Aktuality

Toto sa Bruselu páčiť nebude! Záujem Slovákov o elektromobily medziročne stúpol len o 0,4 %

Škoda Enyaq iV - Seriál

V roku 2020 tvorili elektromobily 1,1 % zo všetkých registrácií s počtom 731 zaregistrovaných vozidiel. Za prvých 11 mesiacov roka 2021 sa záujem zvýšil na 1,5 % s počtom 1 053 registrovaných elektromobilov. Zo všetkých predaných a registrovaných elektromobilov na Slovensku je pritom lídrom práve značka Škoda so svojim plne elektrickým SUV Enyaq iV. Ten si totiž kúpilo už viac ako 150 Slovákov. Batériové elektrické vozidlo s okrídleným šípom na kapote si tak vybral každý siedmy zákazník zaujímajúci sa o elektrické vozidlo.

„Vážime si priazeň našich zákazníkov, ktorí rozhodli o tom, že model Škoda Enyaq iV sa stal najpredávanejším elektromobilom na Slovensku, a to aj napriek tomu, že sme ho na trh uviedli len v máji tohto roku. Nielen predajné čísla, ale aj ohlasy odbornej i laickej verejnosti dokazujú, že naše plne elektrické SUV s vysokou mierou bezpečnosti, modernými technológiami, unikátnym dizajnom a prevedením interiéru či priestorom pre celú rodinu, skrátka – ako sa ľudovo hovorí - trafilo klinček po hlavičke. Modelu Enyaq sa jednoducho darí meniť pohľad na elektromobilitu,“ uviedol Jaroslav Hercog, riaditeľ spoločnosti Škoda auto Slovensko a dodal: „Už onedlho nás čaká predstavenie nového variantu modelu Enyaq iV, na ktorý sa osobne veľmi teším. Verím, že slovenských motoristov zaujme svojim ešte dynamickým zovňajškom s postupne klesajúcou líniou strechy a rovnako sa tak spolu s klasickým modelom Enyaq iV variant Coupé stane veľkým hitom.“

Značka Škoda je tohtoročným lídrom v elektromobilite na Slovensku, kde vo všeobecnosti rastie záujem motoristov o plne elektrické vozidlá veľmi pomaly. Silnú pozíciu mladoboleslavskej automobilky u nás potvrdzuje tohtoročný počet dodaných kusov modelu Škoda Enyaq iV slovenským zákazníkom. Ten sa stal v roku 2021 absolútnou predajnou jednotkou medzi elektromobilmi s počtom 152 dodaných vozidiel.

V porovnaní s klasickými spaľovacími vozidlami však ide stále o zanedbateľné číslo. Medzi najpopulárnejšie modely patria už tradične benzínové a naftové verzie modelov Škoda Fabia, Škoda Octavia či SUV Škoda Karoq. Za prvých 11 mesiacov roka 2021 dodala Škoda zákazníkom 14 234 vozidiel a zabezpečila si tak 20,28-percentný trhový podiel.

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie