O nový Renault 5 je enormný záujem. Už teraz je čakačka pol roka. Kombinácia krásneho dizajnu a nízkej ceny funguje

Podľa niektorých je odhalenie modelu 5 automobilovou udalosťou roka. Nepochybne by sa o tom dalo polemizovať, ale pre značku ide o významný projekt.

Generálny riaditeľ značky Renault Fabrice Cambolive sa na ženevskom autosalóne rozprával s redaktorom Automotive News Europe News Petrom Sigalom o očakávaniach automobilky od modelu 5.
Vraj už teraz čakacia listina obsahuje 50-tisíc mien, autá sa dodajú najskôr v októbri.
Vydané  Text: 

Zdá sa, že nový lacný elektromobil Renault 5 s cenou okolo 25-tisíc eur, teda o tisíce eur menej ako konkurenti, bude veľmi úspešným projektom. O nový Renault 5 je enormný záujem. Už teraz je čakačka pol rok.

V rozhovore pre denník Automotive News Europe to potvrdil generálny riaditeľ značky Renault Fabrice Cambolive a otvorene uviedol, že jedným z cieľom je transformovať zákazníkov modelu Zoe práve na nový Renault 5.

Poukázal tiež na to, že hoci sa objednávky formálne spustia až v máji, dnes je čakacej listine 50-tisíc záujemcov. Prvé vozidlá byť zákazníkom následne dodané zrejme v októbri tohto roka, teda asi za pol roka. „Problémom nie je zistiť, či máme zákazníkov – výzvou je mať hladký nábeh a byť schopní doručiť prvým zákazníkom do októbra,“ konštatoval Cambolive.

Cambolive sa v rozhovore zmienil aj o stratégii a odmietol obavy z možnej kanibalizácie modelov.

Našou stratégiou je mať v každom segmente „dve nohy“ – rad ICE s hybridnou technológiou a plne elektrické vozidlo. Ak si zákazníci segmentu B vyberajú Renault 5, nie je to konkurent pre Clio. Očakávame, že Renault 5 bude na rovnakej pozícii ako Clio v segmente ICE B,“ povedal Cambolive.

Nový Renault 5

Nový Renault 5 je vôbec prvým autom svojej triedy, ktoré prichádza s kompletne novou podvozkovou platformou. Tá bola špeciálne vyvinutá pre potreby danej kategórie. Nesie označenie AmpR Small a jej hlavnou výhodou je orientácia na cenu.

Renault totiž na jej zostrojenie použil viaceré prvky platformy CMB-F, na ktorej stojí napríklad Clio alebo Captur. Následne bol podvozok prestavaný pre potreby elektrického pohonu.

Výsledkom toho je, že samotný vývoj auta trval len niečo cez tri roky, pričom štandardná dĺžka vývoju je až 4 roky.

Renault 5 si v budúcnosti môžeme objednať hneď v troch výkonových verziách. Základom je platforma s batériou s kapacitou 40 kWh. Pod prednou kapotou môže v tomto prípade pracovať elektromotor s výkonom 60 alebo 80 kW.

Najsilnejšia verzia s výkonom 110 kW je štandardne kombinovaná s trakčnou batériou s kapacitou 52 kWh. Obe batérie majú NMC (nikel-mangán-kobalt) architektúru s vynikajúcou energetickou hustotou. Dojazd by mal byť na základe verzie od 300 do 400 kilometrov na jedno nabitie.

Renault 5 je oficiálne späť. Plne elektrický s historickým dizajnom a zaujímavou technikou

 





Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »