Máloktoré SUV je aj off-road, SsangYong ich má hneď niekoľko
Základom je podvozok, ktorý musí byť pripravený nielen na dobré zaobchádzanie, ale aj na nadštandardnú záťaž.
Vydané Text: Erik Stríž
**Štvorvrstvový rám** účinne izoluje kabínu od povrchu vozovky a hluku motora a pomáha chrániť cestujúcich pred nárazovými silami. Karoséria je k rámu uchytená na ôsmich miestach, čo je najviac vo svojej triede, pripomína výrobca, čo vo výsledku zlepšuje kvalitu jazdného prejavu a stabilitu riadenia vozidla.
Vznik a použitie ocele **Posco Giga Steel** si vyžadovali 42-mesačný vývoj a prvýkrát bol materiál použitý v modeli G4 Rexton.
Rám je tvorený **štyrmi pevne spojenými vrstvami s tromi vnútornými priestormi**, pričom použitá zliatina ocele Posco Giga Steel umožnila dosiahnuť až **o 20 percent nižšiu hmotnosť v porovnaní s konvenčnou oceľou** a až **o 60 percent vyššiu odolnosť**.
Zliatina je použitá na 81,7 percentách rámu a automobilka jeho prítomnosť zdôrazňuje najmä preto, lebo pevnejší a ľahší rámový podvozok má priamy priaznivý vplyv na bezpečnosť pri nárazoch a má byť preto lepším riešením ako bežne používaný monokokový podvozok.
V závere výrobného procesu je tento materiál obalený ochrannou vrstvou metódou **žiarového zinkovania** (hot-dip galvanization), takže zinková vrstva je rovnomerná aj na vnútorných a ťažko dostupných plochách.
### SUV 4×4 špecialista z Kórey
Off-roadový charakter vozidiel značky SsangYong nie je iba o materiáloch na podvozku, ale aj o jeho naladení a jednotke riadenia.
Kórejská automobilka SsangYong je už viac ako 60 rokov expertom na výrobu vozidiel SUV 4×4. Kvalitný výber materiálov, inovatívne technológie, moderný dizajn a precízne odvedená práca priniesli na trh zaujímavé automobily, ktoré si po prvej jazde zamilujete.
Na slovenskom trhu ponúka dovedna 5 modelov, od kompaktného **Tivoli** a **Tivoli Grand** cez **Korando**, **Rexton** až po pick-up **Musso Grand**. Všetky sú k dispozícii s jazdnými režimami, ktoré ovplyvňujú riadenie, reakcie prevodovky a motora, a s výnimkou Tivoli Grand aj s voliteľným pohonom všetkých štyroch kolies.
SsangYong Tivoli
SsangYong Musso Grand
SsangYong Tivoli
4X4, Autá Do Terénu, Crossover, Off Road, Pick Up, Poradca, Poradca Pri Kúpe, Ssangyong, Ssangyong Korando, Ssangyong Musso Grand, Ssangyong Rexton, Ssangyong Tivoli, Ssangyong Tivoli Grand, Suv, Teren
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk