Vyšší výkon, nový infotainment a lepší dojazd. Volkswagen aktualizoval modely ID.4 a ID.5

Aktualizovaný Volkswagen ID.4 a ID.5 prinášajú vyšší výkon, lepší dojazd a úplne nový prepracovaný infotainment.

Zvýšil sa aj nabíjací výkon.
Zmeny zasiahli tie najdôležitejšie oblasti.
Vydané  Text: 

Krátko po predstavení Volkswagen ID.7, ktorý priniesol nový elektromotor s vyšším výkonom a taktiež aj väčšou batériou, sa začalo špekulovať o tom, kedy sa tieto zmeny na pohone dostanú aj do ostatných áut značky. Pre tých, ktorí čakali na aktualizáciu modelov ID.4 a ID.5 máme preto dobré správy! Čerstvo modernizovaný pohon a infotainment v dvoch obľúbených elektrických SUV sú totiž realitou.

Bez vonkajších zmien

Z hľadiska dizajnu neprešli autá žiadnou zásadnou alebo viditeľnou zmenou. Volkswagen sa zameral primárne na ich pohon a multimediálny zážitok spojený s ovládaním. Novinkou je tak prepracovaný elektromotor s výkonom až 210 kW, ktorý je umiestnený na zadnej náprave. Automobilka si tento elektromotor vyvinula sama. Zároveň hovoríme o rovnakej pohonnej jednotke aká je montovaná aj v sedane VW ID.7. Jej výkon sa teda zvýšil o citeľných 60 kW. Obe autá pred modernizáciou totiž disponovali pohonom zadnej nápravy s výkonom len 150 kW.

 

Okrem výkonu sa samozrejme navýšil aj maximálny krútiaci moment. Ten sa z úrovne 310 Nm posunul až na 545 Nm, čo predstavuje značný nárast. Všetky tieto zmeny sa udiali pri Volkswagen ID.4 a ID.5 s pohonom zadnej nápravy. Pri verzii s pohonom oboch náprav sa systémový výkon posunul taktiež na úroveň 210 kW, avšak tu nárast predstavuje len 15 kW. Optimalizácie sa okrem pohonu dočkala aj batéria. Teraz je možné v nej uskladniť o niečo viac elektrickej energie, čím sa predlžuje aj finálny dojazd. Volkswagen vo svojej tlačovej správe uvádza, že dojazd meraný podľa normy WLTP je v prípade modelu ID.4 550 km a pri modeli ID.5 až 556 kilometrov.

GTX je ešte výkonnejšie

Pri pohone ešte chvíľku zostaneme. Aktualizácia sa totiž dotkla aj vrcholnej verzie GTX. Pôvodne „elektrické GTI“ disponovalo systémovým výkonom 220 kW, čo predstavuje 299 konských síl. Teraz sa výkon zásadne zdvihol na finálnych 250 kW, teda 340 konských síl. Vynovené GTX by tak malo zvládnuť šprint z 0 na 100 km/h už za 5,4 sekundy. Maximálna rýchlosť však zostáva nezmenených 180 km/h. Rovnakú hodnotu môže po novom dosiahnuť aj ID.4 a ID.5 vo výbave Pro. Pre základnú výbavu klasického elektrického SUV ID.4 Pure je maximálna rýchlosť nezmenených 160 km/h a výkon zostal zachovaný na úrovni 125 kW.

Od nového infotainmentu si automobilka sľubuje plynulejší chod a jednoduchšie ovládanie.

Inzercia

Inzercia

Nemenej podstatnou zmenou je aj navýšenie výkonu nabíjacej sústavy. ID.4 a ID.5 s batériou s využiteľnou kapacitou 77 kWh a s pohonom zadnej nápravy majú aj naďalej nabíjací výkon 135 kW. Pri verzii s pohonom oboch náprav sa nabíjací výkon navýšil až na 175 kW oproti pôvodným 135 kW. V reči čísel to znamená, že pri plnom výkone dokážete už za 10 minút nabiť ďalších 178 kilometrov dojazdu. Základná verzia batérie s kapacitou 52 kWh si musí vystačiť nabíjacím výkonom 115 kW.

Nový infotainment

Ďalšou nemenej podstatnou zmenou je implementácia nového infotainment systému. Ten je dostupný v najnovšej verzii, od ktorej si automobilka sľubuje jednoduchšie ovládanie a lepšiu plynulosť. Základom je 12,9-palcový centrálny displej. Dobrou správou je podsvietenie ovládačov teploty a hlasitosti umiestnených priamo pod zobrazovacou jednotkou.

Inzercia

Volkswagen ID.4 a ID.5

Volič jazdných režimov sa presunul na stĺpik riadenia po vzore VW ID.7.

Aktualizácie sa dočkal aj cluster prístrojov pred vodičom. Volič jazdných režimov bol premiestnený z okolia displeju na stĺpik riadenia tak, ako to prezentoval ID.7, Volkswagen Passat alebo VW Tiguan. Poslednou dôležitou novinkou z hľadiska multimédií je úplne nový audio systém Harman Kardon s výkonom až 480 W. Celkovo ho tvorí až 10 samostatných reproduktorov pre čo najlepší hudobný zážitok. Nový audio systém je samozrejme súčasťou voliteľnej výbavy. Menšími zmenami si v rámci aktualizácie prešlo aj nastavenie podvozku DCC, ktoré by teraz malo byť ešte komfortnejšie.

TEST Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION: Rodinné SUV zaujme hlavne nízkymi nákladmi na prevádzku. Obrovský vnútorný priestor je pridanou hodnotou




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.