KRÁTKA SPRÁVA

SAIC zdvojnásobuje svoju expanziu do Európy, postaví tu výrobný závod. Je v hre aj Slovensko?

Podľa neoficiálnych informácií by v hre mohlo byť aj Slovensko, ktoré by tak posilnilo líderskú pozíciu v európskom autopriemysle.

Podrobnosti o rozhodovaní sa o umiestnení továrne si však zatiaľ SAIC drží v tajnosti.
Očakáva sa, že viaceré čínske značky začnú budovať výrobné závody v Európe, aby sa vyhli zvyšovaniu cien dovezených modelov.
Vydané  Text: 

Spoločnosť SAIC Motor oznámila, že pracuje na výbere lokality pre výstavbu závodu v Európe na výrobu elektromobilov, keďže sa usiluje o radikálnu expanziu svojho biznisu na európskych trhoch.

Tento čínsky partner spoločností Volkswagen a General Motors, ktorý neposkytol ďalšie podrobnosti o plánoch na výstavbu závodu, oznámil, že v prvom štvrťroku predal 530-tisíc vozidiel mimo svojej domoviny, čo predstavuje nárast o 40 percent v porovnaní s predchádzajúcim rokom.

Takmer 70 percent týchto predajov pochádzalo z európsko-čínskej značky MG, ktorá sa v prvom polroku predaje zdvojnásobila na 115-tisíc vozidiel, uviedla spoločnosť SAIC.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Štátny čínsky výrobca automobilov odhaduje, že jeho zahraničné predaje by mohli v roku 2023 prekročiť počet 1,2 milióna vozidiel.

Plánuje uviesť na trh viac ako 10 nových modelov pod značkou MG v priebehu nasledujúcich 18 mesiacov na celosvetovej úrovni.

Automobiloví výrobcovia, vrátane spoločností ako Tesla, BMW a BYD, zvyšujú svoje úsilie o export vozidiel vyrobených v Číne na iné trhy, keďže dopyt po automobiloch doma oslabil, pritom však naďalej ťažia z nižších nákladov na výrobu a dodávateľské reťazce v Číne.

SAIC bol v prvých piatich mesiacoch najväčším exportérom medzi všetkými čínskymi výrobcami automobilov, uvádza Reuters odvolávajúc sa na údaje z China Passenger Car Association. Medzi najväčšie zahraničné trhy značky boli podľa údajov Veľká Británia, Mexiko, Austrália a India.

Značka MG predala v Európe v prvých piatich mesiacoch 74 943 vozidiel, oproti 32 182 v predchádzajúcom roku, uviedla analytická spoločnosť Dataforce. Najpredávanejším modelom značky v regióne bol malý crossover ZS, ktorého predaj do konca mája dosiahol 25 853 kusov.

 

Slovensko ako silný partner pre automobilky

Podľa neoficiálnych informácií by v hre mohlo byť aj Slovensko, ktoré má silné zázemie v automobilovej výrobe.

Pokračovať na ďalšiu stranu príspevku



Stránky: 1 2







Pokračujte na ďalší príspevok »