Ford u nás prvýkrát spúšťa predaj špeciálnych Rangerov Wolftrak a Stormtrak (ceny a výbavy)
Nové verzie FORD Ranger prichádzajú na Slovensko a budú prísne limitované.
Vydané Text: Erik Stríž

Verzia | Motor | Max. výkon a krútiaci moment | Prevodovka | Pohon | Cena bez DPH | Cena s DPH |
Wolftrak | 2.0 TDCi Ecoblue, vznetový, štart-stop | 125 kW (170 k), 420 Nm | 6° manuálna | 4×4 | 32 190 € | 38 628 € |
10° automatická | 4×4 | 33 990 € | 40 788 € | |||
Stormtrak | 2.0 TDCi Ecoblue BiTurbo, vznetový, štart-stop | 157 kW (213 k), 500 Nm | 10° automatická | 4×4 | 44 490 € | 53 388 € |
FORD Ranger Wolftrak
[GALLERY id=31800] FORD Ranger Wolftrak, lacnejší z dvojice, sa dodáva so vznetovým motorom s výkonom do 170 koní (125 kW), štvorvalec 2.0 TDCi Ecoblue dosahuje krútiaci moment až 420 Nm a konfigurovaný je so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, pričom za doplatok 1 800 eur bez DPH je k dispozícii 10-stupňový automat. Wolftrak vychádza z modelového radu Ranger XLT, má projektorové halogénové svetlomety, parkovací asistent so zadnými senzormi či automatickú dvojzónovú klimatizáciu, odlišuje sa však matným čiernym vyhotovením masky chladiča, vyspelejším 8-palcovým multimediálnym a navigačným systémom založenom na platforme SYNC 3 (ICE 129), 17-palcovými diskami kolies z ľahkých zliatin, ale aj prítomnosťou obvodového alarmu s priestorovým snímačom a snímačom náklonu. Ford predpokladá, že Ranger Wolftrak osloví hlavne zákazníkov v poľnohospodárskom, lesníckom či inom exteriérovom priemysle, ale aj súkromných zákazníkov. Súčasťou štandardnej výbavy je zapínateľný pohon všetkých kolies s funkciou shift-on-the-fly, uzamykateľný zadný diferenciál a pneumatiky vhodné do každého terénu, s ktorými možno jazdiť aj v náročných terénnych podmienkach. Podporu zaisťuje možnosť pohonu všetkých kolies s redukciou, ktorá zdokonaľuje výkon na strmých kopcoch a mäkkých povrchoch. Brodivosť oboch modelov je 800 mm, predný nájazdový uhol má 29 stupňov, zadný 27 a prejazdový uhol dosahuje 25 stupňov. Zatiaľ čo pri modeli Wolftrak výrobca uvádza, že „skrotí divočinu“, Stormtrak propaguje ako „silu prírody“. Záujem osloviť špecifickú klientelu jazdiacu v skutočnom teréne je teda evidentný.FORD Ranger Stormtrak
Všetky modely Ranger Stormtrak sú vybavené špičkovým 2,0-litrovým vznetovým štvorvalcom Ford Ecoblue s dvomi turbodúchadlami poskytujúci najvyšší výkon 213 koní (157 kW) a krútiaci moment až 500 Nm, ktorý zaisťuje vynikajúci výkon pri ťahaní. Originálne ťažné zariadenie z výroby je pritom za doplatok 515 eur bez DPH. Pripájateľný systém pohonu všetkých kolies v štandardnej výbave ponúka spoľahlivý výkon v teréne, zatiaľ čo moderná 10-stupňová automatická prevodovka má poskytovať pôžitok z plynulej a hladkej jazdy. V porovnaní s Wolftrakom má Stormtrak už v sériovej výbave položky ako bezkľúčové zamykanie KeyFree a štartovanie tlačidlom FordPower, textílno-kožené čalúnenie sedadlo vodiča elektronicky nastaviteľné v 10 smeroch, tmavé čalúnenie stropu, ambientné osvetlenie interiéru či prístrojový panel s 2× 4,2″ farebným displejom. [GALLERY id=31801] Exteriérové odlišnosti v porovnaní s Wolftrakom pozostávajú z predných LED svetlometov, agresívnejšej masky chladiča s vertikálnymi prvkami vo farbe karosérie, aerodynamického ochranného rámu za kabínou a lesklých čiernych lyžín, ďalej sú tu zatmavené zadné sklá, čierne pruhy na karosérii, zadná parkovacia kamera či 18-palcové disky kolies z ľahkých zliatin. Zaujímavosťou je elektronicky ovládaný zaťahovací kryt nákladového priestoru je dodávaný v rámci štandardnej výbavy pre Ranger Stormtrak, pre Wolftrak je v predaji manuálne zaťahovací kryt v matnej čiernej farbe za 1 990 eur bez DPH.
Dostupnosť na Slovensku
„Zákazníci milujú odvážny štýl a húževnaté vlastnosti nášho pickupu Ranger, preto sme vyvinuli nové modely Stormtrak a Wolftrak z limitovanej edície, aby sme im ponúkli ešte viac z oboch svetov. Stormtrak kombinuje výrazný vzhľad s dodatočnými luxusnými prvkami a funkciami pre aktívny životný štýl, zatiaľ čo Wolftrak s robustným výkonom v teréne dokáže pohodlne odviezť majiteľa ďaleko mimo vyšliapaných chodníkov kvôli práci a zábave,“ uviedol Hans Schep, generálny riaditeľ úžitkových vozidiel spoločnosti Ford of Europe. Nové limitované edície Ranger Stormtrak a Wolftrak dorazia k predajcom v celej Európe od októbra tohto roku, čím sa rozšíri oceňovaná široká ponuka modelov Ford Ranger zahŕňajúca vzrušujúcu verziu Ranger Raptor inšpirovanú rely a nedávno predstavenú verziu Ranger Chassis, ktorú tvorí podvozok s kabínou. Slovenský importér, Summit Motors Slovakia, už má zverejnený cenník modelov Ranger Wolftrak a Stormtrak platný od augusta, prvé exempláre u nás očakávame takisto v októbri.
Aktualne Ford Ford Ranger Ford Ranger Stormtrak Ford Ranger Wolftrak Limitovana Edicia Novy Model Pickup Pr Slovensko Str Uzitkove Vozidlo

Erik Stríž
Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk