Slovensko bude mať stovky nových stacionárnych radarov. Nebudú kontrolovať len rýchlosť.

Policajný prezident SR oznámil nákup nových stacionárnych radarov. Tie budú inštalované na rôznych miestach po Slovensku a pokuty budú posielať automatizovane.
Vydané  Text: 
Prekračovanie rýchlosti, používanie mobilného telefónu za volantom, jazda bez bezpečnostných pásov alebo nezastavenie na „stopke“ patria medzi najčastejšie porušenia zákona z pohľadu slovenských vodičov. Polícia sa proti tomu snaží bojovať častejšími kontrolami, no napriek jej snahe to nestačí. Z toho dôvodu budeme mať na Slovensku úplne novú techniku, ktorá si nebude vyžadovať ľudský zásah a pokuty bude automaticky posielať previnilcom. Už čoskoro totiž na našich cestách pribudnú nové stacionárne radary. ### Až 270 kusov nových radarov **Cieľom inštalovania novej automatizovanej techniky je podľa prezidenta Policajného zboru Slovenskej republiky aj minimalizovanie kontaktu medzi občanom a policajtom**. Ako informuje portál [aktuality.sk](https://www.aktuality.sk/clanok/Q9acMfu/hamran-v-prvej-faze-by-malo-byt-nainstalovanych-popri-cestach-270-radarov/), prvá fáza inštalovania nových stacionárnych radarov bude pozostávať konkrétne z 270 kusov novej techniky. Vďaka nej bude možné okrem prekročenia maximálnej povolenej rýchlosti kontrolovať aj prejazd na červenú alebo [nezastavenie na „stopke“](https://www.autoviny.sk/novinky/123531/definitivne-riesenia-kedy-nemusite-zastavit-na-stopke-a-ako-je-to-s-druhym-autom-v-poradi). O pripravovaných novinkách informoval Štefan Hamran po stredajšom rokovaní Bezpečnostnej rady Slovenskej republiky.

Chystajú sa zmeny: Bodový systém pre vodičov po vzore Česka spraví z poctivých vodičov frajerov, tvrdí Vrábel z polície

Na Slovensku možno už čoskoro začne platiť bodový systém pre vodičov. Trestné body budú ukladané za rôzne porušenia pravidiel cestnej premávky. Vo výhode budú vodiči s čistým kontom.

Podľa jeho slov bolo primárnym zámerom nakúpenie nových mobilných radarov. Policajný prezident však tieto plány zmenil a tak do výbavy sledujúcej dodržiavanie predpisov na našich cestách pribudnú stacionárne radary. **Výhodou tohto riešenia má byť zníženie ľudských síl potrebných na monitorovanie podobných druhov priestupkov**. Tým sa policajti, ktorí by boli inak potrební na obsluhovanie mobilného radaru môžu zamerať na plnenie iných činností.
Príslušníci PZ budú mať po spustení nových radarov viac času na plnenie iných povinností. Zdroj: FB Polícia Slovenskej republiky
### Automatizovaný systém odosielania pokút Nová technika taktiež minimalizuje kontakt medzi policajtom a občanom, ktorý sa dopustil porušenia predpisov. **Stacionárne radary totiž pokuty vyhodnotia automatizovane** a na základe údajov z databázy ich odošlú majiteľovi vozidla. Podobným spôsobom prebieha ukladanie pokút aj v zahraničí. **Napríklad na viacerých miestach v Rakúsku sa môžeme stretnúť so stacionárnymi radarmi**. Okrem Rakúska sa takýto typ radarov vyskytuje aj v Maďarsku či v Česku. Ďalej sa v zahraničí používajú aj s tzv. [úsekovými radarmi](https://www.portalridice.cz/clanek/usekove-mereni-rychlosti-jak-to-funguje). Tie merajú čas, za ktorý sa vodičovi podarilo kontrolovaný úsek prejsť a následne z dát vyhodnocujú uloženie pokuty. **Financovanie nových stacionárnych radarov bude z plánu obnovy**. Celkovo ich na našich cestách v prvej etape pribudne 270. Policajný prezident SR však uvádza, že Slovensko by ich potrebovalo približne 1000. Kúpa ďalších radarov ale závisí primárne od rozhodnutí politikov. Okrem toho Štefan Hamran priblížil, že ročne ja na našich cestách zanemených približne 12 až 14-tisíc dopravných nehôd. Alkohol hrá rolu približne v 12% z tohto množstva.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.
  • LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

    Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák