4×4, 0,85-litrový naftový motor a neprekonateľná kvalita
Pracovné vozidlá sú neprekvapivo oveľa zaujímavejšie ako tie osobné. Zoznámte s modelovým radom XUV CROSS-OVER od značky John Deere.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Kríza-nekríza, poctivá práca je žiadaná vždy a všade. Lesníci, správcovia športových areálov, poľnohospodári, farmári a mnohí ďalší musia fungovať bez ohľadu na politické či celospoločenské dianie a už viac ako pol druha storočia sa spoliehajú na jednu významnú americkú značku. Je ňou John Deere, ktorá vo svojej vlastnej réžii v Spojených štátoch vyrába ťažkú poľnohospodársku techniku, traktory a príslušenstvo k nim, ale aj komerčnú záhradnú techniku a špičkové pracovné vozidlá radu Gator. Na Slovensku sa dá John Deere zakúpiť cez spoločnosť Agroservis.
Nahliadnuť do sveta značky John Deere je priam pohlcujúce a azda každý fakt o tom, ako svoje produkty vyrába, dokonale rúcajú akékoľvek stereotypy o jednoduchosti výroby takéhoto typu produktov. Kľúčovými pojmami sú „kvalita a spoľahlivosť“ a odrážajú sa do každého detailu vo výrobe, predaji aj servise. Nahliadnite do tohto sveta s nami, nižšie predstavíme práve modelový rad Gator.
Robustný základ pre akékoľvek vylepšenia
John Deere Gator je pôsobivo rozmanitý modelový rad štvorkolesových pracovných vozidiel, z ktorých niektoré varianty majú dokonca aj homologizáciu pre použitie v cestnej komunikácii. Rozdeľujú sa medzi špecifické pracovné úžitkové vozidlá (TS, TX, TE, TH, HPX815E a ProGator) a terénne cross-over vozidlá. A práve variantom XUV CROSS-OVER sa dnes venujeme.
John Deere Gator XUV CROSS-OVER sa u nás ponúka hneď v niekoľkých vyhotoveniach, pričom každý z modelov disponuje pestrou paletou prispôsobiteľnosti.
V dopredaji sú aj štvormiestne verzie modelov XUV855M.
Kľúčovým spoločným menovateľom je technologické vyhotovenie pohonu všetkých štyroch kolies, ktoré je na rozdiel od konkurenčných výrobkov pravé – teda krútiaci moment z motora smeruje na všetky štyri kolesá v smere jazdy dopredu aj dozadu.
Okrem toho sú tieto vozidlá vybavené dvojpiestovými hydraulickými brzdami, tuhým oceľovým rámom, variátorovou prevodovkou typu CVT, vybrané modely majú v štandardnej výbave aj posilňovač riadenia a plne nezávislé odpruženie kolies. Teda ako lepšie automobily.
Naftové aj benzínové motory
Pohon si pritom môže zákazník vybrať sám, čím má možnosť určovať aj maximálnu rýchlosť vozidla v rozpätí 40 až 60 km/h. K dispozícii sú benzínové (570, 586 a 812 ccm) aj naftové motory s objemom 854 ccm, pričom najsilnejšie konfigurácie XUV835M a XUV865M/XUV865R disponujú nosnosťou korby až 454 kg (celková nosnosť vozidla je 680kg vrátane obsluhy) a schopnosťou ťahať príves s hmotnosťou 904 kg.
Zvlášť praktické sú možnosti variability v zadnej časti vozidla, kde sa vozí náklad. Jednotlivé modely XUV ponúkajú rozličné varianty vyhotovenia, čím reagujú na rozdielne požiadavky od zákazníkov.
Zatiaľ čo základové modely ponúkajú jednoduché vyhotovenie rámu kabíny a vysoké bočnice nákladového priestoru v štýle pick-upu, model XUV865M pridáva pevnejší rám kabíny aj s plastovými dverami.
Bočnice nákladného priestoru možno aj úplne odobrať, čím vznikne nákladná plošina, na ktorej odveziete aj OSB dosky.
