Pokrytectvo v priamom prenose! Ekologicky zmýšľajúca ministerka potajomky vymenila elektromobil za spaľovacie auto kvôli krátkemu dojazdu

Len nedávno sme vás [informovali](https://www.autoviny.sk/reportaze/122506/rozhoduju-o-emisnych-normach-no-bez-lietadla-nezvladnu-ani-cestu-ako-z-bratislavy-do-kosic) o tom, ako britský premiér, Boris Johnson, uprednostnil na krátku služobnú cestu vládny špeciál pred vlakom alebo inou ekologickou alternatívou. Na približne 400 kilometrov dlhú cestu, ktorá sa za bežných okolností dá zvládnuť autom či vlakom, si Boris Johnson vybral azda najmenej ekologickú formu dopravy. Na tom by nebolo nič… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Len nedávno sme vás [informovali](https://www.autoviny.sk/reportaze/122506/rozhoduju-o-emisnych-normach-no-bez-lietadla-nezvladnu-ani-cestu-ako-z-bratislavy-do-kosic) o tom, ako britský premiér, Boris Johnson, uprednostnil na krátku služobnú cestu vládny špeciál pred vlakom alebo inou ekologickou alternatívou. Na približne 400 kilometrov dlhú cestu, ktorá sa za bežných okolností dá zvládnuť autom či vlakom, si Boris Johnson vybral azda najmenej ekologickú formu dopravy. Na tom by nebolo nič zvláštne, keby jednou z priorít summitu nebola diskusia o klimatickej zmene. Ďalšie faux pas má na svedomí nemecká ministerka zo strany zelených, [Ursula Nonnemacher,](https://www.focus.de/auto/elektroauto/audi-faehrt-nicht-weit-genug-ausschuss-sitzung-gefordert_id_13485865.html) ktorá potajomky vymenila svoj služobný elektromobil za benzínový Passat. Dôvod? Strach z krátkeho dojazdu. **Ministerka sa totiž vybrala na služobnú cestu z Postupimu do Ravensbrücku a späť, pričom celá trasa mala maximálne 270 kilometrov.** Nehovoriac o výbornej sieti nabíjacích staníc, ktoré ministerka mohla využiť v prípade nedostatočného dojazdu. Jej služobný elektromobil, Audi e-tron, by pritom podľa výrobcu mal túto cestu zvládnuť aj bez nutnosti nabíjania, pretože kapacita akumulátorov oficiálne vystačí na približne 350 kilometrov. > Politici nechcú jazdiť na autách, ktoré sami propagujú. Ako však v nadväznosti na zistenia nemeckých médií uviedol jej tlačový hovorca, **ministerka sa vraj veľmi obávala nedostatočného dojazdu.** A práve z toho dôvodu nakoniec požiadala svoju námestníčku, Annu Heyer-Stuffer, o zapožičanie benzínového Volkswagenu Passat. Politici diskriminujú spaľovacie autá, stanovujú technicky nesplniteľné emisné ciele a tlačia ceny vozidiel čoraz vyššie tak, aby neboli dostupné pre bežného človeka. **Podľa nich sú jediným správnym riešením práve elektromobily, no sami im očividne neveria.** Snažia sa utajiť drahé služobné cesty lietadlami a vymieňajú elektromobily za autá, proti ktorým na verejnosti bojujú. V redakcii veríme, že budúcnosť tkvie práve v diverzifikácii pohonov. **Okrem elektromobilov majú svoje miesto na trhu stále aj spaľovacie vozidlá, ktoré môžu byť poháňané [syntetickými palivami](https://www.autoviny.sk/novinky/122450/co-bude-so-starymi-autami-po-zakaze-spalovacich-motorov-toto-je-odpoved) alebo zemným plynom vyrábaným z biomasy.** Na dlhé cesty bude ideálny práve vodík, na ktorý sa spoliehajú najmä japonské automobilky. Najťažšou úlohou však bude presvedčiť Európsku úniu a jej politikov k tomu, aby podporovali všetky alternatívne pohony rovnako ako v súčasnosti vozidlá s batériovým pohonom.

Pri neustálom vylepšovaní motorov je nevyhnutné inovovať aj palivá

Ako vo všetkých technologických odvetviach, aj v oblasti palív pre spaľovacie motory prebieha neustály vývoj. Špecialisti zo spoločnosti OMV v spolupráci s poprednými výrobcami áut, výskumnými centrami a univerzitami neustále pracujú na inováciách.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.