Dacia Duster sa v najnovšom nárazovom teste prevrátila a praskla jej nádrž! Získala najhoršie možné hodnotenie

Verzia pre Južnú Ameriku nezvládla nárazové testy! Čo to znamená pre európskych zákazníkov?
Vydané  Text: 

Nie je Duster ako Duster. Výroba druhej generácie bola v októbri zahájená v rumunskej továrni Mioveni, pričom v nárazových testoch získalo dostupné SUV slušné štvorhviezdičkové hodnotenie od organizácie Latin NCAP. Renault však obľúbený Duster odvtedy začal vyrábať aj v Brazílii v závode v São José dos Pinhais, čo motivovalo latinský NCAP k tomu, aby nárazový test zopakovali s modelom vyrábaným v Južnej Amerike. Ako sa ukázalo, rozdiely v bezpečnosti sú markantné! Výsledok je šokujúci a znepokojujúci zároveň, pretože **brazílsky Duster zlyhal v programe nárazových testov pre Latinskú Ameriku a Karibik.** Nie je to prvé auto, ktoré získalo najhoršie hodnotenie v podobe 0 hviezdičiek, no subkompaktné SUV po čelnom náraze vykazovalo známky úniku paliva, **pri bočnom sa dokonca prevrátilo.** To sa dnes už nestáva často.
Únik paliva je obzvlášť problematický. **Latinský NCAP požiadal Renault, aby zvolal všetky Dacie Duster druhej generácie vyrobené v Brazílii s cieľom opraviť tento nedostatok.** Okrem toho sa od automobilky požaduje, aby niečo urobila s otváraním dverí pri bočnom náraze, pretože v najhoršom prípade by mohlo dôjsť k vymršteniu cestujúcich z auta. Latin NCAP vysvetľuje, že **jedným z kľúčových rozdielov medzi Daciou a v Brazílii vyrábaným Renaultom je nedostatok štandardných bočných ochranných airbagov pre trup a hlavu pasažierov.** Mimoriadne populárne SUV získalo len 29,47-percentné hodnotenie za ochranu dospelých cestujúcich, necelých 23 percent za ochranu detských cestujúcich, 50,79 percenta za ochranu chodcov a 34,88 percenta za ponuku bezpečnostných asistentov.
**Európsky Duster získal od organizácie Euro NCAP po uvedení v roku 2017 trojhviezdičkové hodnotenie, odvtedy však došlo k sprísneniu nárazových testov a je veľmi pravdepodobné, že dnes by obľúbené SUV obstálo s horším výsledkom.** Dôkazom sú napríklad nové modely Sandero a Logan, ktoré disponujú modernejšou a tuhšou karosériou než Duster, no získali len dvojhviezdičkové hodnotenie pre nedostatok asistenčných systémov.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.