Nová KIA PICANTO oficiálne! Najlacnejšie auto značky je poslednou šancou mať „poctivý motor bez turba“

Picanto je jedným z najpredávanejších modelov značky Kia vo viacerých regiónoch sveta a zostáva zvlášť obľúbeným modelom medzi európskymi vodičmi kategórie mini vozidiel.

Značka Kia sa transformuje na poskytovateľa riešení udržateľnej mobility a do roku 2027 plánuje uviesť na trh 15 modelov plne elektrických vozidiel (BEV).
Kia Picanto však ostáva naďalej s benzínovým pohonom.
Vydané  Text: 

Takto pred mesiacom sme informovali, že na internet unikli zábery novej Kia Picanto, najlacnejšieho a najmenšieho automobilu výrobcu. Naposledy sme pritom Kia Picanto testovali iba nedávno, pričom recenziu Kia Picanto sme aktualizovali práve v deň zverejnenia informácie o facelifte. Týždňový test v nás zanechal množstvo dobrých dojmov, predovšetkým sme ocenili vynikajúcu dynamiku a obratnosť.

Fotografie faceliftu kolujúce internetom vyzerali byť pravé aj napriek tomu, že sa tento malý mestský hatchback mal zmeniť v nevídanej miere. Presnejšie, charakter vozidla, proporcie a celkové rozmery síce mali ostať viac-menej zachované, ale vzhľad prednej masky a svetlometov dostali skoro futuristický imidž.

Dnes už vieme, že tieto zábery boli skutočne zodpovedajúce realite, pretože automobilka odhalila novinku globálne, teda aj na Slovensku, a s ňou aj zvyšok fotografií, ktoré medzičasom nestihli uniknúť na internet.

Takto vyzerá nová Kia Picanto GT-Line po poslednom facelifte

Takto vyzerá Kia Picanto dnes. Facelift je teda vskutku dramatický

… a takto vyzerala Kia Picanto doteraz. Facelift je teda vskutku dramatický.

Kia Morning

Aktuálna tretia generácia Kia Picanto debutovala začiatkom roka 2017, v roku 2020 prešla prvým plánovaným faceliftom a kórejská a európska verzia modelu sa začali výrazne líšiť. Pripomeňme, že v domovine Picanto je známy ako Morning.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Ako vidno z fotografií, dizajnéri Kia prekreslili celú prednú časť hatchbacku – neponáša sa na žiadny iný model kórejskej značky, najbližšie má k preštylizovanému crossoveru Kia Seltos. Svetlomety sú teraz orientované vertikálne, pričom tri hlavné časti pripomínajú semafor.

Kvôli novému tvaru svetlometov boli prepracované predné blatníky aj kapota. Na kapote sa objavili pozdĺžne rebrá, plast predného nárazníka sa stal členitejším, opticky sa zväčšil a zvýšil.

Zadná časť sa nezmenila tak radikálne ako predná: tvar svetiel je rovnaký, no majú novú LED techniku. Medzi svetlami sa však objavil svietiaci spojovací pás s integrovanou kľučkou dverí batožinového priestoru.

Nový zadný nárazník na verzii GT-line je v spodnej časti vybavený difúzorom, ktorý autu dodáva športový vzhľad, no výfuk je „hanebne“ znížený.

Iba dva stupne výbavy

Nové Picanto ponúka na výber základný model a verziu GT Line. Verzia GT Line so športovým charakterom má stelesňovať ambície značky Kia a spája v sebe štýlový exteriér s pokročilými technológiami, čo je vhodné pre mladších zákazníkov, pracujúcich profesionálov a ľudí, ktorí si kupujú svoje prvé auto.

Základný model Picanto sa dodáva so 14-palcovými kolesami v štandardnej výbave a v rámci voliteľnej výbavy si možno vybrať medzi novými 14-palcovými kolesami, 15-palcovými diskami kolies z ľahkých zliatin alebo novými 16-palcovými diskami. Charakter verzie GT Line na ceste posilňuje sebavedomá predná časť, ktorá zvýrazňuje športové prvky. Mriežka chladiča v tvare tigrieho nosa je rozšírená, aby umocňovala vzhľad vysokovýkonného vozidla. Verzia GT Line je okrem toho vybavená novými špeciálnymi 16-palcovými diskami kolies s diamantovým výbrusom a športovým zadným difúzorom GT Line.

Kia Picanto vďaka výberu deviatich žiarivých lakov vyniká odvážnym vonkajším imidžom. Štyri z týchto farieb sú nové: signálna červená Signal Red, dymová modrá Smoke Blue, športová modrá Sporty Blue a dobrodružná zelená Adventurous Green.

Krásny interiér

Vo všeobecnosti môžeme s čistým svedomím napísať, že všetky aktuálne automobily značky Kia majú nadštandardne hodnotný interiér. Či už sa budeme baviť o kvalite povrchových materiálov, ergonómii ovládania dôležitých funkcií, kvality posedu za volantom či praktického funkčného vybavenia, všetky modely, vrátane malého Picanta, vedia pozitívne prekvapiť.

Hlavnou novinkou v interiéri Kia Picanto, ako je vidieť z jedinej dostupnej fotografie, je plne digitálny prístrojový panel, pričom predtým sa medzi nimi používala kombinácia ručičkových ciferníkov a okienka palubného počítača.

