VIDEO

Škoda odhalila vylepšené modely KAMIQ a SCALA. Sú to posledné Škodovky bez hybridu!

S modernizovanými modelmi Kamiq a Scala sme sa zoznámili na „tajnom“ mieste, na ktorom Škoda pre novinárov odhaľuje nové modely áut ešte predtým, ako je vôbec dovolené o nich písať.

Vo videu sumarizujeme najvýznamnejšie zmeny, ktorými prešli crossover a hatchback.
Vydané  Text: Peter Orosz

Zmeny sú predovšetkým estetické, pričom najviac práce vidieť práve na Scale. Samozrejme, obe vystavené autá sú v edícii Monte Carlo a v modernizovanej podobe ešte viac pripomínajú pôvodný koncept Vision RS z roku 2018.

Vonkajšie zmeny sú decentné, no viditeľné na prvý pohľad

Predná maska je v prípade oboch modelov po novom oktagonálna, nie hexagonálna. Preložené do ľudskej reči: získali dve hrany naviac.

To isté platí aj o predných svetlometoch, ktoré v spodnej časti úplne zrezali.

Celok tak pôsobí o niečo dynamickejším a širším dojmom, aj keď v skutočnosti sa rozmery v zásade nezmenili.

Nový je tiež rozdelený podpis denného LED svietenia do dvoch častí, zakončený hokejkou dohora. Skvelou správou tiež je, že Full LED svetlomety budú konečne v štandardnej výbave. To znamená, že halogénové diaľkové svetlá sú už definitívne minulosťou. Sám som zvedavý, či sa zlepšil výkon základných klasických stretávačiek, pretože tie v minulosti patrili k najslabším stránkam základnej Scaly. To sa dozvieme až v rámci domáceho testu.

Inzercia


Vyššie stupne sa potom môžu tešiť aj na príplatkové Matrix svetlomety a škodovka tvrdí, že sú prví v tomto segmente, ktorí takúto technológiu vôbec ponúkajú. Drobné zmeny sa udiali aj v zadnej časti.

Najviditeľnejší je rozdelený podpis zadných svetlometov, vymenené logo za nápis a inak tvarovaný zadný nárazník s výsuvným ťažným zariadením. Tak trochu zvláštny je jeho tvar pri Scale s oblúkom smerovaným dovnútra.

Naživo nárazník pôsobí, akoby do auta už niekto zozadu ťukol, ale to je len môj subjektívny postreh. Čo sa týka modelu Kamiq, ten prináša rovnako upravenú masku chladiča s novou grafikou denných a hlavných svetlometov. Technické zmeny sú v prípade oboch modelov prakticky totožné.

Interiér

V interiéri nielenže zostali, ale dokonca pribudli tlačidlá na paneli klimatizácie. Klasické ručičkové prístroje pred vodičom však nahrádza displej, v základe osempalcový, za príplatok väčší desaťpalcový.

Do ponuky by tiež mali pribudnúť nové farebné kombinácie a dekory, zvyšok interiéru však zostáva rovnaký. Pokiaľ ide o samotnú výbavu, na výber budú len tri stupne s príplatkovými balíkmi.

Éra samostatného výberu príplatkových položiek v koncerne pomaly končí a cenníky sa začnú viac podobať na prístup, ktorý poznáme z japonských značiek.  Dôvod je jasný, šetrenie nákladov.

Motorizácie

Pod kapotou sa udiali len minimálne zmeny.

Vypadla verzia litrového trojvalca na CNG a do ponuky sa dostane nová generácia obľúbenej benzínovej 1,5-ky s označením Evo2.

Aj naďalej sa budú oba modely spoliehať len na benzínové motory bez hybridnej technológie.

 








Pokračujte na ďalší príspevok »



Aktualizované

Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?