AKTUALITA
Rodinné auto bez kompromisov? 7-miestny Citroën C3 Aircross pod drobnohľadom
Francúzska automobilka Citroën prináša novú generáciu svojho kompaktného SUV – Citroën C3 Aircross so siedmimi sedadlami.
Vydané Text: Peter Piar
Asi každý vodič sa v živote stretol so situáciou, kedy by sa mu zišiel pár sedadiel navyše. Francúzska automobilka Citroën prináša novú generáciu svojho kompaktného SUV – Citroën C3 Aircross, vôbec prvýkrát ponúka aj verziu so siedmimi miestami.
Prekopaný od základov
Citroën C3 Aircross bol uvedený na trh v júni tohto roka a predstavuje výrazne väčšiu a praktickejšiu verziu populárneho modelu C3. Jeho celková dĺžka narástla o 38 cm a rázvor kolies o 13 cm, čím sa výrazne zlepšila priestrannosť kabíny. Okrem toho sa batožinový priestor zväčšil z 310 litrov na úctyhodných 460 litrov, čo ocenia rodiny a aktívni vodiči. V prípade potreby sklopenia zadných sedačiek môžete získať až 1 600 litrov úložného priestoru. Navyše, po prvýkrát Citroën ponúka možnosť pridať do modelu C3 Aircross tretí rad sedadiel.
Nevyhol sa elektrifikácii
Nový Citroën C3 Aircross bude dostupný v troch rôznych motorizáciách, vrátane elektrického modelu. Základnú ponuku tvorí benzínový trojvalec s objemom 1.2 litra a výkonom 75 kW (100 k), spárovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Druhý variant je hybridný s kombinovaným výkonom 100 kW (136 k), využívajúcim 48V batériu poháňajúcu elektromotor o výkone 21 kW (28 k). Tretí variant, nazývaný ë-C3 Aircross, je plne elektrický, poháňaný elektromotorom s výkonom 83 kW (113 k) a dojazdom 300 kilometrov, o ktorý sa postará 44 kWh batéria.
Na papieri sa tak toto kompaktné SUV zdá ako pár krokov vopred. Je tu však aj pár nedostatkov, ktoré ho na svojej ceste za veľkým úspechom posúvajú opačným smerom. To sa týka obzvlášť sedemmiestnej verzie. Pokiaľ zvažujete výbavu zahŕňajúcu tretí rad sedadiel, mali by ste si premyslieť nedostatky, ktoré jej prítomnosť prináša.
Pravda o treťom rade sedadiel
Pre dosiahnutie aspoň minimálneho miesta pre nohy v treťom rade má sedemmiestna verzia posunutý druhý rad sedadiel o 6,5 cmsmerom vopred. Výsledkom však je, že miesto v treťom rade sedadiel je stále nedostatočné, aj napriek značnému zásahu do komfortu druhého radu. Sedadlo v treťom rade je navyše posadené na úrovni podlahy, následkom čoho je nepríjemná poloha sedenia. Vzhľadom na tieto okolnosti sa v treťom rade pohodlne odvezú iba deti. Riešením v tomto prípade mohol byť napríklad posúvateľný druhý rad sedadiel. Ten však na rozdiel od predošlej generácie nový C3 Aircross neponúka.
Sedadlá tretieho radu taktiež zaberajú pomerne veľa miesta. Ich prítomnosť v batožinovom priestore ho zmenší z už spomínaných 460 litrov na o niečo menších 330 litrov. Tretí rad je totiž uchytený v spodnej polohe dvojitého dna, ktoré kvôli nemu zanikne. Pokiaľ máte na sedenie pripravených všetkých sedem sedadiel, okrem ľudí v ňom veľa neodveziete. Objem batožinového priestoru v takom prípade klesne len na 40 litrov, pričom opierky hlavy tretieho radu sa takmer dotýkajú zadného okna. Elektrická verzia ë-C3 Aircross tretí rad sedadiel nedostane.
Aj napriek nedostatkom je tu niekoľko vecí, ktoré si zaslúžia pochvalu. Sedadlá druhého radu sú odklápateľné, takže sa cez ne nastupuje bez problémov a vďaka pružinám sa s nimi pracuje pomerne ľahko. Operadlá sedadiel tretieho radu sa taktiež dajú vyklápať osobitne, vďaka čomu sa v aute môže odviezť napríklad len šesť osôb a nejaká menšia batožina.