Aktualita
Čínsky motor v Mercedese? CLA prepisuje pravidlá, inovácie čerpá z EQXX
Povedali by ste niekedy, že Mercedes bude mať v sebe motor z Číny? Znie to možno ako niečo nečakané, ale v dnešnej dobe, keď automobilky čoraz viac spolupracujú na globálnej úrovni, je to vlastne logické. Mercedes-Benz sa vydáva práve týmto smerom, konkrétne so svojím novým modelom CLA. Na vývoji benzínového motora pre CLA spolupracuje s čínskym Geely a francúzskym Renaultom – doslova ako spojenie troch kontinentov v jednom aute.
Generálny riaditeľ Mercedes-Benz, Ola Källenius, už stihol nové CLA osobne otestovať v testovacom centre Immendingen. Toto auto predstavuje niekoľko prelomových technológií, ktoré nás zavedú do budúcnosti. Čo je na tom fascinujúce, je to, že CLA bude ponúkať nielen plne elektrickú verziu, ale aj špeciálny hybrid s benzínovým motorom, a práve ten má čínsky pôvod. A keď hovoríme o hybridnom motore, nemáme na mysli len tak hocijakú verziu. Tento hybrid ponúkne úctyhodný výkon 186 kW a 360 Nm krútiaceho momentu.
Elektrická verzia CLA bude využívať špičkové technológie z konceptu EQXX, s cieľom vyvážiť výkon a efektívnosť. Unikátna dvojrýchlostná prevodovka prispeje k dynamike jazdy a predĺži dojazd. Model EV bude navyše postavený na novej platforme MMA s 800-voltovou architektúrou, čo umožní ultra rýchle nabíjanie a dojazd až 750 km.
Čo sa týka hybridu, okrem spomínaného čínskeho motora tu Mercedes ponúka 48-voltovú elektrickú podporu pre lepšiu efektivitu. Tento motor bude vyrobený pod záštitou Geely a Renaultu cez spoločnosť Horse, ktorá je spoločným projektom týchto dvoch automobilových gigantov. Zjednodušene povedané, Mercedes spája to najlepšie z niekoľkých svetov, aby svojim zákazníkom priniesol agregát, ktorý je moderný a zároveň výkonný.
Takže, ak budeme v roku 2026 vidieť nové CLA na cestách, bude to kúsok sveta na štyroch kolesách, spájajúci európske, čínske a francúzske know-how. A hoci sa AMG verzie CLA zrejme presunú výlučne do elektrickej sféry, hybridný CLA zostáva naďalej zaujímavým pre tých, ktorí si stále užívajú zvuk a silu benzínového motora.

Autá ma sprevádzajú už od detstva – začalo to otcovou garážou a pokračovalo cez testy, rozhovory a nekonečné hodiny strávené za volantom (aj klávesnicou). Dnes som šéfredaktorkou portálu Autoviny.sk a stále si myslím, že najlepší zvuk je ten, ktorý ide spod kapoty. Aj články by mali byť dobré ako niektoré autá – musia mať tempo, rytmus, pointu… a ak zanechajú stopu, o to lepšie. A hoci mám slabosť pre poriadny osemvalec, viem sa nadchnúť aj pre elektromobil. Ale musí byť naozaj dobrý!