Maco Racing zakladá juniorský motocyklový tím, jeho súčasťou je aj 6-ročný Matias Baláž

Na Slovensku vzniká nová iniciatíva pre podporu detí a mládeže v motocyklovom športe.
Vydané  Text: 

Maco Racing Team rozširuje svoje pole pôsobnosti o juniorov, čím mieni podporiť už existujúce talenty a pomôcť im dosahovať úspechy, ktoré povedú k neskoršej profesionálnej kariére. „*Naším cieľom je pomôcť vychovať tých, ktorí raz preberú našu štafetu v motocyklovom športe*,“ otvorene hovorí **Martin Kuzma**, ktorého prezývku **Maco** nesie aj názov tímu. „*Máme množstvo skúseností, s ktorými sa mladí môžu zlepšovať a vyrásť v pretekárov, ktorí nás raz budú reprezentovať vo veľkých šampionátoch*,“ vraví Kuzma. Vytvorenie juniorského tímu je pre mladých jazdcov mimoriadnou udalosťou. Maco Racing Junior Team im poskytne nielen rady, ale aj zdroje a dokonca know-how v komunikácii. Upresňuje Martin Kuzma: „*My im zabezpečíme tímové zázemie, technickú podporu, servis, rezervné motocykle, mechanikov. Budeme ich vyučovať práci s dátami, aby mohli analyzovať svoju jazdu, komunikáciu s mechanikmi, šéftechnikom, s človekom od pneumatík, s médiami. Bez tohto všetkého sa dnes nemôže žiadny pretekár presadiť*.“ Juniori budú rozdelení do dvoch skupín. V prvej pôjdu pretekári v triede Supersport 300, to sú tí o niečo starší, a v druhej pôjdu tí najmladší juniorský šampionát na malých motorkách Ohvale a Yamaha PW 50. ### Matias Baláž mieri v triede PW 50 do TOP3 **Matias Baláž s číslom 26**, ktoré má svoj skrytý význam v rodinných hodnotách a zážitkoch, je „**motorkár zo škôlky**“. Vo veku čerstvých šesť rokov ovláda motocykel Yamaha PW50 s precíznosťou a trénujete pod taktovkou bývalého pretekára MotoGP Jakuba Kornfeila. Reportáž z ich spoločného tréningu sme priniesli v článku [Päťročný talent na motorke. Boli sme na tréningu Matiasa Baláža, novej generácie slovenských pretekárov, ktorého učí Jakub Kornfeil](https://www.autoviny.sk/reportaze/124075/patrocny-talent-na-motorke-boli-sme-na-treningu-matiasa-balaza-novej-generacie-slovenskych-pretekarov-ktoreho-uci-jakub-kornfeil).

Päťročný talent na motorke. Boli sme na tréningu Matiasa Baláža, novej generácie slovenských pretekárov, ktorého učí Jakub Kornfeil

Mladá generácia slovenských športovcov vzniká práve teraz, začať je potrebné už v predškolskom veku.

V rámci Majstrovstiev Slovenska cestných pretekov motocyklov Matias získal celkové 4. miesto vo svojej kategórii PW50, čo je na prvú sezónu skvelý výsledok. Kuriózne bolo samotné odovzdávanie ocenenia na pôde Slovakia Ringu, kde sa Matias nestratil medzi ostatnými pretekármi napriek tomu, že bol od nich o hlavu nižší.
Matias Baláž (druhý sprava) počas odovzdávania ocenenia za 4. miesto v kategórii PW 50 na Majstrovstvách SR cestných motocyklov 2022
„*Od počiatku sa okolo Matiasa snažíme vytvoriť profesionálne zázemie. Veríme, že sa stávame tým, kým sme obklopení, a že pozorovaním získavame cenné skúsenosti*,“ hovorí Matiasov otec **Michal Baláž** a pokračuje: „*Tento rok nás čaká boj v majstrovstvách Slovenska na Yamahe PW50, kde by sme sa chceli pravidelne umiestňovať medzi prvou trojkou. Okrem toho je pred nami nová výzva, a to začať trénovať na inom type motocykla, takzvanom minibike, na ktorom sa na Slovensku nepreteká, tak by sme sa chceli na ňom zúčastňovať pretekov v Česku*.“ Práve v tomto úsilí môže mladému pretekárovi dopomôcť nový tím s profesionálnymi skúsenosťami. „*Veľmi sa tešíme, že Maco Racing sa rozhodol na Slovensku vytvoriť tím, ktorého cieľom je podporovať mladé slovenské talenty*,“ hovorí Matiasov otec. „*Považujeme ho za tím s najväčšími skúsenosťami v rámci Majstrovstiev sveta EWC v strednej Európe a tieto skúsenosti chce odovzdávať ďalej juniorom*.“ Prečo sa Maco Racing Team rozhodol osloviť na spoluprácu aj Matiasa Baláža? „**Bolo zaujímavé sledovať, ako jazdí na motorke už v takom malom veku. Vidím v ňom potenciál, ktorý sa dá pri správnom vedení pretaviť v dobré výsledky. Navyše ma teší zanietenosť jeho rodičov, ktorí mu venujú všetok svoj čas, a to je dôležité**,“ sumarizuje Martin Kuzma alias Maco. Tento potenciál napokon potvrdil aj Jakub Kornfeil, ktorý si v [Moto3 vydobyl 5 pódiových umiestnení](https://www.motogp.com/en/riders/profile/Jakub+Kornfeil) a počas 11 rokov v MotoGP jazdil aj v 125cc a MotoE. ### Nie je to lacný špás Motocyklový šport je aj pri takto mladých pretekároch nákladnou záležitosťou. Náklady na jednu sezónu sa môžu pohybovať aj okolo 15-tisíc eur. Preto sú stále kľúčoví sponzori, hoci doteraz rodičia Matiasovu kariéru financujú z vlastných zdrojov. „*Veľmi ma teší priama podpora továrne Yamaha, ktorej sme verní od začiatkov nášho pretekania, ale výborná spolupráca je aj s ďalšími našimi partnermi, ako Dunlop, PP tuning či Osmos*, povedal k téme sponzorov Martin Kuzma.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Spravodajstvo

Podvodníci a zlodeji si vydýchnu. HAKA oficiálne končí po 7 rokoch. Iniciatívu občanov štát prebrať nechcel, vraj kto by to robil

  • HAKA, občianska iniciatíva, ktorá pomáhala hľadať kradnuté vozidlá, končí. Štefan Farkas a Roman Grožaj projektu venovali niekedy aj 12 hodín denne a bez akéhokoľvek financovania.

     Zaujímali nás dôvody, prečo s projektom končia a čo bude nasledovať. Prikladáme archívny rozhovor so zakladateľom Štefanom Farkasom z mája 2019
  • Redakčný špeciál

    Finále testu AUDI Q8 SUV: Skvelé auto, čo dodať. Sumarizujeme dôvody, prečo by ste si ho mali kúpiť aj vy

  • Audi Q8 SUV je síce športové auto, ale aj rodinné. Je to SUV, ale s estetikou kupé a bezrámovými oknami ulahodí aj oku estéta. No a technologická vyspelosť, to je triumf, ktorý má Audi pripravený pre každého zákazníka bez ohľadu na stupeň výbavy.

     Pozrite sa s nami na tri časti seriálu o Audi Q8 SUV.