Spaľovacie motory nekončia! Popredná európska automobilka predstavila svoju novú stratégiu

Volkswagen predstavil novú stratégiu nazvanú TRANSFORM 2025+. Okrem iného, aj naďalej počíta s klasickými motormi.
Vydané  Text: 
Volkswagen na svojej nedávnej konferencii poodhalil plány, ktoré automobilka začne napĺňať po roku 2025. Jej hlavným bodom záujmu bude zvýšenie produkcie [elektrických áut](https://www.autoviny.sk/novinky/122168/ku-kritike-elektromobilov-sa-pridava-aj-byvaly-sef-audi-takto-si-predstavuje-buducnost-trhu) a získanie pevného postavenia na trhu. Okrem toho však **nezabúda ani na klasické autá, ktoré má v pláne aj naďalej vyvíjať**. Stratégia, ktorá je označená, ako **TRANSFORM 2025+** zahŕňa viacero kľúčových bodov. Jej ultimatívnym cieľom je **premeniť automobilku na najatraktívnejšiu značku v segmente udržateľnej mobility**. Volkswagen má v pláne postaviť svoju budúcnosť na troch základných myšlienkach. **Hodnota značky, škálovateľné platformy a hodnota podniku** by mali vychádzať z ambicióznych cieľov, ktoré vedenie automobilky predostrelo. ### Kompletné prepojenie so softvérom Nemecká značka z Wolfsburgu už nechce byť len obyčajnou automobilkou. Namiesto toho sa chce zamerať na prepojenie svojich áut, zjednodušenie ponuky a širšiu integráciu softvéru. Už teraz je v laboratóriách VW vyvíjaný **úplne nový softvér**, ktorý bude *postavený okolo zákazníka*. Automobilka uvádza, že jej **najnovší infotainment**, ktorý je v Golfe, Leone či Octavii, **je len začiatkom**. V budúcnosti bude softvér veľmi úzko prepojený so zvyškom auta. Ďalším bodom novej stratégie je **zjednodušenie portfólia a vytváranie menšieho počtu verzií jednotlivých modelov**. Dosiahnuť by sa to malo tým, že všetky autá, ktoré budú v budúcnosti vyrobené, budú obsahovať všetku najmodernejšiu techniku. Rozdiel v nich bude ten, že zatiaľ čo najlacnejšia verzia bude mať aktivované len niektoré prvky, vyššie verzie budú mať na základe ich ceny dostupné aj iné funkcie. **Volkswagen chce dať ľuďom možnosť výberu** toho, čo v aute naozaj chcú a toho, čo naopak nepotrebujú. Predstaviť si to môžeme, ako akési predplatné rôznych funkcií. Keď vaše auto nebude mať napríklad udržiavanie v jazdnom pruhu a vy to budete chcieť, jednoducho si to cez „obchod s aplikáciami“ zakúpite, nakoľko potrebný hardvér bude v aute už od výroby.
Výrazným posunom vpred bude aj možnosť **aktualizácií softvéru bezdrôtovo, inak povedané technológiou Over The Air (OTA)**. Takýto druh aktualizácií pritom príde ešte skôr, ako by sa čakalo. Volkswagen ho plánuje spustiť už v lete 2021 s tým, že **kontrola aktualizácií bude prebiehať** **každých 12 týždňov**. Zároveň tým príde k prepojeniu jednotlivých áut, ktoré si medzi sebou budú vymieňať informácie o premávke, dopravných situáciách a obmedzeniach. ### Dvojnásobné množstvo elektromobilov sprevádzané klasickými motormi Volkswagen má v pláne aj navýšenie produkcie elektromobilov do toku 2030. V pôvodných plánoch automobilky sa hovorilo, že od tohto roku bude 35% predaných automobilov s elektrickým pohonom. Najnovšie predpoklady však počítajú s dvojnásobným množstvom. Malo by to predstavovať až **70% elektromobilov od roku 2030**. Už v tomto roku príde k odhaleniu ID.4 s pohonom všetkých kolies. V druhej polovici roka sa očakáva aj **športovejší model ID.5** či dokonca **ID.6, veľké 7-miestne SUV**, ktoré by sa malo verejnosti odhaliť už na jeseň. Najdôležitejšou správou ale je, že **koncern neskončí s vývojom klasických motorov**. Plány hovoria, že ich vývoj bude pokračovať aj po roku 2026 a všetky kľúčové modely dostanú novú generáciu. Má ísť o Golf, Passat, Tiguan, Tayron či T-Roc. Zaujímavé na tom je, že zatiaľ čo Passat, Tiguan a T-Roc sú na trhu už dlhšie, taký Golf len nedávno dostal 8. generáciu. Ak by sme počítali priemerný životný cyklus modelu na 6-8 rokov, Golf 9. generácie so spaľovacím motorom by mal prísť výrazne neskôr, ako je rok 2026. Ide teda o veľmi dobrú správu z pohľadu našinca. Na druhú stranu Tayron je model, ktorý sa u nás síce zatiaľ ešte nepredáva, no jeho predstavenie by sa malo odohrať v nasledujúcich mesiacoch. Pôjde o 7-miestny crossover s vnútorným priestorom, ktorý má byť väčší ako v prípade Touaregu. Všetky takéto autá budú osadené **plug-in hybridnou technológiou**, ktorá má zaručiť rýchle nabíjanie a dojazd až 100 kilometrov.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



Rozhovor

Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.
  • LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

    Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox.