OFICIÁLNE: Lamborghini Countach je späť na 50. výročie legendy. Spája históriu s najmodernejšou technikou

Nové Lamborghini Countach je oficiálne tu. Automobilka po prvýkrát vo svojej histórii vzkriesila starý názov a to hneď ten najvýznamenjší. Ako sa vám pozdáva táto legenda v novom šate?
Vydané  Text: 
Po mesiacoch špekulácií **Lamborghini oficiálne predstavilo špeciálnu limitovanú edíciu vzkrieseného Countach**. Tá vznikne v obmedzenom množstve 112 kusov. Legendárne označenie v novom šate stojí na platforme modelu Aventador, no ponúka techniku modelu Sián. Zároveň ide o posledné tradičné Lamborghini. ### Countach je späť! Automobilka vôbec po prvýkrát vo svojej histórii použila na nový model označenie z minulosti. V tomto prípade sme však z toho nadšení. **Nový Countach s označením LPI 800-4** už na prvý pohľad odkazuje na legendu spred 50 rokov. Dizajn **vychádza práve z pôvodného modelu Countach.** Odvolávku na históriu môžeme jednoznačne vidieť v prednej časti. Klasické obdĺžnikové svetlomety, smerom nahor zužujúca sa kapota či ostrotvarovaný predný nárazník.
Bočný pohľad nadväzuje na minulosť ešte viac. Na dverách sa nachádzajú obrovské trojuholníkové nasávacie otvory, ktoré prechádzajú až na zadné blatníky. Tieto NACA otvory mal už pôvodný Countach. Aby toho nebolo málo, za bočnými oknami sú umiestnené typické roletky, ktoré boli prvýkrát použité už na koncepte tejto legendy. Okrem toho, za nimi nájdeme prvky aj z modelu LP500 S. **Charakteristickým znamením majú byť výklopné dvere, presne tak, ako to bolo v minulosti.** Nový Countach má vpredu umiestnené 20-palcové disky kolies a kvôli jeho vysokému výkonu a typickej siluete sú na zadnej náprave montované až 21-palcové disky.
### Retro kam sa pozriete Odvolávku na legendu môžeme nájsť taktiež v zadných partiách. Pôvodný Countach bol známy aj vďaka svojim typicky tvarovaným svetlám do tvaru šesťuholníku. Novinka tento nezameniteľný dizajnový element prináša v najmodernejšej podobe. V šesťuholníkových otvoroch sa nachádzajú tri segmenty LED osvetlenia, ktoré majú taktiež šesťuholníkový tvar. Celú túto hru tvarov završuje prepojenie svetiel výrezom, v ktorom je umiestnené logo automobilky.
Lamborghini sa aj v interiéri snažilo čo najviac priblížiť pôvodnému modelu. Pred vodičom sa nachádza obrovský prístrojový štít, ktorého hlavným parametrom je v klasickom zobrazení otáčkomer. **Dominantou je červené čalúnenie, ktoré bolo typickým prvkom osobného Countachu Ferruccia Lamborghiniho**. Zaujímavosťou je, že Lamborghini v interiéri Countachu akosi recyklovalo Aventador a Sián. Volant a sedadlá pochádzajú s Aventadoru a stredová konzola, palubná doska či obloženie zverí zase zo Siánu.
### Posledný model s typicky umiestneným motorom? Oproti pôvodnému Countachu sa samozrejme zmenila aj pohonná jednotka. Pravdepodobne ide o posledný model od Lamborghini, ktorý dostane typické osadenie motoru V12. **Novinke za zadnými sedadlami tepe 6,5-litrový dvanásťválec s výkonom 573 kW. K navýšeniu výkonu dopomáha aj malý elektromotor s výkonom 25 kW, ktorý je napojený na 48-voltovú sieť vozidla. Celkový výkon sa zastavil na hodnote 599 kW teda 814 koní**. Motor je možné vytočiť až na 8 500 otáčok za minútu.
**Prenos výkonu na kolesá zabezpečuje športová 7-stupňová prevodovka a samozrejme pohon všetkých štyroch kolies**. Aj vďaka tejto kombinácii vystrelí nový Countach z 0 na 100 km/h už za 2,8 sekundy. Šprint na 200 km/h by mal retro model zvládnuť už za 8,6 sekundy. Maximálna rýchlosť je bez obmedzení a zastaví sa až na hodnote 335 km/h. Záujemcovia o Countach si už teraz môžu robiť miesto vo svojich zbierkach. **Novinka s retro nádychom by sa mohla predávať za cenu približne 1 milión dolárov.**




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »