Citroën má nové logo, vrátil sa k verzii spred 100 rokov

Prekvapujúci krok francúzskej značky nachádza zmysel, paradoxne, vo vhodnosti starého loga pre digitálnu dobu.
Vydané  Text: 
Automobilky vždy prechádzali a stále prechádzajú vývojom, ktorým reagujú na celosvetové trendy. Niekedy automobiloví výrobcovia upravujú celý svoj názov, avšak dnes je zmysluplnejšie meniť už iba logo, korporátnu identitu a názov si ponechať kvôli rozpoznateľnosti na trhoch. V uplynulom období svoje logá a imidž menili viaceré automobilky, spomeňme značky [Škoda](https://www.autoviny.sk/novinky/124012/najvacsia-zmena-v-modernej-historii-skody-zmenila-logo-identitu-a-odhalila-ako-budu-vyzerat-jej-buduce-auta), [Volkswagen](https://www.autoviny.sk/novinky/120102/nie-volkswagen-nemeni-logo-preco-ale-potom-pouziva-jeho-dve-verzie), [Daciu](https://www.autoviny.sk/novinky/122528/dacia-sa-definitivne-meni-nove-logo-znak-korporatna-identita-aj-strategia), [Renault](https://www.autoviny.sk/novinky/121994/vidite-dobre-toto-je-novy-renault-5-znacka-sa-vracia-k-staremu-dizajnu-ale-v-modernej-uprave), [KIA](https://www.autoviny.sk/novinky/122260/budu-si-moct-majitelia-kii-vymenit-loga-za-nove-v-servisoch-pytali-sme-sa-za-nich), [Peugeot](https://www.autoviny.sk/novinky/122155/peugeot-predstavil-nove-logo-a-odvaznu-strategiu-ktora-slovakov-velmi-nepotesi) či [Toyota](https://www.autoviny.sk/novinky/121335/toyota-nahle-prekvapila-novym-dizajnom-znacky-aj-samotnym-logom). Najnovšie k zmene loga pristúpila aj ďalšia francúzska značka. Pre Citroën však nejde o nič revolučné, veď takto za 103 rokov vystriedala až 10 rôznych log.
Teraz sa automobilka vracia k logu, ktoré má esteticky aj dizajnovo najbližšie k tomu celkom pôvodnému od zakladateľa Andreho Citroëna z roku 1919. Nové logo je dvojrozmerné a minimalistické, má sa lepšie využívať v digitálnej komunikácii. Zmeny sa budú týkať aj predajcov, pretože spolu s logom automobilka mení aj korporátnu identitu. Viac sa bude zameriavať na logo a na dve nové typické farby – „upokojujúcu“ modrú Monte Carlo a „energickú a výraznú infračervenú“. Modrá sa objaví aj na nových modeloch, zatiaľ čo červená sa primárne použije v detailoch.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




ODPORÚČANÉ