VIDEO: Richard Sulík pred 5 rokmi označil registračné poplatky za nehorázne žmýkanie motoristov! Sľúbil, že ich okamžite zruší

Názor Richarda Sulíka sa však odvtedy zmenil.
Vydané  Text: 

Ešte počas minulého pôsobenia v opozícii označil [Richard Sulík](https://regiony.zoznam.sk/sas-registracny-poplatok-za-auta-je-v-rozpore-s-pravom-eu/), predseda strany SaS, tento poplatok za formu šikany zo strany štátu. Dodnes však nedošlo k zmene, ktorá by motoristom zvýhodnila dovoz áut zo zahraničia. Práve naopak, **stranou SaS došlo k predstaveniu ekologického koeficientu, ktorý prihlasovanie a každý prepis staršieho vozidla výrazne predraží.** V minulosti však práve SaS žiadala okamžité zrušenie tohto poplatku, ku ktorému zverejnil predseda strany niekoľko kritických videí. V nich sa SaS zaviazala predstavený registračný poplatok zrušiť, pričom navrhovali vrátenie späť pôvodného univerzálneho poplatku vo výške 33 eur.*„Motoristi sú pre štát významným platiteľom daní, napriek tomu ich štát šikanuje a zdiera, navymýšľal si množstvo rôznych pravidiel, poplatkov a iných buzerácií,“* tvrdil ešte v roku 2016 predseda strany SaS, [Richard Sulík.](https://sulik.sk/registracny-poplatok-za-auta-strana-smer-sikanuje-slusnych-ludi/) V tom čase považovala SaS daný poplatok aj za protiprávny. *„Myslím, že všetci si uvedomujeme, že pravidlá Európskej únie platia nad našimi internými právnymi predpismi a jedným zo základných pravidiel Európskej únie je právo voľného pohybu tovarov. Dôsledkom registračného poplatku, teda registračnej dane, na vozidlá bez ohľadu na ich vek, ale založenej len na výkone vozidla je to, že staršie, ojazdené vozidlá, ktoré sa na Slovensku prihlasujú a ktoré boli kúpené v inom európskom štáte, podliehajú dani, ktorej staršie vozidlá nakúpené na Slovensku nepodliehajú. Tým, samozrejme, je porušovaná základná európska legislatíva, a preto všetky vnútroštátne predpisy, ktoré sú s týmto základným princípom v rozpore, sú neplatné,“* vysvetľoval Alojz Baránik. ### SÚČASNOSŤ Koncom minulého roka sa do parlamentu dostal Pozmeňujúci návrh zákona o dani z osobitnej stavby predložený poslancom Mariánom Viskupičom (SaS). Ten vo svojej podstate kompletne **mení aktuálne zaužívaný výpočet výšky registračných poplatkov tým, že zavádza pojem ekologického koeficientu.** Okamžite sa proti tomuto návrhu zdvihla vlna kritiky, ktorá zasiahla takmer všetkých motoristov na Slovensku. Teraz však chaos pokračuje. V hre je totiž nový návrh poslancov.

Ekologický koeficient vozidla je u nás realitou. Vláda schválila zmenu registračných poplatkov za autá. Niektorí si poriadne priplatia, iní ušetria

Na Slovensku dôjde k zmene prepočtu výšky registračných poplatkov. Po novom si majitelia elektomobilov výrazne polepšia. Naopak, motoristi, ktorí si zakúpia staršie auto, zaplatia viac.

### Ďalší návrh od OĽaNO Konkrétne ide o [Návrh poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Petra KREMSKÉHO, Milana KURIAKA, Richarda VAŠEČKU, Petra LIBU a Petra VONSA na vydanie zákona, ktorým sa dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov](https://www.nrsr.sk/web/Dynamic/DocumentPreview.aspx?DocID=523259). Všetci návrh predkladajúci poslanci sú z poslaneckého klubu OĽaNO. Ich myšlienka vo svojej podstate cieli len na kritizovaný nový prepočet registračného poplatku za motorové vozidlá. Konkrétne v ňom stojí nasledovné: #### V sadzobníku správnych poplatkov časti VI. DOPRAVA sa položka 65 dopĺňa poznámkou 6., ktorá znie: * *„6. Poplatok podľa písmena a) tejto položky sa zníži o 70%, najviac však na 33 eur, ak sa pri zápise držiteľa motorového vozidla kategórie M1 a N1 nemení evidenčné číslo vozidla.“* * Z toho teda jasne vyplýva, že pôvodné plány Mariána Viskupiča majú byť mierne pozmenené. Išlo by o celkom logický krok, ktorý by bol v súlade s aktuálne platnou legislatívou. Od 1.1.2023 sa totiž pri prepise auta na nového majiteľa nemusí vystavovať nové evidenčné číslo ani v prípade, že je auto prihlásené v inom okrese.
Porovnanie rôznych návrhov výšky registračného poplatku.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



Spravodajstvo

Podvodníci a zlodeji si vydýchnu. HAKA oficiálne končí po 7 rokoch. Iniciatívu občanov štát prebrať nechcel, vraj kto by to robil

  • HAKA, občianska iniciatíva, ktorá pomáhala hľadať kradnuté vozidlá, končí. Štefan Farkas a Roman Grožaj projektu venovali niekedy aj 12 hodín denne a bez akéhokoľvek financovania.

     Zaujímali nás dôvody, prečo s projektom končia a čo bude nasledovať. Prikladáme archívny rozhovor so zakladateľom Štefanom Farkasom z mája 2019
  • Redakčný špeciál

    Finále testu AUDI Q8 SUV: Skvelé auto, čo dodať. Sumarizujeme dôvody, prečo by ste si ho mali kúpiť aj vy

  • Audi Q8 SUV je síce športové auto, ale aj rodinné. Je to SUV, ale s estetikou kupé a bezrámovými oknami ulahodí aj oku estéta. No a technologická vyspelosť, to je triumf, ktorý má Audi pripravený pre každého zákazníka bez ohľadu na stupeň výbavy.

     Pozrite sa s nami na tri časti seriálu o Audi Q8 SUV.