Toto sa Bruselu páčiť nebude! Záujem Slovákov o elektromobily medziročne stúpol len o 0,4 %

Pozrite sa na predajné čísla najobľúbenejšieho elektromobilu na Slovensku.
Vydané  Text: 

V roku 2020 tvorili elektromobily 1,1 % zo všetkých registrácií s počtom 731 zaregistrovaných vozidiel. **Za prvých 11 mesiacov roka 2021 sa záujem zvýšil na 1,5 % s počtom 1 053 registrovaných elektromobilov.** Zo všetkých predaných a registrovaných elektromobilov na Slovensku je pritom lídrom práve značka Škoda so svojim plne elektrickým SUV Enyaq iV. Ten si totiž kúpilo už viac ako 150 Slovákov. Batériové elektrické vozidlo s okrídleným šípom na kapote si tak vybral každý siedmy zákazník zaujímajúci sa o elektrické vozidlo. *„Vážime si priazeň našich zákazníkov, ktorí rozhodli o tom, že model Škoda Enyaq iV sa stal najpredávanejším elektromobilom na Slovensku, a to aj napriek tomu, že sme ho na trh uviedli len v máji tohto roku. Nielen predajné čísla, ale aj ohlasy odbornej i laickej verejnosti dokazujú, že naše plne elektrické SUV s vysokou mierou bezpečnosti, modernými technológiami, unikátnym dizajnom a prevedením interiéru či priestorom pre celú rodinu, skrátka – ako sa ľudovo hovorí – trafilo klinček po hlavičke. Modelu Enyaq sa jednoducho darí meniť pohľad na elektromobilitu,“* uviedol Jaroslav Hercog, riaditeľ spoločnosti Škoda auto Slovensko a dodal: *„Už onedlho nás čaká predstavenie nového variantu modelu Enyaq iV, na ktorý sa osobne veľmi teším. Verím, že slovenských motoristov zaujme svojim ešte dynamickým zovňajškom s postupne klesajúcou líniou strechy a rovnako sa tak spolu s klasickým modelom Enyaq iV variant Coupé stane veľkým hitom.“* Značka Škoda je tohtoročným lídrom v elektromobilite na Slovensku, kde **vo všeobecnosti rastie záujem motoristov o plne elektrické vozidlá veľmi pomaly.** Silnú pozíciu mladoboleslavskej automobilky u nás potvrdzuje tohtoročný počet dodaných kusov modelu Škoda Enyaq iV slovenským zákazníkom. Ten sa stal v roku 2021 absolútnou predajnou jednotkou medzi elektromobilmi s počtom 152 dodaných vozidiel. V porovnaní s klasickými spaľovacími vozidlami však ide stále o zanedbateľné číslo. Medzi najpopulárnejšie modely patria už tradične benzínové a naftové verzie modelov Škoda Fabia, Škoda Octavia či SUV Škoda Karoq. **Za prvých 11 mesiacov roka 2021 dodala Škoda zákazníkom 14 234 vozidiel** a zabezpečila si tak 20,28-percentný trhový podiel.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.