Renault Captur Coupé verzus Arkana. Renault sa púšťa do nového projektu

Nie je to krok dozadu, ako sa môže spočiatku zdať. Model Captur sa totiž presunie na vyššiu úroveň.

Vydané  Text: 

Vo francúzskej automobilke Renault sa už pracuje na nových modeloch, ktoré v najbližších dvoch až troch rokoch nahradia doterajšie bestsellery spoločnosti. Reč je o modeloch Captur a Arkana.

Renault Arkana je na našom trhu stále relatívne novým modelom a rozhodne patrí k tým najzaujímavejším crossoverom. S estetikou SUV-kupé sa automobilke podarilo vyhrať do takej miery, že automobil pôsobí, akoby patril do vyššej triedy, pritom si zachováva kompaktný podvozok a vskutku priaznivú cenu – na Slovensku sa predáva od cenníkových 26 500 €, na výber sú motorizácie mild hybrid 140 EDC, mild hybrid 160 EDC a plug-in hybrid E-Tech full hybrid 145. Za verziu „v plnke“, teda plug-in hybrid vo výbave E-Tech Engineered s príznačnými zlatými lištami v štýle F1 si importér pýta cenníkových 33 600 eur.

Potom tu máme podstatne lacnejší crossover Renault Captur, ktorý aktuálne začína na cenníkových 17 600 eur, pričom je v predaji tiež v konfigurácii E-Tech full hybrid 145 E-Tech Enginnered za cenníkových 28 450 eur. V tejto verzii je už cenový rozdiel menší, hoci stále signifikantný. Zdá sa teda, že oba modely sú celkom suverénne a oslovujú odlišné cieľové skupiny zákazníkov.

Inzercia

Advertisement

Inzercia

Avšak Luca de Meo, generálny riaditeľ francúzskej spoločnosti, vidí vývoj modelového portfólia značky inak. Podľa zverejnených správ Renault vyradí zo svojho sortimentu práve model Arkana, toto odstránenie však nebude ochudobnením modelovej ponuky. Jeho miesto zaujme nový model Renault Captur Coupé, ktorý sa začne predávať už v roku 2024.

Model Renault Arkana má byť teda od roku 2024 nahradený menším modelom Renault Captur Coupé, ktorý ponúkne veľmi podobnú estetickú hodnotu, francúzska automobilka už uviedla, že nepôjde o relatívne cenovo dostupný model a skrátka by nemali obísť ani zákazníci, ktorí túžia po hodnotnejšej výbave a veľkorysejšom priestore.

Nový Renault Captur Coupé 2024 bude totiž postavený na novej platforme CMF B/C, namiesto súčasnej A/B, na ktorej je založená aktuálna verzia Renault Captur. Vo výsledku očakávame teda nielen zvýšenie ceny v porovnaní s aktuálnym modelom Captur, ale aj zlepšenie priestorových pomerov, technologickej vybavenosti a tiež kvalitnejšie materiály použité v interiéri. keďže automobil postúpi o triedu vyššie.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Vo všeobecnosti bol tento krok zo strany francúzskej spoločnosti vynútený. Renault nechcel zanechať ani jeden z týchto dvoch modelov, no oba ich v budúcnosti vyrábať nemôže, čo vyplýva z globálnej situácie. Spoločnosť preto našla kompromis, ktorým bude práve Renault Captur Coupé 2024. Spoločnosť tak bude mať nižšie výrobné náklady, keďže variant kupé bude vo veľkej miere založený práve na východiskovom Capture.

Čo je zaujímavejšie, nový Renault Captur Coupé dostane pohon všetkých kolies. Čo sa týka pohonných jednotiek, spomína sa, že crossover kupé dostane nový 1,2-litrový preplňovaný motor s výkonom 142 koní. Rovnaká pohonná jednotka bude použitá aj v hybridnej verzii Renault Captur Coupé.

Inzercia

Inzercia

 

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Zdroje:  AUTOVINY.SK








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.