OFICIÁLNE: Honda predstavila úplne novú generáciu modelu CR-V! Vyzerá skvelo zvonku aj zvnútra:

Šiesta generácia najpredávanejšieho SUV značky dostáva novú tvár, motory a technológie.
Vydané  Text: 

Z hľadiska predajov ide o obrovský hit, pričom **automobilka v roku 2021 predala niečo vyše 361 000 kusov modelu CR-V.** Predáva sa tak dobre, že aj napriek všetkým problémom okolo dodávateľského reťazca a nedostatku čipov sa Honde podarilo v roku 2022 pustiť do sveta o takmer 23 000 kusov viac než predtým. V prípade tak dôležitého modelu nemohla Honda nechať nič na náhodu a nová generácia prichádza na scénu s tým najlepším, čo značka v súčasnosti ponúka. Elegantne sa natiahli aj rozmery karosérie. Novinka je o niečo dlhšia (+7 cm), širšia (+1 cm) a poteší aj väčším rázvorom (+4 cm). **Samotnú kabínu aj A-stĺpik však posunuli viac dozadu, vďaka čomu získala nová generácia zaujímavý šmrnc.** Barokové tvary sú preč, novinka je atletickejšia a športovejšia. Podľa nás vyzerá super!
Čerešničkou na torte majú byť nové ozdobné prvky pre verzie Sport a Sport Touring, ktoré celku dodajú ešte agresívnejší štýl vďaka drobnostiam ako sú lesklá čierna mriežka chladiča, obdĺžnikový výfuk či inak tvarované nárazníky. **Podobne ako exteriér, aj kabína novej generácie preberá prvky z modelu Civic.** A výsledok? Na prvý pohľad je jasné, že vzhľad pôsobí o niečo decentnejšie a luxusnejšie než predtým. Pri každej novej Honde zvykneme chváliť dizajnérov za ponechanie fyzických tlačidiel pre klímu a rádio, v prípade novej CR-V to našťastie nie je inak. Pokiaľ ide o technické parametre, nové CR-V disponuje výrazne tuhšou karosériou – torzná tuhosť narástla o ďalších 15 %, čo sa priaznivo prejaví na jazdných vlastnostiach alebo, keď na to dôjde, aj na pasívnej bezpečnosti.
**V ponuke budú nateraz dve motorizácie,** a to základný hybridný štvorvalec 1,5 l s výkonom 190 koní, ktorý už poznáme aj z nového Civicu. Výbavy Sport a Sport Touring sa pochvália preplňovaným 2,0 l motorom s Atkinsonovým cyklom. Jeho výkon je na úrovni 204 koní a asistovať mu budú dva elektromotory. Poteší tiež krútiaci moment 335 Nm už od prvej otáčky (vďaka elektromotorom). Všetky motorizácie sa už tradične spoľahnú na prevodovku CVT prispôsobenú hybridnému pohonu. ### VIDEO




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Autopriemysel

Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.
  • Autosalón v Ženeve 2024 naživo

    Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov. Zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu.

     Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče. Autorom našich fotografií je Rudolf Banecký.
  • Aktualizované

    Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.