Mercedes porazil Teslu v jazde bez použitia rúk na diaľnici, ako prvý získal schválenie pre úroveň 3

Rozhodnutie otvára pre automobilku cesty, aby mohla ponúkať systém autonómnej jazdy tretej úrovne aj globálne.
Vydané  Text: 
Mercedes-Benz (Daimler) získal regulačné schválenie na nasadenie hands-free jazdného systému v Nemecku skôr ako značka Tesla, čím získal náskok v pretekoch o ponúkanie vyššej úrovne automatizácie na jednom z najkonkurenčnejších automobilových trhov na svete. Systém DRIVE PILOT umožňuje **autonómne riadenie úrovne 3**, čo je o úroveň vyššie ako systém autopilota Tesla Level 2. Automobilka dostala súhlas predávať svoj **balík DRIVE PILOT** na použitie na úsekoch nemeckej diaľničnej siete krajiny pri rýchlosti do 60 km/h. Čítajte správne, nie od 60 km/h, ale do 60 km/h. Aj tak hovoríme o významnom kroku vpred. Využiteľnosť systému prichádza do úvahy v prípade zhustenej premávky na diaľnici. Mercedes získal povolenie na systém iba v Nemecku, ale uviedol, že sa usiluje o schválenie regulačnými orgánmi aj v iných krajinách. Povolenie sa týka celkovo 13 191 kilometrov diaľničnej siete v Nemecku, funkcia bude súčasťou výbavy pre modely Triedy S a EQS približne od polovice budúceho roka zrejme za príplatok – koľko bude funkcie stáť, zatiaľ automobilka nezverejnila. Hneď po prijatí legislatívy v Číne a Spojených štátoch bude Mercedes-Benz ponúkať svoj systém autonómnej jazdy na týchto trhoch, povedal **Markus Schaefer**, technologický riaditeľ Daimleru.
### Ako to funguje? DRIVE PILOT stavia na hardvérovom vybavení balíka Driving Assistance Package a obsahuje ďalšie senzory, ktoré Mercedes-Benz považuje za nevyhnutné pre bezpečnú, podmienene automatizovanú jazdu. Patrí medzi ne LiDAR, ako aj kamera v zadnom okne a mikrofóny, najmä na detekciu zvukových signálov zásahových vozidiel, ale aj snímač vlhkosti v podbehu. Okrem údajov zo senzorov získava DRIVE PILOT informácie o geometrii vozovky, profile trasy, dopravných značkách a neobvyklých dopravných udalostiach (napr. nehody alebo práce na ceste) z digitálnej mapy s vysokým rozlíšením. A čo sa stane, ak vozidlo po chvíli vyhodnotí, že už nevie jazdiť autonómne? Jednoducho upozorní vodiča vizuálne aj akusticky, že sa má chopiť riadenia. Ak vodič neprevezme riadenie ani po čoraz naliehavejšom vyzvaní a uplynutí doby prevzatia, napríklad z dôvodu vážneho zdravotného problému, systém kontrolovane a s primeraným spomalením vozidlo zastaví. Súčasne sa aktivujú výstražné svetlá, aktivuje sa systém núdzového volania Mercedes-Benz a odomknú sa dvere a okná, aby sa uľahčil prístup do interiéru pre všetkých záchranárov.
Najvyššou prioritou Mercedesu-Benzu pri zavádzaní takéhoto systému je, ako vždy, **bezpečnosť**. Tento princíp zahŕňa vysoké nároky na spoľahlivosť technológií potrebných k autonómnej jazde. Presná poloha vozodla je určená pomocou vysoko presného polohovacieho systému. Je **oveľa výkonnejší ako bežné systémy GPS**. Údaje získané zo satelitnej navigácie sa navyše porovnávajú s údajmi zo senzorov a s údajmi z HD mapy. Údajmi zo senzorov zbierané pomocou senzora LiDAR, kamery, radaru a ultrazvukových senzorov môžu byť napríklad informácie o geometrii vozovky, charakteristikách trasy, orientačných bodoch alebo dopravných značkách. Táto „HD mapa“ obsahuje trojrozmerný obraz ulíc a prostredia, pričom dáta sú uložené v dátových centrách a neustále aktualizované. Každé vozidlo tiež ukladá obraz týchto mapových informácií do vlastnej pamäte, neustále ich porovnáva s takzvanými backendovými údajmi a v prípade potreby aktualizuje miestny súbor údajov. HD mapa tak ponúka stabilné určovanie polohy prostredníctvom zobrazenia okolia nezávislého napríklad od tieňových efektov alebo znečisteného snímača. Poskytuje tiež informácie o geometrii vozovky alebo špeciálnych dopravných udalostiach, ako sú práce na ceste. Vyrábať autonómne autá je technologicky náročná a fascinujúca disciplína a hoci doteraz platilo, že synonymom autonómnej jazdy je Tesla, odteraz si môžete začať asociovať značku Mercedes-Benz.








Pokračujte na ďalší príspevok »