Renault Arkana na Slovensku: zverejňujeme ceny a výbavy

Na Renault Arkana sme čakali dlho a hoci sa pôvodne ako jediný trh uvádzal ten ruský, napokon si horúcu novinku môžu kúpiť aj Slováci. Zaplatia však viac ako 22-tisíc eur.
Vydané  Text: 
Automobily s karosárskym vyhotovením SUV-kupé sú nesmierne atraktívne, o čom svedčí aj čitateľský záujem o tieto vozidlá na stránkach Autoviny.sk. Náš [test nového Citroën C4](https://www.autoviny.sk/testy/122118/podrobny-test-citroen-c4-kupe-crossover-za-dobre-peniaze) si prečítalo už viac ako 20-tisíc ľudí, podobne veľký záujem sme zaznamenali aj v článkoch o [Volve C40 Recharge](www.autoviny.sk/novinky/122170/volvo-necakane-ukazalo-uplne-nove-suv-kupe-c40-recharge-pozname-podrobnosti), [Škoda Kodiaq GT kupé](https://www.autoviny.sk/novinky/118406/je-tu-skoda-kodiaq-gt-ceske-suv-kupe-znici-nemecke-predrazene-stylovky), [Audi Q5 Sportback](https://www.autoviny.sk/novinky/121589/nove-audi-q5-sportback-ma-oled-svetla-grafiku-si-vyberie-zakaznik) či [Mercedes-AMG GLE Coupe](http://www.autoviny.sk/novinky/120067/novy-mercedes-gle-kupe-prichadza-rovno-vo-verzii-amg). No a nečakane veľký záujem priniesol aj náš starší článok o [Renaulte Arkana a jeho cenách platných v Rusku](http://www.autoviny.sk/novinky/120804/ruske-ceny-suv-kupe-renault-arkana-nasinca-posadia-na-stolicku-preco-vyrobca-povedal-europe-nie). Domnievame sa, že keby nebolo pandémie a obmedzovania spoločenských udalostí, pri uvedení Arkany na slovenský trh by zneli fanfáry a praskali ohňostroje. Pravdou je, že tento model v sebe kĺbi niekoľko kľúčových vlastností, ktoré motoristi naozaj vyžadujú: pekný vzhľad, priestranný interiér, veľký batožinový priestor, solídne motory a primerané ceny. O tom poslednom sa dá vždy diskutovať, pre niekoho je uvádzacia akciová cena 22 300 eur priveľa, ale je potrebné pri tom zohľadniť typ a druh vozidla a jeho výbavu.
„*Dnešným dňom spúšťame predobjednávky na dlhoočakávané športové SUV Renault ARKANA. Oficiálne spustenie predaja vrátane mediálnej kampane a Mesiaca Arkana je naplánované na jún. Zákazníci si budú môcť otestovať benzínovú verziu TCe 140 EDC už v priebehu júna a hybridnú E-TECH 145 koncom letných prázdnin. Pre záujemcov o nový Renault Arkana je pripravený aj uvádzací bonus, s ktorým cena nového modelu štartuje na 22 300 €. Navyše sme si pripravili darček v podobe špeciálneho metalického laku Oranžová Valencia, ktorý bude zdarma pre športovú verziu R.S. Line*,“ povedal Stanislav Mihalovič, Country Marketing Manager
### Renault Arkana – cenník Slovenskí zákazníci si môžu novú Arkanu predobjednať v celkovo šiestich verziách s cenovým rozpätím 22 300 až 28 800 eur po zohľadnení uvádzacieho bonusu. Jedná sa o tri stupne výbavy (Zen, Intens a R.S. Line) len dvoch možných motorizácií, a to TCe 140 EDC a E-TECH Hybrid 145. Zatiaľ čo **TCe 140 EDC je „mikro hybrid“** a ponúka pohon predných kolies, benzínový štvorvalcový motor 1,3 TCe s max. výkonom 103 kW (140 koní), krútiacim momentom 260 Nm a automatickú dvojspojkovú prevodovku EDC, **výkonnejší variant E-TECH Hybrid 145 je plug-in hybrid** a kombinuje benzínový štvorvalec s elektrickým motorom a trakčným akumulátorom.
