Známy model s novým názvom

Je to najvyspelejšia verzia Fiatu Panda v histórii. Nový FIAT Pandina sa bude dať kúpiť už toto leto!

Záujem o klasickú Pandu je tak vysoký, že automobilka pristúpila k výrobe špeciálneho modelu.

To, čo sme spočiatku mali za špeciálny limitovaný model, je napokon skutočný produkčný automobil. Osloví nízkou cenou a klasickým dizajnom.
Vydané  Text: 

Kto navštívil Taliansko, ten bol nepochybne prekvapený zo všadeprítomných vozidiel FIAT Panda. V meste, v dedinách v kopcoch, na samotách pri lesoch, Taliansko je doslova posiate Pandami.

V Taliansku ide skutočne o nesmierne populárny model, ktorému dokonca miestni dali familiárnu prezývku Pandina. Teraz, keď sa FIAT Panda mení na crossover s úplne novým charakterom, akoby Taliani prichádzali o niečo, čo je pre nich typické a čo majú radi.

Preto automobilka pristúpila k nevídanému kroku: začína vyrábať nový model Pandina, ktorý je v skutočnosti model Panda zachovaný pre nasledujúce aspoň tri roky. Podľa slov výrobcu sa má nový FIAT Pandina vyrábať aspoň do roku 2027, avšak je možné, že tento termín napokon prekoná a bude sa vyrábať až do konca desaťročia, ako zaznievajú kuloárne odhady. Napokon, aj FIAT sám avizuje, že sa „novinka“ bude vyrábať „najmenej do roku 2027“.

Toto už nie je FIAT PANDA, ale FIAT PANDINA. Pozrite si všetky dostupné fotografie v galérii.

Napriek tomu, že nový FIAT Pandina bude vyrábaný sériovo a dokonca sa zvýši objem výroby až o 20 percent (v reakcii na vysoký dopyt), FIAT nazýva svoj model špeciálnym. Je to najmä preto, že ním fakticky v priamom prenose reaguje na vysoký dopyt po klasickej verzii Pandy, zatiaľ čo predpokladá, že aj nová generácia osloví novú časť zákazníckeho spektra.

Nová generácia vozidiel FIAT PANDA by mala nadväzovať na FIAT PANDA CONCEPT.

Inzercia

Inzercia

FIAT Panda alebo Pandina? Je to to isté.

Ikonický a inšpiratívny Fiat Panda má za sebou dlhú, 44-ročnú históriu, počas ktorej sa z neho predalo vyše 8 miliónov kusov. Vo svojom segmente bol často lídrom v Taliansku aj v Európe.

Napríklad aktuálna generácia je od svojho debutu v roku 2011 už 12 rokov nepretržite najpredávanejším modelom na talianskom trhu vôbec.

Názov modelu „Pandina“ tak vzdáva hold miliónom zákazníkov, ktorí týmto zdrobneným menom láskavo volali svojho malého každodenného automobilového partnera.

FIAT PANDINA. Pozrite si všetky dostupné fotografie v galérii.

Kedy bude v predaji a koľko bude stáť?

Okrem existujúcich farieb – Gelato White, Cinema Black, Passione Red a Italia Blue bude pre verziu Pandina k dispozícii aj nová farba Positano Yellow a dvojfarebné vyhotovenie s kontrastnou čiernou strechou.

Nový špeciálny model Pandina sa začne predávať v lete tohto roku vo väčšine európskych štátov.

Cena modelu FIAT Pandina bude očakávane vyššia ako v prípade aktuálnej generácie FIAT Panda, avšak zachová si pomerne dostupný charakter. Aktuálna Panda sa na Slovensku predáva od 13.590 € vo verzii s mild-hybridným pohonom 1.0 Hybrid 51kW 70k, pričom od 14.990 € je k dispozícii aj verzia CROSS s exteriérovými doplnkami evokujúcimi off-road.

FIAT PANDINA. Pozrite si všetky dostupné fotografie v galérii.

Prečo je to najvyspelejšia Panda v histórii?

Výrobca vo svojej tlačovej správe zmieňuje viacero dôvodov, pre ktoré považuje model Pandina za najvyspelejšiu Pandu v histórii:

Špeciálny model má nový digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 7’’ (17,8 cm) s troma prepínateľnými grafickými zobrazeniami a modifikovaný multifunkčný volant. Súčasťou sériového vybavenia je aj nový systém infotainmentu vybavený dotykovým displejom s uhlopriečkou 7“ (17,8 cm), prijímačom digitálneho rozhlasového vysielania DAB+ a podporu Apple CarPlay a Android Auto.

Štandardné vybavenie zahŕňa nové prvky podporujúce vodiča pri jazde v meste aj mimo neho. Patrí k nim systém automatického núdzového brzdenia AEB na zníženie kolízií v mestskej premávke, asistent udržiavania jazdného pruhu, systém monitorovania únavy vodiča a systém rozpoznávania dopravných značiek. Pri jazde mimo mesta v noci zvyšuje bezpečnosť funkcia automatického prepínania diaľkových svetiel. Väčšina spomínaných asistenčných systémov využíva ako senzor novú multifunkčnú kameru vo vnútornom spätnom zrkadle. Prehľad vodiča pri cúvaní na preplnených mestských uliciach a parkoviskách zlepšujú parkovacie senzory vzadu, pri jazde mimo mesta tempomat automaticky udržiava nastavenú rýchlosť od 30 km/h. Ochranu posádky pri nehode zvyšuje sústava 6 airbagov.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




ODPORÚČANÉ