Veľký prerod značky JAGUAR! Nové autá vás budú šokovať, tvrdia ľudia od značky a chcú konkurovať Bentley

Britská značka Jaguar sa zásadne zmení. Mieni zvýšiť cenu aj kvalitu svojich modelov a sústredí sa na severoamerický trh.

Snaha osloviť čo najviac prémiových kupcov posunula značku do „priemernosti“, povedal kreatívny riaditeľ JLR Gerry McGovern.
Jaguar teraz čaká veľký reštart a tiež nový maloobchodný model.
Vydané  Text: 

Jaguar Land Rover považuje USA za kľúč k budúcemu úspechu značky Jaguar, vyplýva z najnovších vyjadrení vedenia spoločnosti.

JLR mieni znovuzrodiť značku Jaguar tým, že zredukuje svoj modelový rad a posunie značku na vyššiu úroveň, aby konkurovala Bentley a Porsche namiesto Mercedes-Benz a BMW.

Americký trh bol ústredným prvkom úspechu Jaguaru v 90. rokoch, preto sa k nemu plánuje vrátiť ako ku kľúčovému. Dávnejšie americké úspechy Jaguaru sa však medzičasom „stratili v tabuľkách Ford Motor Company,“ povedal Mardell, ktorý bol 20. júla potvrdený ako generálny riaditeľ JLR po tom, čo túto pozíciu zastával dočasne.

Táto značka bola neuveriteľne úspešná v Severnej Amerike pred 25 rokmi ešte predtým, ako sme prijali kompromisy,“ povedal minulý mesiac investorom generálny riaditeľ JLR Adrian Mardell.

Mardell nastúpil do JLR v roku 1990, teda rok po tom, čo spoločnosť Ford kúpil. Vtedy Jaguar cielil na oveľa bohatších zákazníkov. Tlak Jaguaru na objem v neskorších rokoch vlastníctva Fordom, ako aj počas jeho súčasného vlastníctva Tata Group znamenal, že stratil spojenie s bohatšou skupinou kupujúcich.

Len v USA je 20 miliónov milionárov,“ povedal Mardell. „Takže nižší objem a vyššia cena je dnes pre Jaguar absolútne správny prístup.“

Inzercia


 

Fotogaléria: možné dizajny novej generácie vozidiel Jaguar podľa umelej inteligencie Dreamlike AI

Koniec „priemernosti“

Jaguar v posledných rokoch rozšíril svoj sortiment o tri sedany, tri crossovery a športové auto v snahe vytvoriť britskú verziu BMW.

Avšak snaha osloviť čo najviac prémiových kupcov posunula značku do „priemernosti“, povedal kreatívny riaditeľ JLR Gerry McGovern na tej istej investorskej akcii, ktorá sa konala v centrále JLR v Gaydone v strednom Anglicku.

McGovern vedie dizajn prvého nového modelu novej éry Jaguaru, plne elektrického štvordverového GT. GT bude prvým z troch úplne nových elektrických Jaguarov. Bude predstavený tento rok a do predaja sa dostane v roku 2024, pričom cenovka by mala vo Veľkej Británii začínať na okrúhlych 100-tisíc britských librách.

Možný dizajn pripravovaného JAGUAR GT (2024)? Snáď, takto si ho však predstavuje iba generatívna AI.

Dizajn nových modelov rozdelí názory, povedal McGovern.

„Čoho sa nebudeme báť, je to, že nás bude milovať každý, pretože to je bozk smrti,“ povedal. „To je to, čo dostalo Jaguar do situácie, v ktorej sa dnes nachádza a ktorá je absolútne nespravodlivá.“

V apríli tohto roku McGovern povedal, že budúce Jaguary budú využívať ikonický štýl modelov, ako je E-Type, ale budú radikálne prepracované. “

Budú šokovať a budú nebojácne,“ povedal.

Nový maloobchodný model

Jaguary sa budú predávať s použitím iného obchodného modelu, povedal obchodný riaditeľ JLR Lennard Hoornik na podujatí pre investorov bez toho, aby zachádzal do detailov.

Jaguáre nebudú ponúkané v každom predajcovi JLR. Spoločnosť rozdeľuje Jaguar Land Rover na to, čo nazýva House of Brands . Land Rover sa delí na značky Range Rover, Discovery a Defender. JLR tiež založí „butiky“ len pre Jaguar.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.