5 najväčších zimných mýtov: Prečo vám starý trik s pneumatikami môže zachrániť život?
Toto sú základné zimné mýty, ktoré nedávajú spať mnohým motoristom. Vedeli ste o nich? Ako ich riešite? Prízvukujem, ma niektoré by ste si mali dať pozor, môžu vás pri nesprávnej technike jazdy aj zabiť! Konkrétne Zimné mýty #3!
Zimné mýty #1 – Motor je potrebné pred jazdou zahriať
Je pravda, že drvivá motorov pochádzajúca z minulého storočia si túto časovo zdĺhavú činnosť vyslovene vyžadovala. A trvala dlhé minúty. V prípade automobilov vyrobených po roku 2000 je to ale tak trošku prežitok a nie každý moderný motor má rád pomalé zahrievanie na voľnobeh. Po naštartovaní motora sa spravidla oplatí počkať niekoľko sekúnd, prípadne jednu, dve minútky, kým povedzme oškrabete okná alebo ometiete sneh, ale dlhšie rozhodne nie, aby sa olej rovnomerne rozlial v celom systéme mazania. Motor sa počas jazdy zahreje oveľa rýchlejšie, najmä za optimálnych podmienok a teda rýchlejšie produkuje menej emisií, do čoho nás odborníci z každej strany tlačia. Faktom však je, že sa neoplatí prudko akcelerovať, než motor, olej aj chladiaca kvapalina dosiahne prevádzkovú teplotu.
Zimné mýty #2 – Oceľové disky na zimu a hliníkové na leto
V mnohých reklamách sa uvádza, že predajca poskytuje druhú sadu kolies so zimnými pneumatikami namontovanými na oceľových diskoch. Dodnes, keď hovoríme o zimnej jazde, často podvedome vnímame, že sa bude spravidla jednať o oceľové disky, keďže sa roky šírilo, že sú lepšie na zimu. Výhodou oceľových diskov je však len jedno. Ich priaznivejšia nákupná cena. Nie je pravda, že lakované hliníkové disky sa v tomto ročnom období rýchlo ničia alebo opotrebúvajú , hoci sú určite vystavené väčšiemu riziku poškodenia. Oceľové disky sa opotrebúvajú oveľa rýchlejšie, pretože jednoducho korodujú v dôsledku neustáleho kontaktu s vlhkosťou a posypovou soľou.
Nie je však povrchová úprava hliníkového disku ako povrchová úprava. Leštené, chrómované a i. úpravy by som ja do zimy rozhodne neodporúčal a vyvaroval sa im. Ak sa pravidelne pohybujete v oblastiach, kde je naozaj veľa snehu, hrozí ešte jeden problém s oceľovými diskami. Je pravdepodobné, že sneh a ľad z noci do rána zamrzne na vnútornej strane diskov, a prvé kilometre budete cítiť silné vibrácie, ako keď nie je koleso správne vyvážené. Pri hliníkových diskoch si tento jav viete rýchlejšie odkontrolovať a hlavne odstrániť cez spravidla väčšie medzery medzi lúčmi.

Oceľové disky v porovnaní s hliníkovými nemajú v zime snáď žiadne výhody! Okrem nízkej obstarávacej ceny
Článok pokračuje na ďalšej straneStrana 1 / 3
Zdroje: Zdroj: Autor
Autá a motorky ma polarizujú prakticky od ranného detstva. Sú pre mňa koníčkom a zároveň aj vášňou. A tomu som prispôsobil celý svoj život. V publicistickom svete pôsobím prakticky 10 rokov, a za ten čas som mal možnosť vyskúšať stovky nových alebo jazdených áut a motoriek. Vo svojich článkoch sa snažím priniesť aktuálne informácie, triezvy pohľad na svet, motoristom poradiť a zároveň prinášam aj kvalitnú výpovednú hodnotu.













