup ideálne oficiálnu webovú stránku eznamka.sk.
Oficiálne ceny diaľničných známok sú pre rok 2025 nasledovné:
- 365-dňová diaľničná známka: 90 €
- 30-dňová diaľničná známka: 17,10 €
- 10-dňová diaľničná známka: 10,80 €
- 1-dňová diaľničná známka: 8,10 €