Nové Mercedesy z rodiny AMG GT 63: Vrcholový model má 843 koní a 1400 Nm

Mercedes-AMG ohlásil modernizáciu 4-dverových modelov GT 63 a 63S, ide však o úpravy, ktoré si všimne najmä skalný fanúšik značky. Čoskoro príde do predaja aj vrcholová verzia GT 63 S E PERFORMANCE.
Vydané  Text: 
Je potrebné modernizovať autá, ktoré sú už takmer dokonalé? Zrejme áno, k tomuto názoru dospela aj značka Mercedes-AMG, ktorá dopriala svojim 4-dverovým modelom GT 63 a 63S vylepšenia. Pre vylepšenie vonkajšej estetiky modelov GT 63 a GT 63 S dizajnéri Mercedes-AMG siahli po prednom nárazníku z existujúcej vlajkovej lode GT 63 S E PERFORMANCE. Vďaka tomu sú prívody vzduchu o niečo širšie ako predtým, pričom každý obsahuje tri vertikálne rebrá na rozdiel od horizontálnych, ktoré boli na modeloch pred faceliftom.
Mercedes tiež zlepšil konfigurovateľnosť modelov 63 a 63 S, napríklad farebná škála karosérií sa rozrástla o laky **Arabian Grey, Cashmere White Magno** a **China Blue**. Celkovo si teraz kupujúci môžu vybrať zo štyroch matných, piatich metalických lakov a dvoch základových farieb, vrátane nových odtieňov **Starling Blue Metallic** a **Starling Blue Magno**. K dispozícii sú aj ďalšie estetické vylepšenia AMG Night Package II a kombinácia Night Package a AMG Carbon Fiber Exterior Package. Rozšírenie ponuky personalizácie sa týka aj interiéru, pribudla nová koža Nappa a diamantové prešívanie. Nechýba ani dvojfarebný volant AMG Performance a koberčeky AMG s vysokým vlasom s vyšívaným nápisom AMG.
Azda najväčšou zmenou, ktorá sa týka jazdy ako takej, je úprava systému odpruženia **AMG Ride Control +**, ktoré je založené na vzduchovom podvozku **Mercedes-Benz Air Body Control**. K adaptívnym elektronicky riadeným tlmičom pribudli dva obmedzovacie ventily. Jeden ovláda kompresiu a druhý odrazy. To umožnilo inžinierom zväčšiť rozdiel medzi komfortným a športovým nastavením. Vďaka senzorom zrýchlenia a dráhy kolies sa toto odpruženie dokáže prispôsobiť meniacim sa podmienkam vozovky v priebehu milisekúnd.
Mercedes-AMG GT63 a GT63 S poháňa **ručne vyrobený 4,0-litrový motor V8 s dvoma turbodúchadlami**. V prvom modeli generuje maximálny výkon **575 koní** a krútiaci moment **800 Nm**, druhý až **630 koní** a **900 Nm**. Krútiaci moment je následne prostredníctvom 9-stupňovej automatickej prevodovky distribovaný na všetky kolesá. Výsledkom je akcelerácia z nuly na rýchlosť 100 km/h za niečo málo cez tri sekundy. To ale nie je všetko, elektrifikovaná verzia ponúkne ešte podstatne viac sily: ### Vlajková loď Mercedes AMG GT 63 S E PERFORMANCE Mercedes AMG GT 63 S E PERFORMANCE so systémovým výkonom max. **620 kW (843 k)** a krútiacim momentom viac ako **1 400 Nm** je novým míľnikom v histórii spoločnosti. Toto štvordverové kupé je **prvé vysokovýkonné hybridné vozidlo** a súčasne doteraz najvýkonnejší sériový model značky z Affalterbachu. Kombinácia štvorlitrového motora V8 biturbo a elektromotora je zárukou výnimočných jazdných výkonov a vynikajúcej dynamiky jazdy a zároveň aj pôsobivej efektívnosti.Novinkou je tiež pútavý lak **zelené peklo AMG magno**. Cena vrcholovej verzie? Viac ako 207-tisíc eur. Model bude uvedený na trh v Európe v apríli 2022. [GALLERY id=32144]




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.