Za príplatok možno zväčšiť objem nákladného priestoru pomocou ľahko upínacích vysokých bočníc, pridať elektromechanické zdvíhanie nákladového priestoru, nosič na prednú kapotu či navijak pre náklady až do 1 587 kg!
Azda najdivokejším vylepšením týchto vozidiel je osadenie snežných pásov:
John Deer navyše ponúka aj ďalšie funkčné príslušenstvo, ako prednú radlicu, terénne pneumatiky (vrátane špeciálnych na trávniky), LED reflektory, chrániče blatníkov, ochranný rám pre náročnú prevádzku, ťažný tyčový/guľový záves či dokonca klimatizáciu, digitálny prístrojový panel a športové sedadlá.
Pracovné vozidlá John Deer Gator XUV sa preto môžu vzájomne líšiť celkom zásadne, všetko s cieľom úplného prispôsobenia sa potrebám konkrétneho zákazníka.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Plug-in hybridné SUV
Audi vylepšilo plug-in hybridné Q7 a Q8, dojazd hodnotili metódou WLTP EAER City
Nové SUV-čka od Audi sú naďalej výrazne moderné, a to ako esteticky, tak technicky. Na elektrinu dokážu prejsť až 90 kilometrov.
Q7 PHEV aj Q8 PHEV zdieľajú rovnakú pohonnú platformu, zákazník tak nemusí robiť kompromisy.Dopravná poradňa
Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke
V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.
Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.Novinka
Nový 7-miestny CITROËN C3 AIRCROSS
Francúzska automobilka neprezradila veľa informácií o novom modeli, prinášame vám teda všetky, ktoré boli predstavené.
Magazín
Sloboda na kolesách: tento hit má prepuknúť na Slovensku už toto leto!
Ušetrené peniaze, sloboda pohybu, magické výhľady na raňajky, piknik pod hviezdami a oveľa viac.
Svojpomocne prerobené dodávky na obytné vozidlá.Zmeny na STK sú opäť bližšie k realite. Minister im dal zelenú!
Technické kontroly na Slovensku už čoskoro čaká výraznejšia zmena. Niektorých vodičov poteší.
Isté skupiny vozidiel bude po novom potreba dostaviť na TK len raz za 4 roky. Vyhláška by mala nadobudnúť platnosť už 1. júla 2024.Videozáznam z nehody Andreja Danka spravila okoloidúca električka. Video je vonku a je veľkým sklamaním
Každý, kto čakal jednoznačnú odpoveď na to, čo sa vlastne stalo, bude zo zverejneného videa sklamaný.
Facelift
Štvordverové i4 aj 4 Gran Coupé od BMW dostali svieži facelift. Tlačidlá na ovládanie klímy skončili.
Facelift modelov prichádza v ideálnom čase, keď zákazníci pod vplyvom lepšieho počasia a plánovaných dovoleniek budú chcieť nové lepšie auto.
Experiment s hasením elektromobilu
Slovenskí hasiči ukázali, ako hasia elektromobil v podzemnej garáži. Majú overené metódy
Prezídium Hasičského a záchranného zboru vo štvrtok 25. apríla 2024 vo výcvikovom centre Lešť zrealizovalo experiment hasenia elektromobilu. Zameraný bol na meranie spalného tepla pri požiari elektrického auta v uzavretom priestore, ktorý imitoval podzemnú garáž.
Vyše 3 tony za 150-tisíc eur. Nový Mercedes G si zachoval charakter aj s čisto elektrickým pohonom
Mercedes-Benz odhalil prvý plne elektrický model svojej terénnej ikony.
Na slovenskom trhu je k dispozícii exkluzívny model EDITION ONE s rozšírenou sériovou výbavouAKTUALITA
Nový Opel Grandland oficiálne: Až 700 km dojazd a svietiaca predná maska!
Nová úroveň slobody vo vyšpičkovanom šate!
Atraktívne SUV mieri na vrchol