Po 30 rokoch končí éra francúzskych MPV! Citroën zastavuje výrobou modelu Grand C4 SpaceTourer

Ľudia sa vyjadrili jasne – chcú SUV.
Vydané  Text: 
**Láska Európanov k viacúčelovým vozidlám kategórie MPV je dnes už len vzdialenou spomienkou.** Nárast popularity modelov SUV prinútil výrobcov automobilov prispôsobiť svoju ponuku novým trendom na trhu. Citroën nezašiel tak ďaleko, aby povedal, že SUV v podstate zabilo celý segment rodinných áut, avšak každému je jasné, čo mali týmto vyjadrením na mysli: *„zmeny očakávaní v oblasti modernosti, štýlu a použitia odvrátili zákazníkov od modelov MPV.“* Po takmer 30 rokoch opúšťa francúzska automobilka segment rodinných MPV, **ukončenie výroby posledného modelu Grand C4 SpaceTourer je naplánované na začiatok júla.** Citroën predával modely MPV už od roku 1994. K prvým môžeme zaradiť model Evasion, z ktorého sa predalo viac ako 120 000 kusov. Väčší model C8 prišiel v roku 2002 a v ponuke sa udržal celých 12 rokov, do dôchodku odišiel v júni 2014 po 150 000 predaných kusoch. **Bola to však Xsara Picasso, ktorá spôsobila explóziu segmentu MPV, pričom hneď po predstavení v roku 1999 sa predalo najmenej 180 000 vozidiel.** Francúzska automobilka si tento model nechala vo svojom portfóliu až do roku 2012, celkovo sa jej podarilo predať ohromných 1,76 milióna vozidiel.
Pokiaľ ide o Grand C4 SpaceTourer, jeho korene siahajú do roku 2006, keď bol uvedený na trh pôvodný model C4 Picasso. **Druhá generácia sa ukázala v roku 2013 spoločne s delenými svetlometmi, ktoré sa stali charakteristickým dizajnovým prvkom novodobých Citroënov.** Začiatkom roka 2018 zmenila svoj názov na C4 SpaceTourer, čo ovplyvnilo aj väčšiu verziu s názvom Grand C4 SpaceTourer. Kratší päťmiestny model to vzdal v roku 2020 a teraz prišiel rad aj na sedemmiestne MPV.
Najlepším rokom pre Citroën z hľadiska dopytu po MPV bol rok 2007, keď značka kombinovane predala 115 000 kusov Xsary Picasso a 215 000 kusov C4 Picasso. **Náhradou za klasické MPV sú dnes osobné dodávky Berlingo a SpaceTourer.**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.