Škoda už testuje novú Octaviu. Zmeny budú decentné. Kedy by mohla prísť?

Nová Škoda Octavia už jazdí po cestách. Zmien je na prvý pohľad skutočne málo.

Pod kamuflážou sa ukrýva mierne prepracovaný dizajn predných a zadných partií.
Čo naznačili fotografie interiéru?
Vydané  Text: 

Možno sa to niekomu môže zdať ako včera, no aktuálna generácia Škoda Octavia zažila svoju premiéru už v roku 2019. Preto logicky prichádza reč na jej modernizáciu, ktorá by sa v showroomoch mohla objaviť skôr, než si myslíme. Portálu motor1 spoločne s jeho zdrojom SH Proshots sa nedávno podarilo zachytiť testovacie prototypy modernizovanej Octavie 4. generácie. Na prvý pohľad auto vyzerá prakticky bez zmien.

Decentne

Decentný facelift, koniec koncov, priniesla automobilka aj v prípade modelov Škoda Scala a Kamiq. Modernizovaná Octavia v tom, zdá sa, bude pokračovať. Zo snímok je totiž zrejmé, že zmeny sa dotknú len predných a zadných partií vozidla. Vpredu možno, aj napriek dôkladnej kamufláži, vidieť mierne prepracovaný nárazník s výraznejšími bočnými lamelami. Tie majú za úlohu znižovať odpor vozidla, zlepšovať obtekanie vzduchu a kladne pôsobiť na spotrebu. Lamely by navyše mali byť kolmé na vozovku, čo je zmena oproti tomu, ako ich výrobca navrhol v súčasnom prevedení auta. Predný nárazník by mal podstúpiť mierne zjednodušenie, keďže testovací prototyp sa taktiež zbavil aj línie tiahnucej sa od predného svetlometu smerom nadol. Taktiež aj mriežka chladiča pôsobí mohudnejšie a má výraznejší kolmý sklon.

Fotografie zadných partií vozidla veľa neprezrádzajú. Môžeme však opäť očakávať upravený nárazník spoločne s aktualizovanou grafikou svetlometov. Veko batožinového priestoru už po novom ponesie súčasnú korporátnu identitu značky v podobe modernizovaného nápisu Škoda.

Škoda Octavia vsadí na overenú techniku

Okrem dizajnu vonkajšiu sa motor1 a SH Proshots podarilo zachytiť aj časti interiéru. Z obrázkov je zrejmé, že nová Octavia dostane predovšetkým ešte väčší displej infotainmentu, čím auto nadviaže na očakávaný Superb a Kodiaq. Dobrou správou je zachovanie hardvérových tlačidiel pod displejom. Tie budú rovnako, ako teraz, slúžiť na ovládanie základných funkcií vozidla či na vyvolanie menu na dotykovom displeji. Jeho uhlopriečka by mohla byť až 12-palcov.

Inzercia


Čo sa týka motorizácií, auto by si malo zachovať aktuálnu ponuku agregátov. Pod kapotou tak s veľkou pravdepodobnosťou nájdeme osvedčené benzínové a naftové motory. Novinkou by mohol byť úplne nový plug-in hybrid postavený na agregáte 1,5 TSI s predpokladaným elektrickým dojazdom viac ako 100 kilometrov. Zatiaľ viac informácií o novej Škoda Octavia nemáme. Jej premiéra by mohla prebehnúť už začiatkom budúceho roka. Záver toho aktuálneho si totiž česká automobilka vyhradila pre úplne nové generácie modelov Superb a Kodiaq.

Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



Aktualizované

Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?