VIDEO: Motor do kosačky? Trojvalcová Toyota Yaris na okruhu zosmiešnila legendárny Nissan GT-R Nismo!

Neznášate trojvalce a zastávate názor, že patria do kosačky? Tak tento Yaris vám váš deň poriadne znechutí.
Vydané  Text: 
**Toyota GR Yaris prišla na trh a takmer okamžite sa zapísala do srdca nie jedného autičkára.** Malý kompaktný hatchback očaril nielen karbónovou strechou, ale aj pohonom všetkých štyroch kolies okoreneným o dva samosvorné diferenciály Torsen ( Performance Pack). **No rozpor nastal hneď po otvorení kapoty.** Tam sa ukrýva motor G16E-GTS so slušným výkonom 192kW (261 koní) pri 6500 /ot. min-1 a 360 Nm pri 4000 ot. min-1, ktorý okamžite rozdelil motoristickýh fanúšikov na dva tábory. **Dôvod? Je to trojvalec!**
V tomto momente by sa nie jeden petrolhead na mieste otočil a myšlienku športového auta s trojvalcom najradšej zahodil za hlavu. Yaris sa však nevzdáva a naplno ukazuje svoj potenciál. Napríklad v domácom Japonsku na okruhu Tsukuba v rámci podujatia Attack 2021 – Tsukuba Championship prešiel **malý GR Yaris prešiel dopingom po všetkých stránkach,** kedže jeho udávaný **výkon 360 koní pracuje s hmotnosťou len 1250 kg!** Zmenami určite prešiel aj samotný podvozok, kedže náklony karosérie pri fenomenálnej priľnavosti, akú ponúkajú **pneumatiky Yokohama A050**, sú naozaj minimálne.
**Čas? Ten je absolútne z inej dimenzie !** Yaris zabehol kolo na Tsukube pod 1 minútu, a to konkrétne **58:573 sekudny!** Pre porovnanie – továrenský Nissan GT-R Nismo, prezívaný godzilla, to dá v o 0.788 sekudny horšom čase. **Neuveriteľné!**
Dosť bolo rečí, užite si video 🙂




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.