Nové Mercedesy z rodiny AMG GT 63: Vrcholový model má 843 koní a 1400 Nm

Mercedes-AMG ohlásil modernizáciu 4-dverových modelov GT 63 a 63S, ide však o úpravy, ktoré si všimne najmä skalný fanúšik značky. Čoskoro príde do predaja aj vrcholová verzia GT 63 S E PERFORMANCE.
Vydané  Text: 
Je potrebné modernizovať autá, ktoré sú už takmer dokonalé? Zrejme áno, k tomuto názoru dospela aj značka Mercedes-AMG, ktorá dopriala svojim 4-dverovým modelom GT 63 a 63S vylepšenia. Pre vylepšenie vonkajšej estetiky modelov GT 63 a GT 63 S dizajnéri Mercedes-AMG siahli po prednom nárazníku z existujúcej vlajkovej lode GT 63 S E PERFORMANCE. Vďaka tomu sú prívody vzduchu o niečo širšie ako predtým, pričom každý obsahuje tri vertikálne rebrá na rozdiel od horizontálnych, ktoré boli na modeloch pred faceliftom.
Mercedes tiež zlepšil konfigurovateľnosť modelov 63 a 63 S, napríklad farebná škála karosérií sa rozrástla o laky **Arabian Grey, Cashmere White Magno** a **China Blue**. Celkovo si teraz kupujúci môžu vybrať zo štyroch matných, piatich metalických lakov a dvoch základových farieb, vrátane nových odtieňov **Starling Blue Metallic** a **Starling Blue Magno**. K dispozícii sú aj ďalšie estetické vylepšenia AMG Night Package II a kombinácia Night Package a AMG Carbon Fiber Exterior Package. Rozšírenie ponuky personalizácie sa týka aj interiéru, pribudla nová koža Nappa a diamantové prešívanie. Nechýba ani dvojfarebný volant AMG Performance a koberčeky AMG s vysokým vlasom s vyšívaným nápisom AMG.
Azda najväčšou zmenou, ktorá sa týka jazdy ako takej, je úprava systému odpruženia **AMG Ride Control +**, ktoré je založené na vzduchovom podvozku **Mercedes-Benz Air Body Control**. K adaptívnym elektronicky riadeným tlmičom pribudli dva obmedzovacie ventily. Jeden ovláda kompresiu a druhý odrazy. To umožnilo inžinierom zväčšiť rozdiel medzi komfortným a športovým nastavením. Vďaka senzorom zrýchlenia a dráhy kolies sa toto odpruženie dokáže prispôsobiť meniacim sa podmienkam vozovky v priebehu milisekúnd.
Mercedes-AMG GT63 a GT63 S poháňa **ručne vyrobený 4,0-litrový motor V8 s dvoma turbodúchadlami**. V prvom modeli generuje maximálny výkon **575 koní** a krútiaci moment **800 Nm**, druhý až **630 koní** a **900 Nm**. Krútiaci moment je následne prostredníctvom 9-stupňovej automatickej prevodovky distribovaný na všetky kolesá. Výsledkom je akcelerácia z nuly na rýchlosť 100 km/h za niečo málo cez tri sekundy. To ale nie je všetko, elektrifikovaná verzia ponúkne ešte podstatne viac sily: ### Vlajková loď Mercedes AMG GT 63 S E PERFORMANCE Mercedes AMG GT 63 S E PERFORMANCE so systémovým výkonom max. **620 kW (843 k)** a krútiacim momentom viac ako **1 400 Nm** je novým míľnikom v histórii spoločnosti. Toto štvordverové kupé je **prvé vysokovýkonné hybridné vozidlo** a súčasne doteraz najvýkonnejší sériový model značky z Affalterbachu. Kombinácia štvorlitrového motora V8 biturbo a elektromotora je zárukou výnimočných jazdných výkonov a vynikajúcej dynamiky jazdy a zároveň aj pôsobivej efektívnosti.Novinkou je tiež pútavý lak **zelené peklo AMG magno**. Cena vrcholovej verzie? Viac ako 207-tisíc eur. Model bude uvedený na trh v Európe v apríli 2022. [GALLERY id=32144]




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »