Jeep Avenger 4xe: Najmenší Jeep dostal tradičný pohon a má až 1 900 Nm krútiaceho momentu

Nový Jeep Avenger 4xe dokonale doplnil ponuku najmenšieho SUV značky. Ponúka bravúrne terénne schopnosti.

Elektromotor na zadnej náprave vďaka reduktoru dodáva enormný krútiaci pomer.
Čiastočne sa zmenil aj vzhľad, ktorý je teraz ešte robustnejší.
Vydané  Text: 

Príbeh Jeep Avenger, najmenšieho SUV legendárnej značky, je pomerne zaujímavý. Spočiatku sa malý, no robustne vyzerajúci malý Jeep ukázal ako elektromobil. Po nejakom čase sa pod kapotu dostal benzínový trojvalec, ktorý bol neskôr doplnený o hybridný pohon. Teraz tradičná off-road značka završuje ponuku Avengeru tým, čo mu doposiaľ chýbalo. A to je pohon všetkých kolies v podobe Jeep Avenger 4xe.

Najúspešnejší model

Jeep Avenger, aj keď je na trhu pomerne krátko, už teraz patrí medzi najúspešnejšie modely značky na „Starom kontinente“. Zavŕšenie ponuky modelom Jeep Avenger 4xe tak prichádza v najlepšiu možnú dobu. Zároveň tým automobilka reflektuje meniace sa požiadavky svojich zákazníkov. Zmeny, ktoré sa na aute udiali nie sú pritom len kozmetického charakteru. Robustný vzhľad najmenší model z ponuky dopĺňa veľmi zaujímavou technikou.

Robustnejší vzhľad a čierne prvky sú zároveň aj funkčnou ochranou karosérie.

Inzercia

Advertisement

Outdoorový dizajn klasického Jeep Avenger je vo verzii 4xe doplnený o množstvo prvkov odkazujúcich na off-road schopnosti jeho väčších súrodencov. Reč je napríklad o výraznejšej ochrane karosérie. Do oka udrie aj výrazné čierne lakovanie mnohých exteriérových prvkov spoločne s výrazným predným nárazníkom. Avenger tak vzhľadovo pôsobí skutočne nebojácne.

Jeep Avenger 4xe

Že má Jeep Avenger pohon všetkých kolies jasne prezrádza plaketa 4xe na veku batožinového priestoru.

Skromný výkon elektromotoru s masívnym krútiacim momentom

Najpodstatnejšie zmeny sa však udiali v použitej technike, ktorá z malého Avengeru vytvára plnohodnotné SUV s pohonom všetkých kolies. Aj keď len za určitých okolností. Základom pohonu je trojvalcový motor s hybridným 48 voltovým systémom. Jeho výkon je 100 kW, ktorý je doplnený ešte o elektromotor s výkonom 21 kW. Ten je súčasťou prevodovky. Druhý elektromotor s rovnakým výkonom je zase súčasťou zadnej nápravy. Nejde teda o klasickú mechanickú štvorkolku, ale skôr o softvérový pohon všetkých štyroch kolies.

KLASIK | História Jeep: Len jeden môže byť prvý

Inzercia

Výkon sa na kolesá prenáša pomocou 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky. Avšak na takejto kombinácii motoru a elektromotorov by nebolo nič zaujímavé, pokiaľ by to Jeep nepoňal po svojom. Čiastočné rozdeľovanie výkonu má na starosti reduktor umiestený na zadnej viacprvkovej náprave. Jeho redukčný pomer je 22,7:1. V reči čísel to znamená, že Jeep Avenger 4xe je schopný na zadnú nápravu vyvinúť krútiaci moment až 1 900 Nm a to aj napriek tomu, že elektromotor nepatrí medzi najvýkonnejšie na trhu. Vďaka tomuto riešeniu je možné využívať výhody pohonu všetkých kolies s výnimočnou trakciou.

Jeep Avenger 4xe

Nový Avenger 4xe sa nezľakne ani ťažkého terénu. Prdný nájazdový uhol je 22°. Zadný je 35° a napokon prejazdový uhol je 21°.

Jeep Avenger 4xe s perfektnou prejazdnosťou

Vysoké číslo krútiaceho momentu na zadnej náprave navyše umožňuje Avengeru zdolávať svah so sklonom až 40%. Pokiaľ na prednej náprave nie je žiadna priľnavosť, sklon svahu môže byť až 20%. Podobné čísla tak z Jeep Avenger 4xe robia auto so schopnosťami plnohodnotných off-road modelov.

Ako je už skôr uvedené, pohon všetkých kolies nie je dostupný stále. Do rýchlosti 30 km/h ide o trvalý pohon 4×4 s delením výkonu 50:50. Následne od rýchlosti 30 km/h až do 90 km/h sa zadný motor do práce zapája podľa aktuálnej potreby. Nad 90 km/h pracuje auto už len s pohonom prednej nápravy, aby sa minimalizovala spotreba paliva.

Zlepšená bola aj brodivosť. S autom tak bez problémov môžete ísť do vody s hĺbkou až 400 milimetrov.

Z hľadiska špecifikácií potom hovoríme o maximálnej rýchlosti na úrovni 194 km/h a zrýchlení z 0 na 100 km/h za 9,5 sekundy. Samotné zrýchlenie je na tejto hodnote aj vďaka funkcii e-Boost, ktorá je dostupná v režime Sport. Objednávky a následný predaj Jeep Avenger 4xe štartujú už v poslednom kvartáli roku 2024.

Stále príťažlivejšia ponuka / Jeep Avenger





Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.


ODPORÚČANÉ



Inzercia

Advertisement