V rámci štandardnej výbavy sa nové Picanto dodáva s navigačným systémom s 8,0-palcovou „plávajúcou“ dotykovou obrazovkou a so 4,2-palcovým digitálnym displejom s vysokým rozlíšením v združenom prístroji pred vodičom. Navigačný systém vozidla s 8,0-palcovou dotykovou obrazovkou je vybavený viacnásobným pripojením Bluetooth, čo znamená, že používatelia si môžu súčasne spárovať dve mobilné zariadenia – jedno na hands-free telefonovanie a používanie médií a druhé iba na používanie médií. Systém štandardne ponúka na pripojenie rozhrania Apple CarPlay aj Android Auto.

Ponuka pohonov

Píše Kia vo svojej tlačovej správe: Nové Picanto ponúka možnosť výberu dvoch motorov: zákazníci si môžu vybrať 1,0-litrový alebo 1,2-litrový zážihový motor.

Motor s objemom 1,0 l je dobrou voľbou pre tých, ktorí si nadovšetko cenia efektívnosť, zatiaľ čo motor s objemom 1,2 l je vhodnejší pre zákazníkov, ktorí chcú vyšší výkon, najmä pri jazde vysokou rýchlosťou alebo do kopca. Obe možnosti v maximálnej miere zvyšujú účinnosť a znižujú emisie CO2. Tieto motory bez preplňovania majú vylepšené potrubia na recirkuláciu výfukových plynov a optimalizované časovanie sacích ventilov. Okrem toho každý motor poskytuje lepšie chladenie spaľovacej komory vďaka novým vylepšeniam v tejto oblasti.

Oba motory poháňajú predné kolesá prostredníctvom päťstupňovej manuálnej prevodovky (5MT) alebo automatizovanej manuálnej prevodovky (AMT) od spoločnosti Kia. Prevodovka AMT vychádza z päťstupňovej manuálnej prevodovky s ovládacími členmi spojky a radenia, ktoré automatizujú ich príslušné funkcie. Prevodovka AMT ponúka to najlepšie z oboch svetov: spája sa v nej úspornosť konvenčnej manuálnej prevodovky s pohodlnou obsluhou automatickej prevodovky, vďaka čomu je jazda v meste oveľa pohodlnejšia.

Výrobca zdôrazňuje, že Picanto má systém smerovania krútiaceho momentu prostredníctvom pribrzďovania, čo je doplnková funkcia elektronického stabilizačného systému (ESC). Vďaka použitiu tejto technológie vo vozidle segmentu A si Kia Picanto zachováva vyššiu mieru ovládania a stability pri prejazde zákrutami, pričom pri rýchlejšom prejazde zákrutami systém zmierňuje nedotáčavosť.

Subkompaktné hatchbacky predurčené do mesta, ako Picanto, majú svoje početné obmedzenia vyplývajúce z krátkeho rázvoru náprav 2400 mm, úzkeho rozchodu kolies 1403 mm a s tým spojenej neveľkorysej šírky interiéru. Vedľajším (no nie nevyhnutným) dôsledkom je úsporný batožinový priestor – v tomto prípade s objemom 255 litrov, resp. 1010 litrov po sklopení zadných sedadiel. Toto ostáva v novom Picante zachované. Vpredu má nápravu typu MacPherson, vzadu torznú tyč. Zadná náprava je podľa slov automobilky vyladená natoľko, že vozidlo prišlo o svoju vysokú stabilitu pri jazde. Na tomto mieste musíme aj my uznať, že aj s jednoduchým podvozkom, krátkym rázvorom  je Picanto vskutku stabilné.

Celkovej bezpečnosti modelu pritom prospieva aj solídna paleta asistenčných systémov, medzi inými aj funkcia LKA na aktívne udržiavanie v strede jazdného pruhu. Vozidlo je vybavené aj asistenčným systémom na predchádzanie nárazom zozadu (RCCA), ktorý upozorní vodiča a zastaví vozidlo, ak zistí, že pri cúvaní z parkovacieho miesta sa k nemu blíži zľava alebo sprava iné vozidlo.

Dostupnosť a ceny

Na Slovensku sa aktuálna verzia Kia Picanto predáva od 12 140 € v piatich konfiguráciách pohonu. Na výber sú:

  • základový benzínový motor 1,0 DPi (49 kW / 67 k) s 5° manuálnou aj robotizovanou prevodovkou (ako automat, od 13 140 €);
  • benzínový 1,2 DPi (62 kW / 84 k) s 5° manuálnou aj robotizovanou prevodovkou;
  • benzínový 1,0 T-GDi (74 kW / 100 k) len s 5° manuálom od 17 840 €.

V predaji sú štyri stupne výbavy, Silver, Gold, GT-Line a X-line, no už vieme, že toto sa zmení a v predaji bude základná verzia a potom GT-Line.

Očakávame, že spolu s faceliftom a úpravou obchodnej ponuky sa zmenia aj ceny, predpokladáme mierny nárast. Stále však pôjde o najlacnejší automobil značky Kia.

 

Nová Kia Picanto 2023/2024 – Technické údaje
Celková dĺžka 3 595 mm
Celková výška 1 485 mm
Celková šírka 1 595 mm
Predný previs 675 mm
Zadný previs 520 mm
Rázvor kolies 2 400 mm
Rozchod predných kolies 1 406 mm
Rozchod zadných kolies 1 415
Výška od sedadla po strop (1. rad / 2. rad) 1 005 mm / 960 mm
Priestor pre nohy (1. rad / 2. rad) 1 085 mm / 820 mm
Šírka vo výške ramien (1. rad / 2. rad) 1 300 mm / 1 280 mm
Šírka vo výške bedier (1. rad / 2. rad) 1 245 mm / 1 230 mm
Maximálny objem batožinového priestoru 255 / 1 010 dm^3
Palivová nádrž 35 litrov

 









Pokračujte na ďalší príspevok »



Dopravná poradňa

Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.