Peugeot bicykle: tentokrát aj s elektromotorom

Pred 128 rokmi bolo celkom bežné zazrieť dvojkolesové Peugeoty poháňané ľudskou silou. História sa rada opakuje. Francúzska značka oprašuje staré zvyky a predstavuje ponuku moderných bicyklov, no nezabúda ani na elektrickú energiu.
Vydané  Text: 
Armand Peugeot a jeho bratia podnikali v 19. storočí v hutníckom priemysle. Po určitom čase sa začali obzerať po ďalších, príbuzných oblastiach, do ktorých by mohli rozšíriť svoje podnikateľské aktivity. Ako logický krok sa zdali byť bicykle. Automobil sa rysoval ešte len v hlavách a myšlienkach konštruktérov a technikov a bicykle predstavovali rýchlu a nenáročnú cestu prílevu finančných prostriedkov. Ošiaľ spustil z nemých filmov obdivovaný Grand-Bi s obrovským 1,35 m predným kolesom a, v pomere k nemu, miniatúrnym zadným „pomocným kolieskom“ s priemerom 40 cm. Spoločnosť Peugeot Frères si vybrala dielňu v meste Montbéliard, prijala 300 zamestnancov a po zaškolení už čoskoro vyrábala vlastné modely dvojkolesových tátošov. Po dlhej odmlke, kedy sa ťažisko Peugeotovcov presunulo na produkciu automobilov, sa francúzska značka opäť vracia k svojim starým zvykom. A s poriadnou vervou. Svoje najnovšie výtvory sa rozhodla spojiť so svetovou jednotkou v produkcii bicyklov – spoločnosťou Cycleurope. Svetovú premiéru si odbili na Bike Expo v Mníchove pred pár dňami – 22. až 25. júla 2010. Distribúcia a predaj sa opiera o dva piliere – dvojkolesové Peugeoty sa budú zákazníkom ponúkať v showroomoch značky vedľa vystavovaných automobilov a v rámci siete Cycleurope v Európe, Južnej Amerike, Ázii, a najmä v Japonsku. Rad bicyklov pokrýva sedem kategórií, nechýbajú cestné, terénne, mestské, dámske i detské, no predovšetkým – elektrické. Koncepčne sa síce nejedná o prevratné riešenie, no tento spôsob pohonu je stále pomerne neobvyklý. Agregát pochádzajúci od spoločnosti Ultramotor poskytuje 250 W, primontovanú má mini 36V Li-ion batériu schopnú dojazdu až 80 km. Ten však bude nepochybne ovplyvnený hmotnosťou jazdca, takže pri spoločných výletoch sa vaša polovička bude zrejme viesť o niečo dlhšie. Na druhú stranu, ak dôjde šťava, nič sa nedeje, skrátka zapojíte svaly a ide sa.








Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.