Volvo vylepšilo modely C40 a XC40 Recharge: Pohon zadných kolies, dlhší dojazd a rýchlejšie nabíjanie

Podľa Volva sa zákazníci najčastejšie pýtajú na dojazd a rýchlo nabíjania. V oboch týchto ohľadoch sa teraz modely C40 Recharge a XC40 Recharge významne zlepšili.
Vydané  Text: 
Volvo predĺžilo dojazd jeho elektrických SUV C40 Recharge a XC40 Recharge až o 60 kilometrov a ponúkajú tri nové pohonné jednotky. Zaujímavosťou je, že do Volva sa po 25 rokoch vracia aj pohon zadných kolies, ktorý má svoje opodstatnenie práve v koncepcii elektrického pohonu. Zadné kolesá v oboch modeloch poháňa elektrický motor s permanentnými magnetmi s max. výkonom 175 kW. Doteraz si zákazníci mohli zadovážiť verziu s pohonom predných kolies a max. výkonom 170 kW.
Volvo C40 Recharge
Volvo XC40 Recharge
„V jednomotorovom modeli XC40 Recharge sa prenáša rovnaká kapacita akumulátora 69 kWh, ale vylepšenia v oblasti účinnosti chladenia zaisťujú, že teraz dokáže zabezpečiť dlhší dojazd, až do 460 kilometrov podľa skúšobného cyklu WLTP v porovnaní s doterajšími 425 kilometrami (WLTP),“ uvádza Volvo vo svojej tlačovej správe a pokračuje detailmi o modeli C40 Recharge: „Dojazd jednomotorovej verzie modelu C40 Recharge sa medzitým predĺžil z 438 kilometrov (WLTP) na 476 kilometrov. Nabíjanie z 10 na 80 percent trvá približne 34 minút.“ Na výber je tiež **konfigurácia s väčším akumulátorom a výkonnejším motorom** (max. 185 kW). Batéria s kapacitou 82 kWh predlžuje dojazd až na 515 km (XC40 Recharge) a 533 km v prípade C40 Recharge. Výkonnejší trakčný akumulátor umožňuje nabíjanie výkonom až 200 kW, jednosmerným prúdom (predtým maximálne 150 kW jednosmerným prúdom), takže nabíjanie z 10 na 80 percent trvá približne 28 minút.
Volvo C40 Recharge
Volvo XC40 Recharge
Ďalej Volvo uvádza: Z aktualizácií ťažia aj varianty s pohonom všetkých kolies, ktoré vykazujú ešte pôsobivejšie zlepšenie dojazdu. Predchádzajúce usporiadanie dvoch elektromotorov s výkonom 150 kW na prednej a zadnej náprave nahradil **interne vyvinutý e-motor s permanentným magnetom s výkonom 183 kW na zadnej náprave a nový asynchrónny elektromotor s výkonom 117 kW na prednej náprave**.
Interiér Volvo C40 a XC40 Recharge
Táto nová konfigurácia v spojení s akumulátorom s kapacitou 82 kWh a celkovým zlepšením účinnosti jeho chladenia je zárukou, že dvojmotorový model XC40 Recharge s pohonom všetkých kolies (Twin Motor AWD) teraz dosahuje dojazd až 500 kilometrov na jedno nabitie, čo je v porovnaní s predchádzajúcou verziou zlepšenie o 62 kilometrov. Dojazd dvojmotorového modelu C40 Recharge s pohonom všetkých kolies (Twin Motor AWD) sa predĺžil zo 451 kilometrov (WLTP) na 507 kilometrov. ### Novinky sa týkajú aj ďalších modelov **Nová palubná nabíjačka vo vozidlách série 90 a 60**: V rámci ďalšej ponuky produktového portfólia značky Volvo sú plug-in hybridné modely sérií 90 a 60 vybavené novou dvojfázovou palubnou nabíjačkou, ktorá im umožňuje rýchlejšie nabíjanie (v závislosti od trhu). Nová palubná nabíjačka takmer zdvojnásobuje maximálnu kapacitu nabíjania týchto vozidiel na 6,4 kW.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Dopravná poradňa

Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.