Už je to oficiálne: Nový Range Rover je 7-miestny elektromobil pre najnáročnejších

Vlajková loď výrobcu prechádza na novú platformu s viacerými možnosťami pohonu.
Vydané  Text: 
Nové SUV Range Rover sa bude po prvý raz predávať s možnosťou plne elektrického pohonu a siedmich sedadiel. Vlajkový model Land Roveru má byť dôkazom túžby značky vytvoriť „najžiadanejšie luxusné vozidlá na svete“, uviedol vo vyhlásení **generálny riaditeľ Jaguar Land Rover Thierry Bollore**. Dizajn piatej generácie Range Roveru nadväzuje existujúcu generáciu, prítomnosť novej platformy JLR MLA ovplyvňuje predovšetkým možnosti pohonu. Okrem benzínovej a naftovej verzie bude Range Rover prvýkrát v predaji ako elektromobil, čím si automobilka otvorila cestu k udržateľnosti. Túžba Land Roveru posunúť Range Rover zabezpečiť si vyšší trhový podiel je teraz realistickejší, pretože elektromobilov stále nie je dostatok. Záujmy automobilky pritom nie sú o nič menšie ako odkrojiť z trhového koláča konkurentov aj u konvenčne poháňaných modelov, základná cena modelu totiž vo Veľkej Británii bude predstavovať 94 400 britských libier, zatiaľ predstavuje až 13-percentný nárast v porovnaní s aktuálnou generáciou. Ak by sme chceli hodnotiť nárast ceny Range Rovera s rokom 2015, bude rozdiel až 28 percent (v porovnaní s 73 950 librami). Koľko bude stáť najdrahšia verzia nového Range Ranger, značka Jaguar Land Rover neuvádza. Plne **elektrická verzia sa začne predávať v roku 2024**, teda až dva roky po spustení dodávok ostatných verzií. [GALLERY id=31891] Ponuka hnacieho ústrojenstva zahŕňa **dva plug-in hybridy** s veľkými 31,8 kilowatthodinovými batériami, ktoré SUV poskytnú elektrický dojazd asi 100 km. Tento plug-in hybrid spája 201-koňový elektromotor so šesťvalcovým benzínovým motorom produkuje spoločných 503 koní. K dispozícii bude aj menej výkonný a cenovo dostupnejší variant. **Špičkový model bude využívať 4,4-litrový motor V8** s dvoma turbodúchadlami dodávaný automobilkou BMW s maximálnym výkonom 523 koní. Z nuly na rýchlosť 100 km/h takýto Range Rover zrýchli z približne a 4,4 sekundy. V závislosti od trhu budú dostupné aj dva **šesťvalcové mild-hybridné benzínové modely** a tri **šesťvalcové mild-hybridné naftové modely**. Land Rover informoval, že nový Range Rover, že bude ponúkaný s **asistentom parkovania na diaľku**, ktorý umožní vodičovi ovládať zvonka pomocou aplikácie pre smartfóny. Schopnosť SUV manévrovať pri nízkych rýchlostiach a jazdiť stabilne vo vysokej rýchlosti má byť vylepšená štandardnou výbavou – **riadením všetkých štyroch kolies**. Polomer otáčania automobilu je 10,95 metra, čo je najkratší priemer zo všetkých dostupných Land Roverov. Rovnako ako predtým bude Range Rover ponúkaný **v štandardnej konfigurácii aj konfigurácii s dlhým rázvorom**. Štandardné auto má dĺžku 5 052 mm a dlhšé variant 5 252 mm. Možnosť s dlhým rázvorom bude prvýkrát ponúkaná so siedmimi sedadlami a tiež v konfigurácii s elektrickým pohonom. Land Rover uviedol, že Range Rover je teraz „jedným z najtichších“ áut na ceste, čiastočne vďaka **funkcii potláčania hluku audiosystémom**. Až 35 reproduktorov prenáša zvuky, o ktorých automobilka tvrdí, že znižujú hluk a dokážu vytvoriť špeciálne tiché zóny na ktoromkoľvek zo štyroch sedadiel. Čo dodať, tešíme sa na slovenské ceny, prvé jazdy a testy.





ODPORÚČANÉ