Nové SUV Alfa Romeo

Nové ALFA ROMEO MILANO oficiálne: Všetky údaje a fotky na jednom mieste!

Alfa Romeo Milano je najnovší model talianskej automobilky a jej prvý elektromobil. Milano je koncernovým súrodencom áut FIAT 600 a JEEP Avenger.

Popri elektrickej verzii bude v predaji aj so spaľovacím motorom, pričom si vzadu zachová dve skutočné koncovky výfuku.
Článok priebežne aktualizujeme.
Vydané  Text: 

Odhalenie sprevádzajú vyburcované očakávania

Je to tu. Očakávaný model Milano od talianskej automobilky Alfa Romeo značka predstavila oficiálne a okázalo.

Očakávania boli vskutku veľké, pretože ich vyburcovala sama Alfa Romeo svojim marketingovým ťažením. Najprv oznámila názov nového modelu, následne zopár maskovaných fotografií a tiež správu o tom, že už prebieha ostré testovanie novinky.

O vyladenie jazdných vlastností sa postarali Domenico Bagnasca, vedúci projektu Milano Stefano Cereda a technický vedúci Luigi Domenichelli. Ciele boli nemalé, ako vždy: čo možno najlepšia ovládateľnosť a najlepšia jazdná dynamika vo svojej triede. Testy prebiehali na testovacej dráhe Balocco, historickej skúšobnej ploche Alfy Romeo.

Napokon, sama automobilka ešte tesne pred predstavením nového modelu avizovala „vzrušujúcu svetovú premiéru nového kompaktného športového automobilu Alfa Romeo, ktorý prepisuje pravidlá segmentu“.

Naše očakávania sú teda veľmi veľké a po osobných skúsenostiach s JEEP Avenger a FIAT 600 sme naozaj zvedaví na to, ako sa automobilke podarilo základovú podvozkovú platformu a prejav pohonu vyladiť. Tieto dva automobily sú nepochybne vyladené dobre, ale k dokonalosti im ešte stále dosť chýba – práve tu vidíme nemalý priestor na zlepšenie práve pre Milano.

Zákazníci si nekupujú produkt, ale značku, povedal šéf marketingu značky Alfa Romeo Eligio Catarinella

 

Inzercia

Inzercia

Počas odhalenia novinky predstavitelia automobilky upresnili, že popri hybridnej verzii vozidla budú v predaji dve verzie elektrického pohonu (ELETTRICA 156 k a ELETTRICA VELOCE 206 k) a opakovane poukazovali na sofistikovanú estetiku vozidla a jeho športové vlastnosti.

Veľkú pozornosť predstavitelia značky venovali praktickej stránke modelu Milano a poukázali na to, že vozidlo je celkom vhodné ako prvé auto pre mladého človeka, tak aj pre rodinne orientovaného zákazníka.

Dôležitým prvkom vývoja vozidla sa ukázala jeho schopnosť držať krok s technologickým pokrokom, a tak je Milano vybavené službami Alfa Connect Services pre pokročilé pripojenie k internetu a mobilným telefónom. Pomocou funkcie E-Control môže majiteľ vozidla ovládať niektoré funkcie vozidla na diaľku a dostávať informácie o jeho aktuálnom stave – vrátane štartovania a zastavovania. V rámci služieb hlasového asistenta sa o slovo prihlási aj umelá inteligencia.

Alfa Romeo Milano – základné údaje*

  • Rozmery (dĺžkaךírka×výška): 4.17 × 1.78 × 1.5 m
  • Rázvor: 2,6 m
  • Karoséria: crossover/malé SUV, B-Segment
  • Pohon: elektrický 54 kWh (ELETTRICA 156 k a ELETTRICA VELOCE 206 k); hybrid s automatickou prevodovkou
  • Podpora jazdných režimov Alfa D.N.A.
  • Podvozok: Predná náprava typu MacPherson, zadná viacprvková náprava multi-link, prezentované na 20″ diskoch kolies, brzdy vpredu 380 mm
  • Svetlá výška: ~12 cm
  • Batožinový priestor: 400 l, predný batožinový priestor s organizérom Alfa Romeo Cable Organiser
  • Počet miest na sedenie: 5
  • Previsy: predný 0,8 m, zadný 0,7 m

*údaje sú predbežné, budú potvrdené po aktualizácii

Cena a dostupnosť

Dodávky modelu Milano, prvého malého SUV talianskej automobilky Alfy Romeo a jej prvého plne elektrického modelu, sa začnú v septembri.

O dva mesiace neskôr bude nasledovať mild-hybridná benzínová verzia.

Milano sa bude vyrábať v závode Stellantis v poľskom Tychy spolu so sesterskými modelmi JEEP Avenger a FIAT 600.

Cena bude v porovnaní s nimi vyššia, čo má zodpovedať vyššiemu štandardu a príslušnosti k prémiovej sorte. Očakávame cenu začínajúcu niekde medzi 40 000 až 45 000 €, je však možné, že nás Alfa Romeo prekvapí a tesne podlezie magickú hranicu 40-tisíc eur. Ak by to tak naozaj bolo, zákazníci by boli silno motivovaní kúpiť si práve Alfa Romeo a nechať si zájsť chuť na FIAT či JEEP.

K dispozícii budú tri voliteľné balíčky pre modely MILANO, TECHNOLOGY, EXCLUSIVITY alebo SPORTINESS. Technologický balík ponúka tie najlepšie špecifikácie z hľadiska bezpečnosti, technológie a funkčnosti, ako je autonómna jazda úrovne 2, bezdotykové elektrické dvere batožinového priestoru, LED Matrix svetlá a prepojenú navigáciu s virtuálnym asistentom. Prémiový balík pridáva dodatočnú komfortnú technológiu vďaka interiéru zo zmesi vinylových látok, elektricky ovládané sedadlo vodiča s masážnou funkciou, vnútorné ambientné osvetlenie a hliníkové pedále a kopačku. Sport pack ponúka to údajne najlepšie zo športovosti so sedadlami Sabelt, čalúnením Alcantara a športovými prvkami exteriéru.

Pre porovnanie, FIAT 600 sa na Slovensku predáva ako elektromobil 600e 115 kW/54 kWh s cenníkovou cenou od 35 490 €.

JEEP Avenger je v slovenskom predaji s benzínovým motorom 1,2 PureTech od cenníkových 29 330 € (aktuálne je dostupná zľava 4 500 €) a ako elektromobil od cenníkových 37 990 €. Technické parametre pohonu sú pritom totožné s FIAT 600e, teda max. výkon 115 kW (156 koní), trakčný akumulátor s kapacitou 54 kWh a pohon predných kolies.

Fotogaléria: Alfa Romeo Milano (2024)





Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.