Volkswagen sa chce zbaviť klasických prepínačov smeroviek! Patentové snímky odhaľujú bláznivý nápad

Volkswagen sa zaujíma o to, či bude možné nahradiť klasické prepínače smeroviek iným druhom ovládania. Patentové snímky ukazujú, že namiesto klasického prepínača by sa smerovky ovládali priamo na volante.

Vydané  Text: 

Volkswagen má v pláne zmeniť spôsob, akým sa ovládajú smerovky v jeho autách. Podľa patentovej prihlášky, ktorú objavil portál Car Buzz, by sa smerovky nezapínali klasickým prepínačom na stĺpiku riadenia, ale priamo na volante. Dokument je však stručný a nevysvetľuje veľa. Len naznačuje, že ovládacie prvky by boli na vnútornej strane venca volantu. Podľa všetkého by rovnako nemuseli byť v podobe fyzických tlačidiel, ale len ako dotykové plochy s haptickou spätnou väzbou.

Tento nápad nie je úplne originálny. Už predtým ho vyskúšala americká značka Tesla, ale aj taliansky výrobca športových áut Ferrari. Zámerom Talianov však bolo zbaviť sa klasických prepínačov smeroviek kvôli veľkým radiacim pádielkám, ktoré by im mohli prekážať. Volkswagen by chcel ísť inou cestou. Na rozdiel od Tesly, ktorá nahradila klasické ovládanie smeroviek haptickým tlačidlom na volante, by Volkswagen chcel ponúknuť ergonomicky lepšie riešenie. Ako presne by to fungovalo a či by to bolo lepšie ako tradičné ovládanie smeroviek, to sa ukáže až v budúcnosti.

Riešenie Tesly však už teraz mnohí považujú za nešťastné. Dochádza totiž k pomerne častému náhodnému zapínaniu smeroviek pri každom opretí ruky o volant. To môže pôsobiť zmätočne aj pre vodičov naokolo, ktorí dostávajú nesprávne informácie o tom, čo vodič elektromobilu Tesla plánuje na ceste robiť.

NIŽŠIE NÁKLADY

Podľa VW má byť tento nový systém prínosný z troch dôvodov. Prvým a najviditeľnejším je bezpečnosť. Vďaka hlavným ovládacím prvkom na volante nemusí vodič spúšťať ruky z volantu, aby získal prístup k najrôznejším funkciám, ktoré by sa inak na volant nezmestili. Ďalšou výhodou má byť väčšia sloboda pre dizajnérov pri vývoji nových riešení v interiéri. Tým najdôležitejším, a podľa nás skutočným dôvodom, má byť šetrenie nákladov na vývoj a výrobu ovládačov smeroviek.

Keďže funkcie smeroviek, svetiel, tempomatu a palubného počítača by mohli byť priamo na volante, nie je potrebné samostatne tieto komponenty navrhovať a sériovo vyrábať. Množstvo fyzických ovládacích prvkov nahradí jeden systém, ktorý sa dá prispôsobiť rôznym modelom. A koncern by tým ušetril nemalé peniaze.

Inzercia





Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Aktualizované

Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?