Aktuality

Lotus Evora Sport 410 – Keď je menej viac

Briti použili pri modeli 410 jeden z najtradičnejších receptov. Znížili hmotnosť vyhodením zbytočností, niektoré ťažké diely nahradili karbónovým ekvivalentom a chlapík s laptopom sa pohral s riadiacou jednotkou za účelom zvýšenia výkonu. Žiadna veda. Navyše tento recept takmer vždy funguje. Aké zmeny teda 410ku postihnú?

Oproti modelu 400 sa dočkáme mierneho zvýšenia výkonu o 10 koní na celkových 404 koní. Tie bude chrliť preplňovaná V6ka o objeme 3,5 litra. Možno to neznie veľmi radikálne, no Lotus to s diétou myslel vážne a podarilo sa mu znížiť hmotnosť až o 70kg. V aute už nenájdeme reproduktory, stredovú opierku či priehradky vo dverách. Navyše sa niektoré karosárske diely dočkali karbónu.

To všetko prispelo k stlačeniu času potrebného na dosiahnutie stokilometrovej rýchlosti. Oproti Evore 400 sa stopky zastavia o 3 desatiny skôr a na stupnici sa ukáže čas 3.9 sekundy, takže sa na maximálnych 300 km/h dostanete o niečo skôr. Udržať auto v smere pomôže aj ostrejšie riadenie, o 5 mm znížený podvozok a možnosť obutia pneumatík Michelin Cup 2.

Aj napriek tomu, že auto je teraz menej pohodlné a vybavené si Lotus pýta 100 000 €, čo je o 10 000 € viac ako v prípade modelu 400. Nuž, za rýchlosť a karbón sa platí...

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

VW Golf R (auto motor a šport č. 10/2022)
Testy

To sú tlaky! Test VW Golf R

Vrcholná verzia Golfu chce byť auto, ktoré dokáže všetko. Voziť vás každý deň do práce v lete aj v zime, zabaviť vás na okreske, naháňať autá na okruhu a dokonca aj driftovať. Dokáže to všetko?