Elektrická verzia legendárneho off-roadu je predajný prepadák, ľudia chcú 6-valce

Trieda G v elektrickej verzii G 580 naráža na nezáujem. Mercedes priznáva, že off-road stojí v predajniach, zákazníci zostali pri šesť- a osemvalcoch.

Vydané  Text: 

Keď Mercedes ohlásil, že z legendárnej triedy G spraví aj čisto elektrickú verziu, reakcie boli zmiešané. Ale veď dobre, je 21. storočie, zmena klímy, regulácie, mestá bez výfukov… Prečo nevyskúšam Géčko na baterky. Lenže papier znesie veľa a predajne ešte viac – lebo tam elektrický off-road zostal stáť. A stojí dodnes. Mercedes-Benz G 580 svetlo sveta uzrel na jar 2024. Mal to byť hrdý nasledovník ikonického off-roadu – so štyrmi elektromotormi, každý pre jedno koleso, s dojazdom do 473 kilometrov, s masívnou technikou a ešte masívnejšou karosériou.

Trieda G v elektrickej verzii G 580 naráža na nezáujem. Mercedes priznáva, že off-road stojí v predajniach, zákazníci zostali pri šesť- a osemvalcoch.

Ale po takmer roku od spustenia predaja sa ukazuje, že fanúšikovia triedy G akosi nezdieľajú nadšenie inžinierov. Predalo sa iba 1 450 kusov. Pre porovnanie – klasické naftové a benzínové verzie Géčka si za rovnaký čas odnieslo domov vyše 9 700 zákazníkov. To je takmer sedemnásobný rozdiel. Takže zatiaľ čo elektrina ticho vibruje pod kapotou, šesťvalce a V8-čky burácajú o dušu ďalej. Z vnútra značky unikajú nepekné ohlasy – podľa denníka Handelsblatt padli dokonca výrazy ako „prepadák“ či „nepredajné auto“. A ďalší anonymný manažér si servítku pred ústa tiež nedával: „Je to model pre veľmi úzku skupinu ľudí, objemy predaja sú mizivé.“

Trieda G v elektrickej verzii G 580 naráža na nezáujem. Mercedes priznáva, že off-road stojí v predajniach, zákazníci zostali pri šesť- a osemvalcoch.

Čo je dôvodom?

Nuž, zrejme viacero faktorov. Cena nie je úplne mimo, pohybuje sa okolo hranice 15 000 eur, čo je najlacnejšia trieda G vôbec. Lenže hneď vedľa v ponuke je dieselový G 450 d a benzínový G 500 – oba so šesťvalcom, oba o zhruba 30 tisíc drahšie, ale s väčším dojazdom, väčšou ťažnou silou a hlavne s charakterom, aký ľudia od G-ka očakávajú. A keď si niekto naozaj chce uletieť, ide rovno do G 63 AMG – ten osemvalec, zvuk, výfuky a cena začínajúca nad 250 000 eurami. Aj takýto luxus si zákazníci doprajú radšej než „ticho elektromobility“.

Trieda G v elektrickej verzii G 580 naráža na nezáujem. Mercedes priznáva, že off-road stojí v predajniach, zákazníci zostali pri šesť- a osemvalcoch.

Do toho vstupujú aj technické obmedzenia elektrického G. S hmotnosťou skoro 3 100 kg sa už ledva zmestí do kategórie „ľahké vozidlo“. Aby sa vôbec zmestil, museli ho technici poriadne okresávať, takže nosnosť je len niečo cez 400 kg – a čo je ešte horšie: nedokáže ťahať príves. A povedzme si rovno – ak máš Géčko, neparkuješ s ním len pred fitkom. Potrebuješ od neho, aby niečo odnieslo, potiahlo a prešlo. Zatiaľ to vyzerá tak, že elektrické G nebude ten milovaný člen rodiny, na akého sme zvyknutí. A čo je horšie – neúspech tejto verzie vraj už brzdí vývoj „malého off-roadu“ – nového, menšieho SUV v štýle Géčka, ktoré malo byť kompletne elektrické. Ak je však veľké G na baterky problém, malé môže dopadnúť rovnako. Niekedy ľudia jednoducho chcú počuť, ako motor dýcha, ale ako buráca.

Mercedes-AMG ONE za milióny zhorel v priebehu pár minút, majitelia maj strach