Aj keď je celkový výkon pohonu E-TECH vyšší, a to 105 kW (143 k), v skutočnosti má benzínový motor 1,6 TCe max. výkon 69 kW (94 k) a elektrický 36 kW. K tomu je potrebné pripočítať maximálny výkon štartér-generátora 15 kW. Celkový krútiaci moment pohonného systému je primeraných 148 Nm pre benzín a až 205 Nm pre elektromotor. Zdá sa vám príliš komplikované? Vedzte, že nižší výkon benzínového motora nie je v plug-in hybridoch novinkou a ani nedostatkom, napokon takto je konfigurované aj [kombi Kia Ceed SW PHEV](https://www.autoviny.sk/testy/121593/test-kia-ceed-sw-phev-1300-km-za-32-litra-benzinu-je-realny-vysledok-jazd) a čo sa týka dynamiky, jedná sa o pôsobivé vozidlo. Očakávame teda, že aj Renault Arkana vo verzii E-TECH Hybrid 145 ponúkne dynamiky dostatok. Renault to neuvádza explicitne, ale **TCe 140 EDC je mild-hybrid** a **E-TECH Hybrid 145 je plug-in hybrid** (PHEV). Renault však neuvádza ani kapacitu akumulátorov, ani elektrický dojazd. Informuje len o tom, že 80 percent jázd v meste auto zvládne na čisto elektrický pohon, to do maximálnej rýchlosti 75 km/h. Uvádza cena po odpočítaní bonusu presahuje 22-tisíc eur, čo je podstatne viac ako Citroen C4, ktorý môže byť mylne považovaný za konkrenta pre Arkanu.
Pozrite sa, aké položky výbavy Arkana za túto cenu ponúka už v základnej výbave Zen, je toho vskutku dosť: * Full LED predné svetlomety * Active Emergency Braking System s detekciou chodcov a cyklistov * Safe Distance Warning System * Systém varovania pred opustením jazdného pruhu s aktívnou korekciou jazdnej dráhy * Tempomat s obmedzovačom rýchlosti * E-Call * Disky kolies z ľahkých zliatin 17″, design Bahamas * Hands-free karta Renault * Predné a zadné parkovacie senzory * Zadná parkovacia kamera * Vonkajšie spätné zrkadlá, elektricky nastaviteľné, vyhrievané a sklopné * Automatická klimatizácia * Poloautomatická parkovacia brzda * Multimediálny systém EASY LINK 7″ * Prístrojový štít so 4,2″ displejom Vo vyššom stupni výbavy Intens dostanete aj adaptívny tempomat, automatické diaľkové svetlá, upozornenie na náraz odzadu, 18-palcové disky, prístrojový štít s uhlopriečkou 7 palcov a multimediálny a navigačný systém EASY LINK s 9,3″ displejom. V najvyššom dostupnom stupni výbavy R.S. Line potom dostanete spoločne s estetickými doplnkami R.S. aj funkciu parkovacieho asistenta, vyhrievanie predných sedadiel či indukčné nabíjanie mobilu. V predaji sú aj doplnkové balíčky, ich [obsah aj ceny nájdete v priloženom cenníku](https://striz.sk/wp-content/uploads/2021/04/Renault-Arkana-slovensky-cennik-vybavy.pdf).
### Renault Arkana vs. Citroën C4 Nový Renault Arkana bude porovnávaný s novým Citroënom C4, pretože sa na seba trocha podobajú a obe vozidlá stavili na koncepčné vyhotovenie SUV-kupé. Sú ale medzi nimi podstatné rozdiely. Citroën začína s cenou podstatne nižšie, už od akciových 14 990 eur, respektíve cenníkových 15 990 eur. To je cena platná pre striedmejšiu výbavu LIVE PACK s benzínovým motorom s max. výkonom 75 kW (102 k) a s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Renault vám dnes dá v konfigurácii Zen 140 koní a dvojspojkovú automatickú prevodovku.
Citroën má o niekoľko centimetrov kratší rázvor (2 720 mm vs 2 670 mm) aj celkovú dĺžku karosérie (4 568 mm vs 4 360 mm), rozdiel v kapacite batožinového priestoru je tiež podstatný: 513 litrov pri Arkane a 380 litrov pri C4. Rozdiel je tiež v koncepcii náprav. Vpredu majú obe vozidlá tradične MacPherson v štandarde vzadu tuhé nápravy, ale Arkana by mala neskôr vo vyššej konfigurácii ponúknuť aj nezávislé zavesenie kolies. Keď už sme pri tom podvozku, dôležité je zmieniť, že Arkana má svetlú výšku až 200 mm, čím prekonáva väčšinu bežných esúvečiek.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!